Borsboom1968

Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Internet snelheid nextbox

Afgelopen tijd diverse keren m'n modem en nextbox moeten resetten ivm volgens nextbox te lage internet snelheid de box heeft dan beroerde beeldkwaliteit en zapt bijzonder traag en programma gids werkt niet overal na resetten alles oké 3 dagen later het zelfde nextbox bekabeld aangesloten WiFi snelheid op m'n telefoon oké is hier een oplossing voor 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Borsboom1968 Heel graag gedaan. Het kan best zijn dat 1 of meer componenten beschadigd zijn na een eerdere blikseminslag. De monteur zal hier zijn licht op laten schijnen en achterhalen waar de storing precies vandaan komt. 😉

Bekijk in context

43 Reacties 43
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemorgen @Borsboom1968 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart! Ik kan mij voorstellen dat het ontzettend vervelend is op het moment dat de beeldkwaliteit niet in orde is en de snelheid het laat afweten. Ik heb het signaal even bekeken en dat ziet er verder goed uit. Zou je de Mediabox Next i.p.v. via wifi ook eens via een netwerkkabel kunnen verbinden met het modem? Test dan of de beeldkwaliteit op Replay TV en On Demand nog slecht is. Is ook het live tv beeld verstuurd, dan raad ik aan ook de coaxkabel tussen het aansluitpunt en de Mediabox Next na te lopen. Je kan daarvoor deze stappen gebruiken.

Optimaliseer daarnaast de wifi connectie in huis voor een optimale draadloze verbinding op andere apparaten in huis. Je kan hiervoor deze stappen gebruiken. Laat je onder dit topic weten of het lukt? Mocht het met de gegeven tips niet verbeteren, zou je dan een foto kunnen delen van het aansluitpunt en en de Next? Dan kunnen we aan de hand daarvan verder analyseren.

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt voor de reactie 

De ziggo nextbox is sinds dat ik hem heb bekabeld aangesloten

Toen ze de nextbox kwamen installeren door ziggo monteur is de coaxkabel doorgemeten

Wandcontactdoos vervangen en de aansluiting in de meterkast na instaleren is het signaal gemeten die was perfect voor de installatie niet

De laatste tijd als ik de modem reset heeft hij verschrikkelijk veel moeite om op te starten gemiddeld na nog 2x resetten na 45min is alles weer oké ook dan moet de nextbox naar fabriek instellingen en daarna nog een keer stroomloos gemaakt worden dit de laatste keer ook gedaan nu 4 dagen oké maar de voorgaande keren wissel dat ook van 3 dagen tot 2 weken goed beeld vind het resetten best vervelend omdat alles niet zomaar in 1x goed opstart 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Borsboom1968 Ontzettend vreemd dat dit probleem zich voordoet! Ik heb nog eens een blik geworpen op het signaal van zowel de Mediabox Next als het modem, maar op beiden ziet signaal er goed uit. Heb je de afgelopen 2 a 3 dagen nog problemen ervaren met de internetverbinding of met digitale tv?

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Goedenmorgen

Tot nu toe blijft alles het naar behoren doen dat was in het verleden ook soms 3 dagen goed of langer snap er ook niets van 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Borsboom1968 Laten we anders de komende 5 a 6 dagen nog even de vinger aan de pols houden. Afhankelijk van de bevindingen kunnen we dan bepalen of er nog een vervolgacties nodig is. Als alles goed blijft werken, kunnen we denk ik stellen dat het is opgelost.

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Is prima ik ga elke dag kijken hoe het gaat en laat het over een week weten heb ik de storing weer reageer ik gelijk miss kan je dan wat zien 

Gr Arthur 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Borsboom1968 Is goed! Dan houden we even contact via dit topic. Nog een prettige dag gewenst! 😉

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Borsboom1968,

 

Hoe is het gegaan afgelopen week 🙂 ?

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Goedenavond Alex

Tot nu toe gaat het nog steeds goed alleen zondag avond overal de stroom afgehaald en coax kabel uit de nextbox gehaald ivm onweersbui jaar geleden blikseminslag gehad in de straat kast van ziggo daardoor nextbox overleden en via hdmi m'n moederboard van m'n tv opgeblazen na stroomloos maken had de box veel moeite om op te starten 2x opstarten en 1xfabrieks instellingen moeten doen daarna oké 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Borsboom1968 Dankjewel voor de terugkoppeling. Super om te lezen dat alles tot nu toe goed werkt.  Ik kan me voorstellen dat je extra voorzichtig bent tijdens een onweersbui gezien de eerdere ervaring. Het lijkt mij ontzettend zuur wanneer alles stuk gaat na een inslag. Laat je het ons weten als wij je nog ergens mee kunnen helpen?

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

20210627_203947.jpg

 goedenavond nou vanavond is het weer zover traag zappen slecht beeld en ja weer internet snelheid laag nog niet gereset misschien dat jullie nog kunnen kijken

Gr Arthur 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Screenshot_20210627-214435_Chrome.jpg

Screenshot_20210627-214423_Chrome.jpg

Screenshot_20210627-214411_Chrome.jpg

Screenshot_20210627-214338_Chrome.jpg

Screenshot_20210627-214334_Chrome.jpg

Screenshot_20210627-214322_Chrome.jpg

Screenshot_20210627-214315_Chrome.jpg

Screenshot_20210627-214308_Chrome.jpg

 hier de screenshots van de modem 

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

20210627_214852.jpg

20210627_214903.jpg

20210627_214915.jpg

20210627_214934.jpg

 hier foto's van de meterkast alles toen door ziggo monteur aangesloten na vervangen modem en nextbox ook nieuwe verdeel blokjes en kabels en signaal gemeten 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Is de next rechtstreeks op het modem aangesloten met een netwerkkabel op het modem of zit er nog iets tussen?

Of als hij verbinding heeft via wifi, is dat met het modem of via een ander wifi apparaat?

En zo ja via wifi, hebben de 2,4 en 5 GHz dezelfde wifinamen?

Borsboom1968
Topicstarter
Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

De nextbox is rechtstreeks op het modem aangesloten met kabel nooit op WiFi geweest 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Is het een kant en klare netwerkkabel?

Of een zelfgemaakte netwerkkabel?

Uitgelicht topic