Bert Frissen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet radio en idem tv hapert af en toe.

Hallo, ik lees in diverse berichten dat het Ziggo Cisco modem EPC 3925 een erg oud beestje is en vervangen kan worden. Inmiddels Ziggo WiFi booster en  mediabox next werkend in huis. 
Hoe kan ik aan een nieuw bijdetijds Ziggo geraken? 
groet en dank voor een reactie.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De installatie is aan een upgrade toe. Het aftakelement (UMU-01) en de kabels naar modem en decoder zijn verouderd moeten worden vervangen. Het AOP zelf (TRAS/DIO) is ook verouderd maar voldoet nog voor abonnementen lager dan Internet Giga.


Valt mij verder nog op dat er geen groene buitenkabel op het AOP is aangesloten c.q. buitenkabel is verlengd met witte binnenkabel, is dit door een monteur gedaan?

 

Een nieuwe splitter (POA-01-B) met IEC/F-kabel voor modem en IEC/IEC-kabel voor decoder (1,5/3/5 meter) worden kosteloos door Ziggo toegestuurd. Als een langere kabel nodig is voor de decoder, dan kun je deze in de Ziggo Webshop aanschaffen met klantkorting (7,5/10 meter).

 

Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? De gegevens uit de Mediabox Next geven geen volledig beeld.

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Wat leuk dat je gebruik maakt van onze Community @Bert Frissen, welkom! Zo te lezen is het tijd voor de nodige vernieuwing. Met de mediabox Next in huis, wil je natuurlijk het uiterste uit je hele pakket halen. @tobiastheebe Heeft al heel wat met je nagelopen. Ik ben het helemaal met hem eens, de nieuwe aansluitmaterialen komen naar je toe en ook een nieuw modem komt jouw kant op. Binnen 2-3 dagen heb je alle spullen in huis. 

 

 

Laat je ons weten of het beter gaat? 

Bekijk in context

23 Reacties 23
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een nieuw type modemrouter (Connect Box, thans SmartWifi modem) wordt kosteloos toegestuurd door Ziggo. Om een goede werking van de CB te garanderen is wel van belang dat installatie en signaal in orde zijn:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Bert Frissen
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij succesvolle installatie van nieuwe Ziggo mediabox Next alles gecontroleerd. Benieuwd naar verbetering in af en toe haperen nadat oude modem vervangen is. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De installatie is aan een upgrade toe. Het aftakelement (UMU-01) en de kabels naar modem en decoder zijn verouderd moeten worden vervangen. Het AOP zelf (TRAS/DIO) is ook verouderd maar voldoet nog voor abonnementen lager dan Internet Giga.


Valt mij verder nog op dat er geen groene buitenkabel op het AOP is aangesloten c.q. buitenkabel is verlengd met witte binnenkabel, is dit door een monteur gedaan?

 

Een nieuwe splitter (POA-01-B) met IEC/F-kabel voor modem en IEC/IEC-kabel voor decoder (1,5/3/5 meter) worden kosteloos door Ziggo toegestuurd. Als een langere kabel nodig is voor de decoder, dan kun je deze in de Ziggo Webshop aanschaffen met klantkorting (7,5/10 meter).

 

Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? De gegevens uit de Mediabox Next geven geen volledig beeld.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Wat leuk dat je gebruik maakt van onze Community @Bert Frissen, welkom! Zo te lezen is het tijd voor de nodige vernieuwing. Met de mediabox Next in huis, wil je natuurlijk het uiterste uit je hele pakket halen. @tobiastheebe Heeft al heel wat met je nagelopen. Ik ben het helemaal met hem eens, de nieuwe aansluitmaterialen komen naar je toe en ook een nieuw modem komt jouw kant op. Binnen 2-3 dagen heb je alle spullen in huis. 

 

 

Laat je ons weten of het beter gaat? 

Karinjules

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb problemen met snelheid en betrouwbaarheid epc 3925, ook de smart functie werkt hierop niet, zou u ons ook een nieuwe modem kunnen sturen ?

Verwijderd account
Niet van toepassing

De CISCO EPC3925 is inderdaad erg slecht en kan derhalve omgeruild worden voor een Arris/Compal connectbox.

Wil je een foto plaatsen van het AOP(de ziggo aansluiting), mogelijk is die verouderd en kan die problemen geven bij het nieuwe modem.

Karinjules

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

46D495CF-A798-4AE0-88B9-4D890BA65673.jpeg

Verwijderd account
Niet van toepassing

Er zullen in ieder geval 3 dingen aangepast moeten worden ivm goede werking van de connectbox:

Er zal een POA-01-B geplaatst moeten worden.Op de ene aansluiting zal de connectbox aangesloten moeten worden, op de andere de versterker.

De kabel naar de versterker moet vervangen worden(IEC to Fconnector/groen rood)

De kabel naar het modem moet vervangen worden(IEC to F/groen rood).

En misschien ook een F-connector afsluitingsweerstand, omdat 1 aansluiting van de versterker niet meer gebruikt zal worden.

Benodigdheden dus:

1x POA-01-B

2x IEC to F/groen rood modemkabel.

En als het dan niet goed werkt, is de AOP(DIO-01) ook aan vervanging toe.

Maar als je geen Horizon/mediabox XL hebt, is het beter om een POA-254 te plaatsen.In dit geval zijn dit de benodigdheden:

1x POA-254

1x IEC to F modem kabel

1x F to F kabel

En misschien ook een F-connector afsluitingsweerstand, omdat 1 aansluiting van de versterker niet meer gebruikt zal worden.

Kan @tobiastheebe misschien aangeven of het goed is wat ik hier neer heb gezet?

Karinjules

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

We hebben geen horizon/mediabox XL, wel twee keer CI+ module en een Samsung H380-R

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Verwijderd account Dit zou precies ook mijn advies zijn. Een monteur kan ook het beste de stekkers op de TV-kabels vervangen door krimp- of compressiestekkers, opdraaistekkers zijn niet optimaal qua afscherming.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Karinjules  schreef:

We hebben geen horizon/mediabox XL, wel twee keer CI+ module en een Samsung H380-R

 


Die heeft geen retoursignaal, dus de POA-254 is prima!

Verwijderd account
Niet van toepassing

Maar die H380-R is heel oud en niet meer geschikt, sommige zenders zullen niet meer werken.

Ik raad aan om een humax 5100c(zonder opnamefunctie)/5200c(opnemen met interne HDD) of 5300c(opnemen met externe HDD) aan te schaffen ter vervanging.Op marktplaats voor weinig te vinden, gewoon een kwestie van smartcard overzetten en gaan!

Karinjules

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor het advies, Stuurt ziggo de benodigdheden en router op of moet ik dit nog ergens aanvragen ?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ziggo kan helaas geen POA-254 sturen.Maar misschien wil de moderator de kosten wel vergoeden?

https://www.cablehome.nl/BTV-2-GHz-verdeler-TV/modemPOA-254

De kabels kan ziggo wel opsturen, en vermoedelijk ook een afsluitweerstand.Anders is die ook zelf te koop: https://www.elektramat.nl/hirschmann-multimedia-afsluitweerstand-f-connector-695004724/?channable=01...

En dit zal ziggo niet vergoeden vermoed ik, maar gezien de prijs, denk ik dat je dat geen probleem vind😉

 

 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Karinjules, ik kan je inderdaad voorzien van kabels, de splitters die wij leveren kan ik je kosteloos toesturen (in dit geval de POA-01-B) als jouw voorkeur gaat naar een ander model (zoals @Verwijderd account aangeeft de POA-254) is dit voor eigen rekening 🙂 

Wel kan ik je de F connector meesturen.

Laat je weten of het versturen van de POA-01-B ook nodig is? 

 

Karinjules

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Madelon, De connectbox als vervanger van de epc3925 en kabels is voldoende. De PAO-1B is niet nodig

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Karinjules ,

Je regelt dus zelf een POA-254?Je hebt wel één van de twee nodig voor het goed werken van de connectbox.Het is dus óf zelf een POA-254(kosten voor jou) regelen óf gratis van Ziggo een POA-01-B.Daarnaast kan @Madelon ook een F connector afsluitweerstand opsturen(gratis), die zou ik ook nemen.

Als je de Connectbox namelijk aansluit op een versterker, worden stoorsignalen ook verstrekt, waar je natuurlijk niet op zit te wachten.

Karinjules

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja wel een F Connector, POA-254 regel ik zelf

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ok,top!

Dan zal @Madelon deze dingen moeten opsturen;

1x IEC to F modem kabel

1x F to F kabel

1x f connector afsluitweerstand

Uitgelicht topic