1
Vraag
2
Reacties
M. de Groot

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet problemen stabiliteit C18 kabel

Op 16-6 viel mijn wifi compleet weg en kwam het niet meer terug. Vervolgens de connectbox meerdere malen gereset zonder succes. Gebeld met de klantenservice en de medewerker constateerde dat het signaal naar het modem erg zwak is. Dezelfde dag kwam er nog een monteur en hij gaf aan dat mijn probleem is dat de kabel naar de wandcontactdoos een C18 kabel is. Dit moet een C9 kabel zijn. Dit zou problemen moeten opleveren in de stabiliteit van het internet. Om dit te controleren heb ik ingelogd op de connectbox en de resultaten uit de bijlage gekregen. Ik heb absoluut geen verstand van de resultaten en richt mij daarom tot het forum voor hulp. 

 

Tevens heb ik ook een netwerk diagnose uitgevoerd waar foutmelding uitkwamen. Wederom geen idee wat dit voor mij betekent. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

In de log zie ik dat het signaal op 16-6 in het algemeen onstabiel was, of dit een effect was van de verlengde kabel is mij niet duidelijk.

 

In principe mag onderhoud aan de CAI-kabel alleen gedaan worden door Ziggo, of een aannemer in opdracht van Ziggo. Mijn advies is om de situatie voorlopig even aan te kijken.

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Van te zwak signaal is (op dit moment) geen sprake. Zowel in de downstream als in de upstream zie ik prima waarden. Ik zie wel wat ruis, veroorzaakt door instraling van 4G. Ook zie in de log een TFTP error op 16-6, rond 16:00. Mogelijk was dit een mislukte firmware-upgrade. Staan er meer regels in deze log?