Borsboom1968

Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Internet snelheid nextbox

Afgelopen tijd diverse keren m'n modem en nextbox moeten resetten ivm volgens nextbox te lage internet snelheid de box heeft dan beroerde beeldkwaliteit en zapt bijzonder traag en programma gids werkt niet overal na resetten alles oké 3 dagen later het zelfde nextbox bekabeld aangesloten WiFi snelheid op m'n telefoon oké is hier een oplossing voor 

43 Reacties 43
Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Een kant en klare kabel ook goed bevonden door ziggo monteur gaf goed signaal door 

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ben om half 12 begonnen met de nextbox te resetten eerst stroomloos gemaakt geen beeld toen fabrieksreset nog geen beeld nu weer stroomloos nu pas een half uur bezig geweest beeld en hoge internetsnelheid heeft 3 weken goed gedraaid soms 3 dagen wordt het een beetje zat niks deed het alleen beroerd tv YouTube start niet op Netflix niet enz na een halfuur klooien werkt het weer 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is ruis aanwezig, te zien op de downstream kanalen 21 t/m 24, waardoor tientallen T3 errors in de upstream, ten teken dat het modem moeite moet doen om de verbinding met de CMTS in stand te houden, waardoor een lagere internetsnelheid wordt veroorzaakt.

M.b.t. de overige waarden zie ik geen problemen.

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Goedenmorgen 

Bedankt voor de info ik ben technisch maar niet zo technisch zou je het wat eenvoudiger uit kunnen leggen en wat kan ik er aan doen 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Borsboom1968,

Ontzettend balen dat de diensten op dit moment nog niet lekker werken! Ik heb even een blik geworpen op het signaal en ik zie net als @KBX458 ook aangeeft ruis op een aantal downstreamkanalen. Deze ruis lijkt veroorzaakt te worden tussen de wijkkast (CMTS) en de aansluiting in de woning (AOP).. Het lijkt mij verstandig dat er een storingsmonteur langs komt. Ik heb een afspraak ingepland op woensdag 30 juni 2021 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Neem voor het monteursbezoek wel de richtlijnen m.b.t de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt voor de uitleg zou dat nog een gevolg kunnen zijn van de blikseminslag van vorig jaar toen lag de wijkkast eruit door blikseminslag via de wijkkast heeft de bliksem de nextbox defect gemaakt en via de hdmi kanaal m'n moederboard van m'n tv defect gemaakt heb een andere tv en nieuwe nextbox modem is de zelfde gebleven kabels en spliters ook sindsdien problemen 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Of het probleem een gevolg is van de blikseminslag van vorig jaar is op afstand niet te beoordelen. Ik denk dat je die vraag beter kunt stellen aan de monteur die langskomt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Borsboom1968 Heel graag gedaan. Het kan best zijn dat 1 of meer componenten beschadigd zijn na een eerdere blikseminslag. De monteur zal hier zijn licht op laten schijnen en achterhalen waar de storing precies vandaan komt. 😉

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt heren voor het kijken en regelen van een monteur deze site is echt een hele grote pluspunt van ziggo nogmaals bedankt hopen dat de monteur het kan vinden

Gr Arthur 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Borsboom1968,

Wat zijn je bevindingen sinds het monteursbezoek? Werkt alles inmiddels naar wens?

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Goedenmorgen Paul 

Monteur is geweest diverse verdelers in meterkast vervangen de groene kabel van buiten was geknikt ingekort signaal gemeten alles was goed nu aan het testen alleen de dag erna had ziggo een storing in de wijk sindsdien aan het testen alles nog goed

Gr Arthur 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Borsboom1968 Fijn om te lezen dat je eerste indruk sinds het monteursbezoek positief is. Zullen we de komende dagen de vinger nog even aan de pols houden? Laat anders aanstaande vrijdag weten of je nog storing hebt ervaren. Mocht dat nog het geval zijn, dan kunnen wij de draad hier gelijk weer verder met je oppakken. 

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Paul vrijdag hebben we contact hierover 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Borsboom1968 Helemaal goed 😉

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Paul

Vanmorgen weer feest internet signaal goed maar nu tv signaal gemiddeld dan weer goed dan weer gemiddeld ik draai de nextbox nu even momenteel op WiFi omdat ik de internet kabel van uit de meterkast gaat vervangen maar signaal probleem is toch niet okee 

16260840163196426617124731118070.jpg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Borsboom1968 Balen dat het nog niet lekker gaat zeg! Zie je toch kans om een netwerkkabel aan te sluiten tussen het modem en de Mediabox Next? Het wifi signaal zou op dit moment verstoord kunnen worden door andere draadloze signalen.

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Internet snelheid is hoog en signaal kabel gemiddeld dus iets verschillend 

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Op WiFi internet snelheid hoog en signaal kabel gemiddeld 

16261163175114064728548658368721.jpg

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@Borsboom1968, heb je al tijd gehad om de UTP kabel vanuit de meterkast te vervangen? We zijn benieuwd hoe het dan gaat!

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi mariska bedankt voor je reactie de utp kabel nog niet kunnen vervangen ivm mijn gezondheid moet ik het aan een kennis vragen maar die heeft het momenteel erg druk nu draait de nextbox op WiFi zonder problemen 

Gr Arthur 

Uitgelicht topic