Bert Frissen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet radio en idem tv hapert af en toe.

Hallo, ik lees in diverse berichten dat het Ziggo Cisco modem EPC 3925 een erg oud beestje is en vervangen kan worden. Inmiddels Ziggo WiFi booster en  mediabox next werkend in huis. 
Hoe kan ik aan een nieuw bijdetijds Ziggo geraken? 
groet en dank voor een reactie.

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5848Posts
  • 331Oplossingen
  • 1940Likes

De installatie is aan een upgrade toe. Het aftakelement (UMU-01) en de kabels naar modem en decoder zijn verouderd moeten worden vervangen. Het AOP zelf (TRAS/DIO) is ook verouderd maar voldoet nog voor abonnementen lager dan Internet Giga.

Valt mij verder nog op dat er geen groene buitenkabel op het AOP is aangesloten c.q. buitenkabel is verlengd met witte binnenkabel, is dit door een monteur gedaan?

Een nieuwe splitter (POA-01-B) met IEC/F-kabel voor modem en IEC/IEC-kabel voor decoder (1,5/3/5 meter) worden kosteloos door Ziggo toegestuurd. Als een langere kabel nodig is voor de decoder, dan kun je deze in de Ziggo Webshop aanschaffen met klantkorting (7,5/10 meter).

Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? De gegevens uit de Mediabox Next geven geen volledig beeld.

Bekijk in context

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1203Posts
  • 128Oplossingen
  • 312Likes

Wat leuk dat je gebruik maakt van onze Community @Bert Frissen, welkom! Zo te lezen is het tijd voor de nodige vernieuwing. Met de mediabox Next in huis, wil je natuurlijk het uiterste uit je hele pakket halen. @tobiastheebe Heeft al heel wat met je nagelopen. Ik ben het helemaal met hem eens, de nieuwe aansluitmaterialen komen naar je toe en ook een nieuw modem komt jouw kant op. Binnen 2-3 dagen heb je alle spullen in huis. 

Laat je ons weten of het beter gaat? 

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5848Posts
  • 331Oplossingen
  • 1940Likes

Een nieuw type modemrouter (Connect Box, thans SmartWifi modem) wordt kosteloos toegestuurd door Ziggo. Om een goede werking van de CB te garanderen is wel van belang dat installatie en signaal in orde zijn:

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Bert Frissen
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij succesvolle installatie van nieuwe Ziggo mediabox Next alles gecontroleerd. Benieuwd naar verbetering in af en toe haperen nadat oude modem vervangen is. 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5848Posts
  • 331Oplossingen
  • 1940Likes

De installatie is aan een upgrade toe. Het aftakelement (UMU-01) en de kabels naar modem en decoder zijn verouderd moeten worden vervangen. Het AOP zelf (TRAS/DIO) is ook verouderd maar voldoet nog voor abonnementen lager dan Internet Giga.

Valt mij verder nog op dat er geen groene buitenkabel op het AOP is aangesloten c.q. buitenkabel is verlengd met witte binnenkabel, is dit door een monteur gedaan?

Een nieuwe splitter (POA-01-B) met IEC/F-kabel voor modem en IEC/IEC-kabel voor decoder (1,5/3/5 meter) worden kosteloos door Ziggo toegestuurd. Als een langere kabel nodig is voor de decoder, dan kun je deze in de Ziggo Webshop aanschaffen met klantkorting (7,5/10 meter).

Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? De gegevens uit de Mediabox Next geven geen volledig beeld.

Bekijk in context

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1203Posts
  • 128Oplossingen
  • 312Likes

Wat leuk dat je gebruik maakt van onze Community @Bert Frissen, welkom! Zo te lezen is het tijd voor de nodige vernieuwing. Met de mediabox Next in huis, wil je natuurlijk het uiterste uit je hele pakket halen. @tobiastheebe Heeft al heel wat met je nagelopen. Ik ben het helemaal met hem eens, de nieuwe aansluitmaterialen komen naar je toe en ook een nieuw modem komt jouw kant op. Binnen 2-3 dagen heb je alle spullen in huis. 

Laat je ons weten of het beter gaat? 

Bekijk in context

Uitgelicht topic