1
Vraag
2
Reageer en help mee
Patrick26

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Internet set up Giganet

Beste allemaal,

 

Ons thuisnetwerk is aan een upgrade toe dus dat heb ik gedaan maar zie door de bomen het bos niet meer...

 

Ik krijg vandaag dus de nieuwe connectbox giga binnen en moet mijn netwerk in een 1 gezinswoning met 3 verdiepingen opnieuw instellen.

 

Mijn set up nu is :

Ziggo modem/router in de meterkast.

1. Die gaat wired naar de woonkamer naar de Apple AirPort Extreme (hier een wifi netwerk woonkamer en vanuit hier weer wired naar Playstation)

2. Gaat wired naar slaapkamer boven naar Apple airport ( wifi eerste verdieping en zolder)

 

Zoals jullie zien doe ik maar wat en weet niet of het überhaupt goed is aangesloten maar de afgelopen jaren werkte dit meestel wel 😉

 

De nieuwe opzet heeft dus als basis de Connectbox Giga.

Nu hoorde ik dat de router van de Connectbox niet heel goed is en ik dit kon oplossen/verbeteren met de Asus AiMesh RT-AX92U Duo Pack

 

Nu lees ik net dat ik het ook met de wifiboosters van ziggo kan....tja? 

Ik ben hier niet heel bekend in dus mijn vraag is :

 

Wat heeft jullie voorkeur de Asus Aimesh of de Wifiboosters van Ziggo?

 

Belangrijkste is dat we in het hele huis goed bereik hebben. En is het mogelijk om de Playstation en de Mediabox NEXT wired aan te sluiten ?

 

Bij voorbaat dank 🙂

 

Groetjes,

 

Patrick

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"Nu hoorde ik dat de router van de Connectbox niet heel goed is"

 

Ik zou niet weten waarom de router van de Connect box Giga niet goed is.

Ik lees geen problemen op dit forum met de router, juist een goede stabiliteit.

Ook ik ervaar hier een heel stabiele verbinding met de Connect box Giga, er wordt tegelijkertijd met flink wat verschillende apparaten een verbinding gemaakt en op gewerkt met Teams en films gekeken.

 

Wil je meer functies in je router, dan is een eigen router een optie, maar dat staat los van het niet goed zou zijn van de router, daar kan ik geen enkele aanwijzing voor vinden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"Wat heeft jullie voorkeur de Asus Aimesh of de Wifiboosters van Ziggo?

 

Dat is maar net wat je wilt, er is een snelheidsverschil en een prijsverschil.

 

Belangrijkste is dat we in het hele huis goed bereik hebben.

 

Dat kan met beiden.

 

En is het mogelijk om de Playstation en de Mediabox NEXT wired aan te sluiten ?"

 

Een kabel ertussen en je hebt een wired aansluiting, dat is sowieso beter als je wilt gamen, wifi heeft nog een vertraging extra.

Patrick26
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hey Bert,

 

Bedankt voor je reactie en fijn te horen dat alles goed werkt met de connectbox.

 

De Asus is duurder maar dan ook sneller ?

En dan als ik het goed begrijp de kabel tussen de Asus router en de playstation voor een snel signaal en de connectbox alleen als modem gebruiken? Wil idd voor de snelle optie gaan zelfs als het wat duurder is ( Asus heeft nu wel €80 cash back op deze aankoop)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Asus weet ik niet veel, maar @Ronihd volgens mij wel.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Patrick26
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

TP-Link Deco X60 Multiroom wifi 6 (3-pack)

is wat er door ziggo als wifi boosters wordt voorgesteld op de site. Is dat misschien een betere optie dan de Asus? Ook deze is momenteel vriendelijker geprijsd...

Is dit dan mogelijk een aanvulling op de connect box giga of ook een apart netwerk?

 

sorry voor alle vragen 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Patrick26 Zie de website en de informatie die daarop staat en bij klikken op Meer info onder de producten: 

Wifibooster: de Ziggo wifiversterker | Ziggo

Dat zijn de TP-Link Deco M4 en de TP-Link Deco X20 mesh wifi 6.

 

Het is geen aanvulling / verbinding op de Connect box Giga.

Wat daarmee in de toekomst mogelijk is, is nog niet precies bekend.

Patrick26
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Thanks Bert,

 

Heb wat reviews gelezen en deze komen veel minder uit de testen dan de Asus Aimes RT-AX92U  

Dus ik wacht ff de reactie van @Ronihd af 🙂

 

Nogmaals dank voor het meedenken! 🙂

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Sorry voor de late reactie , 

Mijn modem staat in bridge en op lan port 1 heb ik idd de ASUS RT-AX92U aangesloten ( 3pack ) ze zijn bekabeld verbonden , 1 is als de router (master ) ingesteld en regelt de verbinding en alles daaromheen , ik ben er super tevreden over . Zowel bekabeld en via de WiFi haal ik top snelheden , makkelijk configureerbaar . 
Test gedaan op 3 mtr van een van de units  is wel een prijzig systeem maar super snel 

64834397-09BD-4615-8617-0A8E4A09697F.png

Patrick26
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hey @Ronihd ,

 

Allereerst bedankt voor je reactie!

 

Ik heb zelf de ASUS RT-AX92U 2 pack aangeschaft. Ik dacht aan de volgende set up :

Ziggo Connectbox Giga in de meterkast in bridge modus.

Ik zou dan in de meterkast 1 Asus  bekabeld als master router gebruiken.

Vanaf daar bekabeld naar de eerste verdieping naar de andere Asus (voor eerste verdieping en zolder)

Ook zou ik vanuit de meterkast Asus bekabeld naar de playstation gaan.

 

We wonen in een gewoon 1 gezinswoning ( ongeveer 50m2 per verdieping).

Denk je dat ik de beneden verdieping qua wifi verbinding red met alleen de Asus in de meterkast in de gang?

En de eerste verdieping zou tot zolder moeten reiken...dat lukte gig wel met de apple airport die ik daar had staan. Aangezien ik nu een snellere/betere modem heb (van internet MAX naar Giga) ga ik er vanuit dat dit ook goed moet werken of denk ik nu te positief?

 

Ik hoop weer wat van je te horen 🙂

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Patrick26  schreef:

Hey @Ronihd ,

 

Ik hoop weer wat van je te horen 🙂


Doordat ik het tijdelijk heel druk heb ben ik minder aanwezig op de community vandaar ook weer mijn verlate reactie.

 

De Asus set is super goed ook in bereik maar ik zou kiezen voor een unit per verdieping en dan kan/mag je er van uitgaan dat je voldoende bereik hebt en op elke unit heb je 4 lan porten en daar kan je best veel bekabeld op aansluiten en dat laatste zou ik altijd doen met alle apparaten als je daar de mogelijkheid voor hebt.

 

Onderstaande linkjes zijn ook handig .

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640


https://www.wifiweb.nl/wat-is-het-bereik-van-wifi/


https://www.windows-helpdesk.nl/wifi-ontvangst-verbeteren/

 

Asus.jpeg

 

Patrick26
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ok bedankt! Ik ga er mee aan de slag. Zal nog een Asus switch aanschaffen voor in de woonkamer zodat ik daar alles idd wired kan aansluiten. 

Ik heb nu de 2 pack en kijk even hoe de verbinding op zolder is. Kan indien nodig daar nog wat bij kopen. 

De nieuwe connectbox giga heeft een dag vertraging en komt morgen binnen. Ik ga er dan dus mee aan de slag! 

nogmaals dank voor jullie reacties en het meedenken 🙂

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Zelf heb ik de hele set hier gekocht , een 2 pack en 1 pack  https://www.amazon.nl/gp/product/B07SCBMMS8/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s01?ie=UTF8&psc=1

 

Patrick26
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bij BOL.com is dezelfde set compleet met de huidige cash back actie €375,- dus scheelt toch bijna €85,-

 

https://www.bol.com/nl/nl/p/asus-aimesh-rt-ax92u-mesh-wifi-geschikt-voor-wifi-6-2-pack/9200000110233...

 

Probeer het eerst ff met de switch in de woonkamer omdat daar het meeste gebeurd, en kijk vanaf daar verder. Thanks 🙂

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Patrick26  schreef:

Bij BOL.com is dezelfde set compleet met de huidige cash back actie €375,- dus scheelt toch bijna €85,-

 

https://www.bol.com/nl/nl/p/asus-aimesh-rt-ax92u-mesh-wifi-geschikt-voor-wifi-6-2-pack/9200000110233...

 

Probeer het eerst ff met de switch in de woonkamer omdat daar het meeste gebeurd, en kijk vanaf daar verder. Thanks 🙂

 


https://www.amazon.nl/gp/product/B07QN892V6/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

 

€ 299,00

Patrick26
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hey 🙂 

Daar is ie idd €299,- voor de 2pack en bij Bol.com €329,- maar bij Bol.com krijg je €80,- terug door de actie. Ik zie die actie bij Amazon niet staan of mis ik wat...?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic