1
Vraag
2
Reacties
Sportie50

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Internet problemen - Cisco modem

Ik heb een Cisco 3928AD Modum en van de ene op de andere dag doet het internet het niet meer. Modum heeft knipperend US lampje. Er waren geen storingen in de wijk. Stroom eraf werkt niet, reset helpt niet. Kabels zitten goed. Na de reset knippert nu ook het DS lampje en is de US uit. Iemand een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sportie50
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels met klantenservice gebeld en zij sturen een nieuw modem. Even kijken of dat werkt en dan ga ik met nieuwere kabels aan de gang, iig bedankt voor alle hulp.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dat modem is verouderd en moet vervangen worden. kun je een foto plaatsen van waar ziggo je huis binnenkomt? mogelijk is er een monteur nodig om het weer up-to-date te maken

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Een continu knipperend DS-lampje betekent geen of onbruikbaar inkomend signaal.

 

Kun je wel TV kijken?

Sportie50
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Tv kijken gaat prima, DS lampje heeft tijdelijk geknipperd maar US knippert continu

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

die modems komen niet meer online als ze eenmaal offline zijn gegaan. maar ze worden dit jaar bij iedereen sowieso toch vervangen

Sportie50
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Klantenservice bellen dan maar en vragen of ze een nieuwe willen sturen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Een langdurig knipperend US-lampje, gevolgd door een reset van het modem, betekent dat het opbouwen van een uitgaande verbinding mislukt. Dit kan een probleem met het modem zelf zijn, maar ligt meestal aan het aansluitmateriaal. Voor een nieuwer modem moet dit vaak nog van een upgrade worden voorzien.

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Sportie50
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

IMG_20220921_162206.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De installatie is aan een upgrade toe en de aansluitwijze modem op versterker is niet meer aanbevolen, maar dit verklaart niet waarom het modem niet meer online komt.

 

Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (met de kabel tussen AOP en versterker) en controleren of dit dan wel online komt? Brandt het lampje op de versterker?

 

Het AOP (DIO-01) is verouderd maar voldoet nog voor niet-DOCSIS 3.1-modems als de EPC3928AD. Op het AOP dient een splitter te worden geplaatst waarop modem en versterker worden aangesloten. Het TV/R-filter op tap 2 kan komen te vervallen. De TV-kabels op tap 2 en 3 zijn verouderd en moeten worden vervangen dan wel van nieuwe stekkers worden voorzien.

 

Een splitter (POA-01-B) met IEC/F-kabel voor het modem kan kosteloos worden toegestuurd.

Sportie50
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels met klantenservice gebeld en zij sturen een nieuw modem. Even kijken of dat werkt en dan ga ik met nieuwere kabels aan de gang, iig bedankt voor alle hulp.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Prima, ik ben benieuwd naar je bevindingen. Je kunt in de tussentijd alsnog naar mijn suggestie en vraag hierboven kijken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic