dastard

Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internet signaal weg

Het lijkt erop dat wanneer het warm is, mijn internet uitvalt, dit gebeurde vroeger op een andere locatie met een ander modem ook, de wijk "versterker" kon de hitte niet aan, en viel dan uit.

Dit is wat er gebeurd, het internet signaal is compleet weg, geen up of download, ledjes op de modem staan allemaal aan maar geen internet, ik zit direct met een utp kabel naast mijn modem.
Gek genoeg blijft de apparatuur met wifi wel gekoppeld maar ook geen internet,

Ik heb een Technicolor TC 7200 en dit is wat ik in het logboek vond:

2021-06-17 15:31:54: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2021-06-17 15:31:54: [Warn] MDD message timeout;CM-MAC=cc:35:40:22:74:78;CMTS-MAC=00:01:5...
2021-06-17 15:30:08: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2021-06-17 15:30:08: [Warn] MDD message timeout;CM-MAC=cc:35:40:22:74:78;CMTS-MAC=00:01:5..

 

35 Reacties 35
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De meldingen in de log geven inderdaad onderbrekingen in de internetverbinding aan. Er lijkt (ook) nogal wat ruis op het signaal te staan, gezien de herhaaldelijke T3 timeouts. De TC7200 is overigens een verouderd modem dat inmiddels wel aan een upgrade toe is.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen?

dastard
Topicstarter
Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Waar vind ik de down en up stream gegevens, want die zijn (als mijn modem werkt), erg goed.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Die kun je vinden op de pagina's Status, Verbinding, Downstream en Upstream. Overigens is dit niet hetzelfde als de download en upload, maar misschien wist je dat al.

dastard
Topicstarter
Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij deze

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Hier is werk aan de winkel voor een monteur, gezien het verouderde AOP (Astro?). Ook zijn de splitter (MCP-03) en kabels verouderd en zou ik een vervangend modem (Connect Box) adviseren.

 

De downstream en upstream zien er redelijk tot goed uit, het signaal is alleen iets aan de zwakke kant, met de nadruk op iets.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan nieuw aansluitmateriaal (splitter POA-01-B + modemkabel IEC/F) toesturen en een monteursafspraak inplannen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

dastard
Topicstarter
Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De AOP en MCP-03 zijn 5 jaar geleden geplaatst, de Coax kabel in dezelfde periode, COAX IH Class A

Maar ik ben benieuwd waar die uitval door komt, is dat het signaal van buiten wat uitvalt of zit het in mijn huis, de  groene kabel naar de AOP zit er denk ik in sinds 1980, toen is dit huis gerenoveerd, deze kabel komt niet langs mijn meterkast maar direct van de straat naar boven (ik kan daar ook niet bij), dus als die kabel stuk is, kan ik vrij weinig doen lijkt me?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik woon in een huis dat in 1981 gebouwd is, hier komt de CAI-kabel ook binnen in de woonkamer zonder de meterkast te passeren.

 

Het is lastig om te zeggen wat de exacte oorzaak van de uitval is. Wat vaststaat, is dat de verouderde binnenhuisinstallatie het modem kwetsbaar maakt voor ruis/instraling. Mocht er toch een probleem zijn met de CAI-kabel, dan moet dat door een monteur vastgesteld worden.

dastard
Topicstarter
Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit huis is uit 1921 😞
Gerenoveerd in 1980 maar goed...ik neem aan dat ik voor de kosten van een monteur opdraai, ook als is het de CAI kabel?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Alles t/m het AOP valt onder verantwoordelijkheid van Ziggo. Als in dat gedeelte een probleem wordt vastgesteld of er is onderhoud nodig (in dit geval een nieuw AOP), dan zijn de kosten voor rekening van Ziggo. Dat geldt ook bij een mogelijk probleem in de CAI-kabel.

 

Alles na het AOP is jouw verantwoordelijkheid. Je kunt zelf de splitter en kabels vervangen.

dastard
Topicstarter
Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja dat laatste zou ik ook graag willen doen 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een nieuwe splitter (POA-01-B) en modemkabel (IEC/F) kan een moderator hier op het forum kosteloos toesturen. Verder kan hij/zij een monteursafspraak inplannen voor het vervangen van het AOP. Een monteur test altijd het signaal direct op het AOP.

 

Je kunt besluiten om het oude modem nog te blijven gebruiken of meteen een nieuw modem aanvragen.

dastard
Topicstarter
Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kan het probleem zitten in dat de (toendertijd) beste kabel van splitter naar modem, te lang is? 6 meter.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een kabel van 6 meter tussen splitter en modem is inderdaad wel een flinke afstand en verklaart het ietwat zwakke signaal op het modem. Tegenwoordig wordt een kabel van 1,5 meter geleverd voor dit doeleinde. Langere afstanden zijn mogelijk maar worden afgeraden. Overigens verwacht ik niet dat dit de (hoofd)veroorzaker is van de uitval, daarvoor kijk ik op dit moment naar het AOP en de splitter.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Bert Had ik hier al even om gevraagd. 😉

dastard
Topicstarter
Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik neem aan dat een wandcontactdoos en een splitter niet gratis opgestuurd wordt?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het nieuwe AOP wordt geplaatst door een monteur en wordt niet toegestuurd.

 

Je kunt de moderator (naast monteursafspraak voor AOP + toesturen nieuwe splitter en modemkabel) ook vragen om een nieuwe TV-kabel (1,5/3/5 meter) te sturen. Ook kun je een nieuw modem aanvragen, niet verplicht maar wel aanbevolen. Dit alles is kosteloos.

dastard
Topicstarter
Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb ooit een nieuwe modem aangevraagd, die ligt nog hier, daar zat geen splitter of kabel bij. De reden dat ik hem niet heb gebruikt omdat de prestaties dermate slecht waren.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Waarschijnlijk heb je een Connect Box ontvangen? Die stelt hogere eisen aan de binnenhuisinstallatie omdat deze veel meer kanalen koppelt (24×4 of 24×6 i.p.v. 8×4 van de TC7200). Als je op dit moment geen behoefte hebt aan hogere snelheden dan wat de TC7200 biedt, dan kun je die ook blijven gebruiken.

Uitgelicht topic