acdct

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internet snelheid aanpassen - Ziggo Internet Start

Beste @Cecilia ,

 

Ik heb dit onderwerp eerder hier voorbij zien komen en je was daar heel behulpzaam, echter ik kan er niet meer op reageren. Ik neem de volgende producten af:

 

-Kabel TV (geen CI-module of Mediabox)

-Ziggo Internet Start (75/10 Mbps)

-Ziggo Bellen

 

In juli gaan de abonnementskosten omhoog en ik vraag me af of Ziggo Internet Start nog steeds omgezet kan worden naar Start XXL met (geloof ik) 150/10 Mbps snelheid. Zo ja, wat zijn de kosten hiervan (nu en na prijsverhoging in juli)?

 

Ik probeer het eventueel af te zetten tegen de huidige kosten (nu EUR 58.95 (vanaf juli?)) voor Internet Complete (300/30 Mbps)?

 

Tevens, de bedoeling is dat ik nog steeds Ziggo Bellen aanhoud en ook Kabel TV (althans niet geforceerd word om een Mediabox aan te sluiten/te gebruiken en idealiter wordt zo'n ding ook niet toegestuurd).

 

Graag verneem ik van je. Alvast dank.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @acdct en @Richard G. 

Het Internet Start XXL kun je kiezen als nieuwe internetklant of als bestaande internet klant met een Internet Start abonnement. Het is niet mogelijk om van Internet Complete en Internet Max over te stappen naar Internet Start XXL. 

 

Internet Start XXL met Kabel TV en Bellen kost € 54,45 per maand. De nieuwe prijs na de tariefswijziging voor dit pakket is € 55,95 per maand.

Bekijk in context

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3338Likes

Hey @acdct 🙂 

Allereerst over het pakket, je kunt dit het beste door ons aan laten passen want niet alle varianten zijn te vinden en te bestellen via de website. Je zit niet zonder internetverbinding, hooguit herstart je modem of is een herstart van je modem nodig. Ook betaal je geen eenmalige kosten omdat je geen nieuwe apparatuur ontvangt voor deze wijziging. 

Ik heb nog voor je gekeken bij het pakket Internet Complete en Kabel TV voor € 58,95 en dit pakket wijzigt niet na 1 juli.

@RoWi. het is inderdaad even speuren maar op de website is het pakket wel te vinden. En hier vind je het alles in 1 pakket met Start XXL.

Bekijk in context

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3338Likes

No problem @acdct en graag gedaan! 🙂 Ik zal je topic een poos open laten staan zodat je genoeg ruimte hebt om nog te reageren. Is je topic wel gesloten dan kun je het uiteraard ook regelen via chat, Facebook Messenger, Twitter, het contactformulier of door met ons te bellen. 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@RoWi. Goed dat jij het wel weet te vinden. Ik snap dat het voor bestaande klanten handiger zou zijn als het via Mijn Ziggo te vinden zou zijn. Ik geef dit door als verbeterpunt. 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik ben er ook wel benieuwd naar.

Ik heb momenteel Internet Compleet, met TV Compleet met Next en bellen.

Maar zou v.w.b. internet liever overstappen naar Internet Start XXL als dat mogelijk is en afhankelijk wat de kosten zijn.

Dus ben wel benieuwd naar het antwoord.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @acdct en @Richard G. 

Het Internet Start XXL kun je kiezen als nieuwe internetklant of als bestaande internet klant met een Internet Start abonnement. Het is niet mogelijk om van Internet Complete en Internet Max over te stappen naar Internet Start XXL. 

 

Internet Start XXL met Kabel TV en Bellen kost € 54,45 per maand. De nieuwe prijs na de tariefswijziging voor dit pakket is € 55,95 per maand.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Da's jammer want dan kon Ziggo er toch weer wat meer aan verdienen. Dan zal het wat mij betreft de gewone internet start worden over niet al te lange tijd.
Thanks!

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Ik vind eigenlijk ook dat ik nu ‘teveel’ heb aan mijn 300/30, maar Ziggo wil natuurlijk niet dat iedereen maar gaat ‘downgraden’ naar een goedkoper abonnement.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Dat is ook de reden waarom ze de start snelheid zo laag houden, maar 70 mbit is eigenlijk ook mooi genoeg voor m'n huidig gebruik. Maar het scheelt slechts 7 euro per maand. Dus dat is wat me nog tegen houdt.

acdct
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi @Rikst,

 

Dank voor de terugkoppeling.

 

  • Voor de duidelijkheid, ik heb Internet Start en noemde Complete enkel voor prijsvergelijksdoeleinden. Ik neem aan dat per 1 juli ook dat pakket (nu nog EUR 58.95) met EUR 1.50 omhoog gaat?

 

Verder, als ik inderdaad over wil gaan op Internet Start XXL: 1) kan ik dat zelf regelen zonder dat ik opeens een dag zonder internet zit door eigen toedoen, 2) is het beter om het eventueel via jullie hier te laten verlopen en 3) zijn er verdere/eenmalige kosten aan verbonden?

 

Met vriendelijke groet,

 

Carlos

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Richard G. Kijk dan over een heel jaar € 84,00 is bijna 1,5 keer de prijs van een maand abonnement.

 

Ps @Rikst ik ben dan wel heel benieuwd hoe een nieuwe klant voor XXL kan kiezen via de normale shop krijg je die optie niet te zien.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik heb perongeluk ik heb deze vraag ook geselecteerd🙈

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3338Likes

Hey @acdct 🙂 

Allereerst over het pakket, je kunt dit het beste door ons aan laten passen want niet alle varianten zijn te vinden en te bestellen via de website. Je zit niet zonder internetverbinding, hooguit herstart je modem of is een herstart van je modem nodig. Ook betaal je geen eenmalige kosten omdat je geen nieuwe apparatuur ontvangt voor deze wijziging. 

Ik heb nog voor je gekeken bij het pakket Internet Complete en Kabel TV voor € 58,95 en dit pakket wijzigt niet na 1 juli.

@RoWi. het is inderdaad even speuren maar op de website is het pakket wel te vinden. En hier vind je het alles in 1 pakket met Start XXL.

acdct
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi @Mariska ,

 

Dank hiervoor. Alles is duidelijk nu en ik kom er nog op terug.

 

Mocht in tussentijd geen reactie hierop mogelijk zijn, wordt het dan bellen met Ziggo?

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

@RoWi.Klopt maar het is dan ook wel dik 4x zo snel qua snelheid voor die 7 euro. En 3x zo snel de upload. Dus is het geld wel waard. Ik moet nog wat dingen doen maar als ik de snelheid echt niet meer nodig heb gaat het omlaag. Voor dat bedrag heb ik onze scooters verzekerd voor een jaar. 🙂

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3338Likes

No problem @acdct en graag gedaan! 🙂 Ik zal je topic een poos open laten staan zodat je genoeg ruimte hebt om nog te reageren. Is je topic wel gesloten dan kun je het uiteraard ook regelen via chat, Facebook Messenger, Twitter, het contactformulier of door met ons te bellen. 

acdct
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nogmaals dank, @Mariska. Duidelijk. Fijn weekend alvast.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Richard G.  schreef:

@RoWi.Klopt maar het is dan ook wel dik 4x zo snel qua snelheid voor die 7 euro. En 3x zo snel de upload. Dus is het geld wel waard. Ik moet nog wat dingen doen maar als ik de snelheid echt niet meer nodig heb gaat het omlaag. Voor dat bedrag heb ik onze scooters verzekerd voor een jaar. 🙂


Ik snap je afweging, en dat is het psychologische spelletje wat de afdeling marketing ook met ons speelt, het Giga abonnement is niet voor niks voordeliger geworden.

 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mariska 

Ik weet het inderdaad te vinden, maar je moet er echt op zoeken, via de vergelijking site's is het beter vindbaar. Enkel voor bestaande klanten zou het handig als het via Mijn Ziggo te vinden is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@RoWi. Goed dat jij het wel weet te vinden. Ik snap dat het voor bestaande klanten handiger zou zijn als het via Mijn Ziggo te vinden zou zijn. Ik geef dit door als verbeterpunt. 

Uitgelicht topic