@Paul Het was vanavond bar en boos met de snelheid, ben er even voor gaan zitten en heb allerlei digitale kopij verzameld.
Het viel mij dit keer op dat ik zelfs bij de diagnose maar tot de helft kwam en geen UHD, dat heb ik echt nog NOOIT gehad, alle apparatuur is uit en aangeweest.
Ook een traffic overview erbij om te laten zien dat mijn Asus alleen met de Next bezig was.
Keek rond 19.30 Eva een stukje terug via de opname, vele momentjes tijdens vooruitspoelen, soms ook even het netwerkinstellingen menu, maar dat was snel weer weg, kijk 10 minuten later nogmaals dit gedeelte, nagenoeg geen problemen.
Zoals ik al eerder riep fluctueert het, sinds een paar weken zeg maar.
Ook maak ik me toch wel wat zorgen over de (critical) meldingen in de modem en sommige DB waarden, doe ik er niet bij, kunnen jullie uitlezen, daarover gesproken, hoe verloopt het in de gaten houden van mijn modem/aansluiting ?
Stuur als eerste de 2 bewijzen vna de diagnose, daarna 2 x de Asus, 1 met alleen de Next als client, daarna alle andere cliënten, gevolgd door de modemmeldingen.
Blijf maar denken aan de aop aanpassing en mijn versterker, dit gedrag kan ook voorkomen als de versterker over- of onderstuurd qua DB's.
14-11-2024 20:39:05 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
14-11-2024 20:28:51 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
14-11-2024 20:22:33 warning RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-11-2024 20:05:38 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
14-11-2024 20:04:08 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
14-11-2024 20:04:06 warning REG-RSP-MP Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-11-2024 20:04:01 notice DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-11-2024 20:03:57 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-11-2024 20:03:53 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-11-2024 20:03:51 notice Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
14-11-2024 20:03:42 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-11-2024 20:03:40 critical Cable Modem Reboot because of - HW or Power-On Reset
04-11-2024 23:13:15 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-11-2024 08:56:39 critical Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-11-2024 08:56:03 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Succes met doorlezen kerel 😉
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Paul Oja, ik hoop dat morgen je (helpdesk) collega belt en de 1Gbit regelt, dat is dan hopelijk het laatste van de zetten die gedaan moeten worden, kunnen we het eindelijk aflsuiten en achter ons laten, pfff 🙂
Heb van webcare vernomen dat de order klaarstaat, dus even tot morgen wachten
@LeoGraper Top dat m'n collega's van webcare nog even contact met je opnemen i.v.m. de 1 Gigabit internetsnelheid. Laat je vandaag aan het eind van de dag nog even weten hoe dit afgelopen is? Verder houd ik dit topic nog even open zodat we ook de komende week nog even de vinger aan de pols kunnen houden. Maar tot dusver ziet jouw connectie er keurig uit en voorzie ik eigenlijk geen ongeregeldheden.
@Paul Is goed, en ik verwacht vandaag idd die bump in snelheid, neem aan dat er daarna weer een reboot komt van de modem ?
De persoon die ik sprak had zondag en gisteren geen dienst, vandaag weer begonnen, zou wel fijn zijn want ik heb deze dagen nog wel wat werk te verzetten in de vorm van uploads naar diverse locaties, websites en transfer zaken, en dan is 100 ipv 60 een wezenlijk verschil...
Webcare reageert sowieso altijd rap, niks mis mee.
Oja, weet even niet meer met wie ik het er over heb gehad, had van doen met de processen, maar komt er binnenkort weer iets van een evenement waar ik me voor in kan schrijven ? Heb intussen zoveel mensen hier 'gesproken' dat ik benieuwd ben geworden en graag eens zie hoe het intern allemaal reilt en zeilt.
Weet niet of ik vanavond nog voor de PC kruip, anders hoor je het morgen...
Is goed, en ik verwacht vandaag idd die bump in snelheid, neem aan dat er daarna weer een reboot komt van de modem ?
@LeoGraper Zojuist heb ik nog eens even gekeken naar de acties die zijn uitgevoerd door de collega's van webcare. Ik zie dat de herstelactie om terug te gaan naar Internet Max en TV Complete al is uitgevoerd. Internet Max is echter 750 Download en 60 Mbit/s Upload was dit ook de bedoeling? Mogelijk dat er tussen m'n collega en jouw miscommunicatie is ontstaan. Want het modem heeft op dit moment in ieder geval weer de bootfile voor deze snelheid. Als je wel Gigabit internet (1000Mb's ) wil dan kan dat, alleen dan heb je Internet Elite nodig. Mocht je dit anders willen, laat het mij dan weten dan zet ik je internetsnelheid alsnog om naar 1000 Mb's (Elite).
Oja, weet even niet meer met wie ik het er over heb gehad, had van doen met de processen, maar komt er binnenkort weer iets van een evenement waar ik me voor in kan schrijven ? Heb intussen zoveel mensen hier 'gesproken' dat ik benieuwd ben geworden en graag eens zie hoe het intern allemaal reilt en zeilt.
Wat deze vraag betreft: er wordt al druk gewerkt aan nieuwe events voor 2025. Mijn advies is op deze pagina de notificaties voor events aan te zetten. Zodra er meer informatie gedeeld wordt ontvang je hiervan direct een bericht per e-mail.
Op deze pagina vind je nog een terugblik op eerdere events.
@Paul Ja, de bedoeling was dat ik vandaag Elite zou krijgen, weet je nog, die actie voor € 1 'verdubbelen', maar je zegt dat de bootfile klaar staat, dus als ik de modem opnieuw start heb ik Elite ? Of ?
Ik sprak dus de helpdesk vrijdag dacht ik en die zou voor de restore gaan naar 750 zodat ik weer de vaste lijn zou hebben, hij zou vandaag Elite aanzetten, of heeft hij dat gedaan maar nog niet de reboot ?
@Paul ik kan op https://community.ziggo.nl/t5/Redactie/Terug-%C3%A9n-vooruitblik-op-de-events/m-p/1435806#M33 niet terugblikken want daarvoor heb ik geen toegang ?
@Paul Nog even over die bootfile voor Elite, weten we dit keer 100% zeker dat ik mijn vaste lijn wel behoud, want de vorige actie van een aantal dagen geleden mislukte...
@Paul Ja, de bedoeling was dat ik vandaag Elite zou krijgen, weet je nog, die actie voor € 1 'verdubbelen', maar je zegt dat de bootfile klaar staat, dus als ik de modem opnieuw start heb ik Elite ? Of ?
Ik sprak dus de helpdesk vrijdag dacht ik en die zou voor de restore gaan naar 750 zodat ik weer de vaste lijn zou hebben, hij zou vandaag Elite aanzetten, of heeft hij dat gedaan maar nog niet de reboot ?
@LeoGraper Zojuist heb ik je even gebeld en hebben we samen wel even alles besproken. Inmiddels staat het pakket weer goed (Internet Elite en TV Complete Next met bellen). Ik ben ook blij om te horen dat diensten nu weer naar wens functioneren. Mocht er nog iets zijn dan weet je mij (of m'n collega's) te vinden. 😉
@Paul Top inderdaad Paul, wilde overigens net even iedereen hier op de hoogte stellen middels alle 5 te taggen, dat lukt niet voor jou en anne, maar na de PC te hebben geherstart weer wel, een hik wellicht, maar ik kreeg een draaiend tandwieltje als ik jou of anne probeerde te taggen en alleen de andere 3 hun namen in het venster, raar.
Met de snelheid zit het prima, kijk maar;
Straks lekker op bijna dubbele snelheid uploaden naar mijn websites e.d.
Vergat je volgens mij nog prettige dagen te wensen en een mooi 2025 voor jou en de jouwen, dat geld trouwens ook voor de rest hier natuurlijk.
Oant sjen Leo
@LeoGraper Dankjewel voor je bericht! Er was net een korte hick-up op het Community platform. Mogelijk dat je hierdoor niet in staat was om te taggen. Wat betreft de internetsnelheid: goed om te zien dat je nu lekker snel kunt down- en uploaden. 😉
Nogmaals heel fijn om je gesproken te hebben, en mocht er iets zijn let us know.
Oant sjen en alvast noflike krystdagen en in lokkich nijjier (Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar) voor jou en alle andere forumleden.
@Paul Toch nog even een berichtje aangaande dit, omstreeks 15.35 15.40 was ik even de Internet verbinding kwijt, lijkt op een soort van reboot zonder dat de modem opnieuw opstartte, raar, ben dus even ingelogd op de modem en zie nu dat ik mijn melding/mogelijkheid omtrent Bridge Modus/Router kwijt ben, nergens te zien en ik weet 100% zeker dat ik dat had.
Is dit een aanpassing op afstand geweest en waarom ben ik die mogelijkheid nu ineens kwijt Paul ?
De mogelijkheid om zelf bridge/router mode te configureren (in voormalig UPC-gebied) bestaat al sinds medio voorjaar 2022 niet meer.
@LeoGraper Goed dat je een aan de bel trekt! Ik zie inderdaad een herstart terug op het modem die getriggerd lijkt te zijn door een aanpassing vanuit het netwerk. De verbinding zelf ziet er verder overigens keurig uit en daar zijn verder geen afwijkingen terug te zien.
Modus/Router kwijt ben, nergens te zien en ik weet 100% zeker dat ik dat had.
Is dit een aanpassing op afstand geweest en waarom ben ik die mogelijkheid nu ineens kwijt Paul ?
Wat @tobiastheebe hierover aangeeft klopt. Het wijzigen van de switchmodus (router/bridge) is al lange tijd niet meer beschikbaar vanuit de modem user interface. De herstart van het modem heeft er dus ook niet voor gezorgd dat deze optie ineens verdwenen is. Wij kunnen de switch modus, desgewenst op afstand eenvoudig voor je aanpassen. Dat kan door een berichtje naar mij te sturen, via de klantenservice of via dit online formulier. Op dit moment zie ik dat je modem in ieder geval in bridge modus staat. Kan dit zo blijven of wil je dat we dit aanpassen naar router modus?
@Paul Klopt, Tobias riep dit eerder, echter, ik weet 100% zeker dat mijn vorige 2 modems deze optie hadden, als ik via de browser inlog, ook toen Tobias dat riep. Mogelijk niet verdwenen door de reboot, maar het viel me op, ook omdat andere riepen dat deze keuze niet meer aan ons was.
En nee hoor geen router, Bridge is goed, ik wil de volledige controle hebben over mijn Dhcp reserveringen, settings en ik kan ook veel meer, maar ook veel makkelijker de Asus optimaal configureren.
Snap ook eigenlijk niet waarom deze optie niet meer aanstaat, is toch veel makkelijker voor ons gebruikers ?
Zoals ik je liet zien tik ik net niet de 1Gieg aan tijdens het downloaden (met meerdere draadjes) via Usenet, deze blijkt toch steeds weer de beste leidraad om te zien hoe de boel er bij staat, Ookla e.a. zijn toch vaak onderhevig (merk ik de laatste tijd) aan hoeveel verbindingen er bezig zijn heb ik het idee, de peilingen verschillen te vaak.
Ik heb deze reboots al 3 x gehad sinds ik deze in gebruik heb, eerder al eens geroepen, ook toen was er in de historie van de modem geen bewijs te vinden, ik houd het op 2x eerdere netwerkwerkzaamheden, sinds de laatste keer niet meer ervaren, maar ik ben ook niet altijd thuis.
Mocht het vaker voor gaan komen dat trek ik wel weer aan de bel...
Mogelijk komt de mogelijkheid om zelf router/bridge mode te configureren in de toekomst terug voor het gehele verzorgingsgebied (fZiggo + fUPC).
En toch Tobias, zoals ik ook al tegen Paul zei weet ik 100% zeker dat ik deze optie heb gehad, na de 1e wisseling iets meer dan een maand geleden, ik heb sterk het vermoeden dat er nog ergens oude/test firmware ligt waar dit in zit.
Zoals je hebt meegekregen hier moest er het nodige gedaan worden om mijn vaste telefonie werkend te krijgen, een probleem van lang geleden, en heel misschien heeft men daarvoor een 'oudere' oplossing moeten aanwenden en daarna middels 1 of 2 reboots die mogelijkheid er uit laten halen met een firmware upgrade. Ok, zitten wat aannames in hier, maar mijn onderbuik heeft zelfden ongelijk 😉
Het is de boot file die het modem van het CMTS ontvangt die bepaalt (bepaalde) of de optie zichtbaar was.
Ach ja, boot file, cfg file, ini file, zoveel meegemaakt dat ik het soms ook niet meer weet:-)
Daar is ie weer trouwens, CMTS, redelijk wat vaak voorbij zien komen, deze bepaald dat heb ik al eens eerder gelezen, maar ik heb eigenlijk nergens een echt duidelijke definitie daarvan gezien.
Kan jij of iemand anders aangeven hoe dit stukje er uit ziet, neem aan dat dit een globaal ding is, want binnen je abo zullen zaken apart ingesteld/gecapped worden toch ?
Cable modem termination system - Wikipedia (NL)
Cable modem termination system - Wikipedia (EN)
De boot file bepaalt ook welke snelheden maximaal haalbaar zijn middels het definiëren van service flows, neem aan dat je dit met caps bedoelt. Zie hiervoor het tabblad Configuratie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status.
@Paul Hoop dat je de feestdagen goed dorgekomen bent, en ik weet dat je/jullie nauwelijks aanwezig zijn...
Maar gisterenavond (donderdag dus) had ik rond 20.000 een tijdje geen internet, modem kleurde gewoon groen, heeft ongeveer een kwartier geduurd, zie echter niets in de log op de modem, kan jij mogelijk nog zien waarom dit was, kan me niet voorstellen dat er iemand bezig is geweest voor mij...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.