Vraag
Reacties
Oplossing
bartveld
Level 3

Internet snelheid laag na Windows update 20H2

Twee dagen geleden de Windows update 20H2 uitgevoerd. Sindsdien is downloadsnelheid 9 Mb/s, upload 9 Mb/s. Aangezien in de hele setup "alleen" Windows veranderd is, moet daar het probleem liggen. Ik heb wat gerommeld met settings als QoS-pakketplanner e.d., alles opnieuw opgestart, internet afgestruind, maar het levert niks op.

Heeft iemand een briljante suggestie?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bartveld
Level 3
Topicstarter

Opgelost! Ik kwam op de laatste noodzakelijke stap door een obscuur draadje op een forum, waarin gesuggereerd werd eerst de speed op 1 Gbps te zetten (verbinding wordt verbroken) en dan de lan kabel even uit de PC te halen en dan weer in te pluggen. Er is weinig dat me nog verbaast, maar dit...

Anyway, nogmaals dank, Rohnid, voor het goede spoor waar je me op zette.

Bekijk in context

0 Kudos
9 Reacties 9
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

Hi,

Staan onderstaande instellingen nog wel goed ? en heb je de laatste drivers van je lan kaart bijgewerkt er op gezet ? 

Ronihd_0-1615809430345.pngRonihd_1-1615809584449.png

0 Kudos
bartveld
Level 3
Topicstarter

Rohnid, dank voor je snelle reactie.

Bij mij staat er 10 MBps.

Screenshot_1.jpg

En nu blijkt wat een noob ik ben, want geen idee waar dat te veranderen.

Wat het tweede scherm aangaat: Realtek heeft niet zo'n uitgebreid propertyscherm en daat staat dan ook geen Link Status.

Verder: de driver van de controller is de meest recente (10047).

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

Hi,

Ach we zijn allemaal een keer voor het 1e begonnen 😉 

En de 10 MBps veroorzaakt het trage internet ik denk dan ook dat de windows upgrade dit heeft veroorzaakt.

Volg de 3 stappen die je hier ziet , dus je klikt 1e op eigenschappen en dan komt het nieuwe scherm in beeld.

Vervolgens klik je op het tabblad link speed nummer 2 en dan bij nummer 3 speed en full duplex kan je er op klikken en dan komt er een scherm in beeld waar je dan diverse snelheden kan kiezen , kies dan voor de 1 GB mogelijkheid.

Zie je die mogelijkheden niet dan moet je de drivers van je netwerk kaart er opnieuw op zetten , als het goed is staan die op een meegeleverde CD ? 

EDIT : ik was vergeten het plaatje er bij te zetten hoe je in het plaatje komt van 2 / 3 

Dus nu 1e 1 en 2 doen en daarna  2 en 3 doen.

Ronihd_1-1615814407617.png

Ronihd_0-1615813861096.png

0 Kudos
bartveld
Level 3
Topicstarter

Ik heb dit gevonden:

Screenshot_4.jpg

Inderdaad keus uit diverse snelheden, maar als ik 1 Gbps instel maakt hij helemaal geen contact meer.  Ook niet bij 100 MBps en ook niet bij Automatisch Onderhandelen.

Tja...

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

Aha je hebt het gevonden ! , ziet er bij jou idd anders uit maar ik hoop je op de goede weg te hebben geholpen. 

Dan zijn je drivers denk ik kapot.....

Probeer dit programma  https://snaildriver.en.softonic.com/

Dit is een veilig programma wat al de drivers in je computer update mogelijk helpt het 

Ronihd_0-1615817441898.png

0 Kudos
bartveld
Level 3
Topicstarter

Nope, Snaildriver vindt niks ongewoons. Ik ga weer verder zoeken. Dank voor je hulp!

0 Kudos
bartveld
Level 3
Topicstarter

Opgelost! Ik kwam op de laatste noodzakelijke stap door een obscuur draadje op een forum, waarin gesuggereerd werd eerst de speed op 1 Gbps te zetten (verbinding wordt verbroken) en dan de lan kabel even uit de PC te halen en dan weer in te pluggen. Er is weinig dat me nog verbaast, maar dit...

Anyway, nogmaals dank, Rohnid, voor het goede spoor waar je me op zette.

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

Deze oplossing verbaasd mij wel , maar goed om te horen dat het opgelost is 

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Ontzettend fijn om te lezen dat het probleem is opgelost @bartveld met behulp van onze Community topper @Ronihd

Mocht je in de toekomst onze hulp nodig hebben, dan staan we met zijn allen voor je klaar.