@Paul Het was vanavond bar en boos met de snelheid, ben er even voor gaan zitten en heb allerlei digitale kopij verzameld.
Het viel mij dit keer op dat ik zelfs bij de diagnose maar tot de helft kwam en geen UHD, dat heb ik echt nog NOOIT gehad, alle apparatuur is uit en aangeweest.
Ook een traffic overview erbij om te laten zien dat mijn Asus alleen met de Next bezig was.
Keek rond 19.30 Eva een stukje terug via de opname, vele momentjes tijdens vooruitspoelen, soms ook even het netwerkinstellingen menu, maar dat was snel weer weg, kijk 10 minuten later nogmaals dit gedeelte, nagenoeg geen problemen.
Zoals ik al eerder riep fluctueert het, sinds een paar weken zeg maar.
Ook maak ik me toch wel wat zorgen over de (critical) meldingen in de modem en sommige DB waarden, doe ik er niet bij, kunnen jullie uitlezen, daarover gesproken, hoe verloopt het in de gaten houden van mijn modem/aansluiting ?
Stuur als eerste de 2 bewijzen vna de diagnose, daarna 2 x de Asus, 1 met alleen de Next als client, daarna alle andere cliënten, gevolgd door de modemmeldingen.
Blijf maar denken aan de aop aanpassing en mijn versterker, dit gedrag kan ook voorkomen als de versterker over- of onderstuurd qua DB's.
14-11-2024 20:39:05 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
14-11-2024 20:28:51 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
14-11-2024 20:22:33 warning RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-11-2024 20:05:38 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
14-11-2024 20:04:08 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
14-11-2024 20:04:06 warning REG-RSP-MP Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-11-2024 20:04:01 notice DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-11-2024 20:03:57 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-11-2024 20:03:53 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-11-2024 20:03:51 notice Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
14-11-2024 20:03:42 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-11-2024 20:03:40 critical Cable Modem Reboot because of - HW or Power-On Reset
04-11-2024 23:13:15 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-11-2024 08:56:39 critical Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-11-2024 08:56:03 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=7c:16:89:bf:62:11;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Succes met doorlezen kerel 😉
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Paul Ok, maar heb jij of iemand anders intussen een beeld van de werkzaamheden ?
Als het goed is zijn deze gedaan vanochtend, want mijn vrouw kreeg rond 1.00 uur een foutmelding tijdens TV kijken.
De diagnoses zijn nog steeds hetzelfde, en normaal hoef ik niets te doen, of toch dadelijk even modem uit en weer aan ?
Het is zelfs zo sinds een paar dagen dat ViaPlay via de reguliere TVzender alleen maar blokken geeft, totaal niet aan te gluren.
Als er verstoring is dan is dat vooral rond 18.30 en op de HD kanalen, Speedtest via Okla is gewoon goed, diagnose zoals gezegd per zender anders, vooral na HD kanalen vaak goed anders gemiddeld, UltraHD snelheid is per zender anders.
We hebben het nog niet gehad over de Next, deze heb ik al redelijk lang, of sluit je deze uit, mogelijk is hiervan sowieso een nieuwere variant ?
Wacht even je antwoord af en ga de Next zo even uit- en weer aanzetten
@Paul Helaas, net alles even uit gehad en opnieuw opgestart, eerste diagnose leek goed, maar nee, alle HD kanalen een melding dat er iets met de connectors zou zijn of iets dergelijks, voorbij de HD zenders werd het signaal weer goed.
Blijft raar, als de werkzaamheden echt zijn gedaan en geslaagd toch maar een eigen monteur regelen denk ik ?
@Paul Bedankt voor de afspraak...
@LeoGraper Jammer dat de werkzaamheden niet geholpen hebben! Het wordt dan inderdaad tijd dat er opnieuw een monteur langskomt. Ik heb, zoals je zelf al gezien hebt, een afspraak ingepland voor dinsdag 10 december 2024 tussen 08:00 en 13:00 uur. Via de monteursplanning zorg ik ervoor dat hier een gespecialiseerde monteur naar toe gaat om hier grondig onderzoek te kunnen verrichten. We houden dan verder contact met jou tot het naar volle tevredenheid is opgelost.
@Paul Wat gloort daar aan de 'Horizon'....
Goed nieuws vanuit Rotterdam, signaal goed, snelheid hoog!
Maar dat is niet zonder slag of stoot gegaan, ga er maar even voor zitten, hier het scenario....
Ik had dus een 2e monteur langs gehad, beetje zoals het eerste bezoek van een andere, dat had ik je laten weten
via een PB.
Ben flink wat uurtjes bezig geweest en uiteindelijk de boel op kunnen lossen, want;
De 2e monteur had dezelfde fout begaan als de eerste, alleen dit keer op de Next, hij had er uiteindelijk een eigen kabel
tussengezet en het signaal was goed, maar later die dag en dagen, meldingen tijdens diagnose dat het niet goed was.
Bleek dat de coax op de Next er niet goed op zat, had ik mogelijk eerder kunnen vinden, maar daar denk je niet direct aan, stekker er verder opgedrukt en signaal goed!
En vandaag nog steeds, maar er is meer, 2 x onderhoudswerkzaamheden!
Ik heb een mail gehad dat er werkzaamheden zouden plaatsvinden op 5 dec van 1.00-6.00, niets van gemerkt, maar later die dag toen ik mijn kabels nog een keer ging checken was het signaal minder, daarna ZWAK!
Nog nooit meegemaakt, en ineens GEEN netwerkverbinding!
Toeval of niet, 2x gebeld, de eerste dame (bijzet helpdesk vrees ik) kon niets verkeerds vinden.
Weer onderzoek, was nl niet in de buurt geweest van de verbinding, modem opnieuw, router ook, niets.
Uurtje later toch maar weer bellen, Ziggo Helpdesk medewerker, altijd goed, kon niet in mijn modem komen, 2e alternatief/app werkte ook niet, uiteindelijk via een 3e programma/app wel in mijn modem, daarna
voodoo dingen, want ik weet niet wat hij heeft gedaan.
Was wel behulpzaam, maar kreeg geen concrete antwoorden, hij vertelde wel dat iemand voor mij had gebeld PC 3067 met dezelfde problemen, als laatste de
router weer uit en aan, contact!
Internet bleef gemiddeld via Diagnose, dus weer verder met elimineren, want ik heb vlakbij de router 700+ bekabeld maar beneden wel op de TPLink, maar op Next leek het van niet gezien de diagnose.
Uiteindelijk viel me op dat op de 3Com switch de leds niet even
fel waren, deed ik de nieuwe UTP kabel in de felle (1Gbit) van de Next, dan nog slecht.
Toen maar een andere Gigabit switch, en alles overgestoken, alles GOED!
Dus het zat hem uiteindelijk waarschijnlijk in deze switch zijn autosensing, of de Next deed dat niet goed, het werkt iig, maar raar blijft het wel.
Sprak vanmiddag ook een kennis die in mijn PC code gebied woont, en die heeft gisteren overdag een SMS ontvangen dat er werkzaamheden waren, daags na 'mijn' netwerkonderhoud.
Het heeft er alle schijn van dat er dus aanvullende werkzaamheden geweest zijn, dat mogelijk mijn problemen rechtvaardigt.
Ook dit snap ik even niet.
PS: en uiteindelijk terwijl ik dit probeer in te tikken om 16.20 en 16.32 Internet er uit, modem reboot ? Waarom ?
Ik snap een aantal zaken even niet meer, en zou daar graag op doorschakelen, mijn voorkeur is dat iemand belt, want dit verdient alles bij elkaar geen schoonheidsprijs...
@Paul vergat nog te vermelden dat tijdens de modem storingen nu net en gisteren mijn vaste lijn het ook niet doet, geen idee hoe lang dat duurde, als ik een lijn wilde openen dat viel het toestel uit, nooit last van gehad, ligt dus niet aan de telefoon.
Vanochtend werkt het weer, maar nu net na 2 x (vermoedelijke) uitval van de modem weer geen vaste lijn.
Zijn er mogelijk (2e lijns) techneuten bezig in mijn PostCode die reboots doen ofzo, het wordt steeds vreemder...
@Paul nog een stukje, heb net een medewerker van de helpdesk aan de lijn omdat mijn modem 2x spontaan een reboot deed.
Zat ongeveer 5 minuten tussen, dus 20 min en 15 min geleden ongeveer.
Vraag naar de reden (was een echte Ziggo medewerker) en krijg als antwoord, er is geen storing etc.
Daarna vroeg ik waarom mijn modem dan 2x uit zichzelf opnieuw opstartte, antwoord, er is geen storing.
Probeer uit te leggen dat er 2 x werkzaamheden zijn geweest, geen concreet antwoord.
Uiteindelijk vroeg hij wat wilt u nu precies weten, want er is geen storing, heb daarna opgehangen, heb het even helemaal gehad.
Ik wil echt meer uitleg dan dit, voel me totaal niet serieus genomen.
Je kunt nog even de historie van het modem plaatsen, deze zou de oorzaak van de reboots moeten tonen.
@tobiastheebe Dat is het vreemde nu juist Tobias, toen ik de medewerker aan de lijn had opende ik de historie, niets, kon hij ook niet verklaren...
@tobiastheebe Zal toch even de volledig historie plaatsen...
Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
06-12-2024 20:12:27 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
06-12-2024 16:47:25 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
06-12-2024 03:26:16 warning RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
06-12-2024 02:10:19 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 0 2 3.;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
06-12-2024 02:08:28 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 0 2.;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
06-12-2024 02:06:17 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 0 3.;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
06-12-2024 02:06:07 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
06-12-2024 01:32:55 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
06-12-2024 01:30:50 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
06-12-2024 00:57:04 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2 3.;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
06-12-2024 00:55:48 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
06-12-2024 00:55:03 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2 3.;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
06-12-2024 00:52:38 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
05-12-2024 18:52:22 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
05-12-2024 18:52:19 warning REG-RSP-MP Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
05-12-2024 18:52:13 notice DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
05-12-2024 18:52:09 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
05-12-2024 18:52:06 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
05-12-2024 18:52:04 notice Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
05-12-2024 18:51:57 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
05-12-2024 18:49:54 critical Cable Modem Reboot from SNMP
05-12-2024 18:11:11 critical Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
05-12-2024 18:10:33 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
05-12-2024 18:10:31 critical Cable Modem Reboot because of - HW or Power-On Reset
05-12-2024 17:30:05 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
05-12-2024 17:30:05 critical Cable Modem Reboot because of - HW or Power-On Reset
05-12-2024 14:05:08 critical Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
05-12-2024 14:04:31 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
05-12-2024 14:04:28 critical Cable Modem Reboot because of - HW or Power-On Reset
04-12-2024 15:52:04 critical Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-12-2024 15:51:28 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-12-2024 15:51:26 critical Cable Modem Reboot because of - unknown
04-12-2024 15:49:22 alert SW download Successful - Via NMS
04-12-2024 15:46:51 alert SW Download INIT - Via NMS
Hoe heb je geconstateerd dat sprake was van een reboot, of is dat een aanname? Na de laatste (SNMP) reset van gisteren 18:49 zie ik vandaag alleen wat instabiliteit op OFDM rond 1:00~2:00.
@tobiastheebe Eerst viel de wifi uit daarna had ik op de PC geen Internet meer, zag op de router dat deze geen verbinding had met de modem, riep toen naar beneden en vroeg de vrouw te kijken en ze zag wit knipperend licht, zegt mij genoeg.
Zou zo maar met de (net)werkzaamheden te maken kunnen hebben, heeft gek genoeg op 2 momenten plaatsgevonden als ik het allemaal goed zie en interpreteer.
En allebei de keren pikte de router het signaal nadat de verbinding er weer was deze probleemloos weer op, dat lukte de afgelopen dagen niet of nauwelijks, gelukkig is dat weer op orde.
Als het goed is zijn mijn problemen gisteren naar 2elijns doorgezet, zoals ik al zei was er iemand in mijn buurt die dezelfde problemen had, mogelijk dat die (omdat ze wat dieper in de hardware kunnen/mogen duiken) 2 x een reboot hebben gedaan, dit heb ik heel lang geleden ook al eens meegemaakt, mogelijk werkt dat nog zo?
En deze reboot was vandaag en niet gistermiddag-/avond? Zo ja, dan is het heel vreemd dat dit niet zichtbaar is in de historie, dat ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Ja, zekers te weten, en wat ik al zei 2 x onderhoud achter elkaar viel ook al op, maar het zou toch ook zo kunnen zijn dat men ter plaatse in de wijk iets heeft gedaan wat tot uitval zou kunnen leiden ?
Want de dame die ik sprak woont vrij dicht bij mij in de buurt en die had overdag een SMS ontvangen over werkzaamheden, dit riekt naar een probleem in de wijk, mogelijk na het onderhoud, hoop echt dat Paul of Anne etc hier iets meer licht over willen laten schijnen, want het waren 2 stressvolle dagen
Even een update @Paul en @tobiastheebe ...
Alles lijkt op orde, alles scoort goed met diagnose, snelheid hoog, ik lijk in veilig vaarwater.
Alleen gisteren even internet uitval, precieze tijd weet ik niet meer, keek Marcel en de Groenteman terug, zal rond 22.00-22.30 geweest zijn, even meerdere CSxxxx meldingen en 10 minuten later was het weer goed, maar ik lees hier verder niets hierover.
Wel heel veel meldingen in de Netwerk Historie, zal ik als tekst erbij doen, vind het erg veel, of is er nog iemand bezig met de modem (2e lijns ofzo?)
Er waren wel 2 kanalen die gemiddeld scoorden qua tuner, kan dat als dat een 4K zender is bijv, want alhoewel een 4K kanaal via de internet verbinding komt had ik 1 (weet even niet meer welke) die gewoon de diagnose deed, dus feitelijk via de coax binnenkomt ?
Op de een of andere manier krijg ik het tekstbestand niet gesleept in de melding, dus even hieronder...
Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
10-12-2024 10:41:29 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
10-12-2024 01:53:29 warning RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:53:26 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
10-12-2024 01:53:24 warning RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:53:23 warning REG-RSP-MP Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:53:21 warning RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:53:17 notice DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:53:16 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:53:12 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:53:10 notice Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
10-12-2024 01:53:08 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:52:59 warning ToD request sent - No Response received;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:52:56 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:52:34 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
10-12-2024 01:52:30 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:52:30 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:52:29 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:52:28 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:52:27 warning REG-RSP-MP Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:52:22 notice DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:52:20 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:52:17 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:52:15 notice Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
10-12-2024 01:52:13 warning B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:51:41 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:47:04 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:47:03 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:02:36 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:02:32 warning ToD request sent - No Response received;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:02:30 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:02:30 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:02:29 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 01:02:26 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=9c:24:72:ce:57:95;CMTS-MAC=00:17:10:91:4e:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
De historie laat i.i.g. uitval zien om 1:02 en tussen 1:47 en 1:53, dit kunnen werkzaamheden geweest zijn.
@LeoGraper We zijn heel erg benieuwd hoe het nu gaat met jouw verbinding. Ervaar je op dit moment nog problemen met de internetconnectie en wanneer je interactieve diensten (Replay/On Demand / Apps0 op de mediabox gebruikt?
@Paul Hoi daar, neen, ik heb nagenoeg geen problemen meer denk ik, alleen ik weet niet of je meegelezen hebt, maar Tobiastheebe reageerde op een eerder stukje;
De historie laat i.i.g. uitval zien om 1:02 en tussen 1:47 en 1:53, dit kunnen werkzaamheden geweest zijn.
Ik heb meen ik nog 2 zenders die gemiddeld geven bij Diagnose, maar weet niet of ik me daar iets van aan moet trekken...
Speedtests op mobiel en PC bij Ookla zijn prima, alleen op de PC zit het rond de 700 en dat zou bij benadering 750 moeten zijn.
Heb ook eerder al geroepen dat ik graag wat meer info had over 3x uitval, heb ik nog nooit gehad en heeft mogelijk met werkzaamheden (op werkzaamheden de dag erna) van doen gehad.
Ga vanaf nu met eens schone lei kijken maar een aantal zaken blijven spoken dat ik al eerder heb benoemd/gevraagd, zou wel fijn zijn als ik wat meer daarover zou horen, kan ik het beter plaatsen.
Zou ook zomaar kunnen zijn dat 2e lijns wat heeft gedaan...
Dus vanaf nu met 'nieuwe ogen' kijken zullen we maar zeggen
Re: Internet - problemen met de connectie
@Paul Hoi daar, neen, ik heb nagenoeg geen problemen meer denk ik, alleen ik weet niet of je meegelezen hebt, maar Tobiastheebe reageerde op een eerder stukje;
De historie laat i.i.g. uitval zien om 1:02 en tussen 1:47 en 1:53, dit kunnen werkzaamheden geweest zijn.Ik heb meen ik nog 2 zenders die gemiddeld geven bij Diagnose, maar weet niet of ik me daar iets van aan moet trekken...
Speedtests op mobiel en PC bij Ookla zijn prima, alleen op de PC zit het rond de 700 en dat zou bij benadering 750 moeten zijn.
Heb ook eerder al geroepen dat ik graag wat meer info had over 3x uitval, heb ik nog nooit gehad en heeft mogelijk met werkzaamheden (op werkzaamheden de dag erna) van doen gehad.
Ga vanaf nu met eens schone lei kijken maar een aantal zaken blijven spoken dat ik al eerder heb benoemd/gevraagd, zou wel fijn zijn als ik wat meer daarover zou horen, kan ik het beter plaatsen.
Zou ook zomaar kunnen zijn dat 2e lijns wat heeft gedaan...
Dus vanaf nu met 'nieuwe ogen' kijken zullen we maar zeggen
@LeoGraper Hartelijk dank voor je zeer uitgebreide terugkoppeling! Ik zie dat er de nodige werkzaamheden (onaangekondigd) zijn verricht op een deel van het netwerk in jouw buurt. Helaas kan ik de technische details hiervan verder niet inzien. Wat ik zelf wel kan concluderen is dat de verbinding er in ieder geval qua signaal (SC-QAM/OFDM(A) ) in ieder geval goed uitziet na de aanpassingen. Er lijkt iets in de modulatie te zijn aangepast. Ik laat nog wel een meerdaagse meting lopen om de verbinding ook de komende week te blijven monitoren. Kun jij op jouw beurt ook in de gaten houden wat je eigen bevindingen zijn? Het is in ieder geval fijn om te lezen dat je tot dusver in ieder geval geen problemen meer gemerkt hebt. Mocht je toch weer ongeregeldheden opmerken, noteer dan in ieder geval de datum + tijdstip zodat we dit opnieuw naast onze monitoring kunnen leggen ter vergelijking.
@Paul Ja, dat was een rare, ik had onderhoud op wo ochtend en ik vernam van een kennis dat zij de volgende dag een SMS kreeg met onverwacht onderhoud, terwijl ik op dezelfde PC zit en dit feitelijk ook had moeten weten, wel jammer, want had ik dat niet geweten dan was ik daar wellicht anders mee omgegaan..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.