1
Vraag
2
Reageer en help mee
jw2022

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internet probleem, wifi verbonden geen internet

Goedemorgen

 

Ik heb al een aantal weken wat last van slecht internet en dan vooral met wifi.

We zijn wel verbonden met wifi maar het lijkt net dat hij geen signaal meer krijgt of verzend en dat is met meerdere apparaten zo.

Misschien iemand wat tips om dit te verhelpen?

Modum 2 dagen geleden nog gerest zonder geluk.

17 Reacties 17
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @jw2022 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde.

Goed dat je meteen foto's hebt geplaatst. Over foto's gesproken: de foto van het AOP, de wandcontactdoos waar Ziggo jullie/je huis binnenkomt, is mij niet duidelijk waar welke kabel mee is verbonden. Zou je daar een foto van kunnen maken?

Wellicht dat @Bert , @tobiastheebe eens mee kunnen kijken naar de foto's.

jw2022
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

bedankt voor je reactie.

Hieronder nog een foto van de aansluiting.

Kabel zwart gaat naar de modum.

De middelste kabel met splitter is voor de mediabox en voor tv boven.

Onderste aansluiting was voor radio maar die is er niet meer, dat is ook de losliggende coax kabel.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@jw2022 

Dank voor je aanvullende informatie. 
De zwarte kabel is rechtstreeks op het modem aangesloten? En het modem; hoe ver staat dat van het AOP?

Dat groene stukje kabel, welke rol speelt dit?

Sowieso denk ik te zien dat de splitter op het AOP vervangen moet worden. Er zit nu een verouderde POA-3IEC-NL op met drie uitgangen. De nieuwere versie is de POA-01-B met twee uitgangen en die moet worden toegestuurd samen met een kabel om op je modem aan te sluiten.

jw2022
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Modum staat ongeveer 75 cm van de aansluiting op de vensterbank en is rechtstreeks aangesloten.

Een ziggomonteur heeft dit zo aangesloten, de groene kabel is een verlengstukje zodat er een splitter kon worden geplaats om 2 coax kabels te gebruiken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

In de downstream is veel ruis aanwezig op de hogere kanalen/frequenties. De correctable RS errors ('Post RS Errors') lopen snel op, de lagere unerrored codewords ('Pre RS Errors') impliceren uncorrectable errors en de MER-waarden (signaal/ruis-verhouding) zijn laag.

 

De POA-3IEC-NL kan inderdaad beter worden vervangen door een tweewegsplitter (POA-01-B), gezien de radio-aansluiting geen functie meer heeft. Ik adviseer meestal de POA-254 (deze beschikt over een high-pass-/retourbandfilter op de TV-uitgang, die scheiding toepast tussen het modem en de TV's/decoders), maar deze is niet geschikt voor de Mediabox XL. Het korte kabeltje kan komen te vervallen. Een driewegsplitter (POA 03-UPC) is ook een optie, de twee splitters kunnen daarmee 'gecombineerd' worden.

 

Kun je tijdelijk de POA 01-UPC ontkoppelen, het modem opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de downstream-gegevens plaatsen? Ik ben benieuwd of de ruis dan aanwezig blijft.

jw2022
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de kabel en splitter er tussen weg gehaald en zal over een paar uur een update plaatsen

jw2022
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Na 3 uur zijn dit de gegevens. Dit is zonder de groene kabel en splitter.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De ruis op de hogere kanalen/frequenties blijft aanwezig, dit had ik overigens ook wel verwacht. De waarden voor vermogen en MER zijn nog acceptabel, maar het houdt niet over. Ik denk dat een monteursafspraak de volgende stap is, maar daarover kan ik als medeklant niet beslissen.

 

Het vervangen van de POA-3IEC-NL door een POA-01-B (met IEC/F-kabel voor het modem) is in elk geval aanbevolen, de POA 01-UPC kan hier direct op geplaatst worden.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

jw2022
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je reactie.

 

Vraagje

 

Als ik de POA-3IEC-NL wil vervangen voor de POA-03-UPC en die rechtstreeks aansluit op de AOP zodat ik geen splitter er meer tussen hoef te hebben, zou dat willen?

Zou hier de kabel ook op willen van de modem omdat dit coax is.

Zit nou volgens mij schroefdraad aansluiting op.

Of is het verstandig om POA-01-B te gebruiken met de splitter?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Bij nader inzien zou ik in dit geval de POA 03-UPC niet adviseren. Het zendvermogen in de US is namelijk aan de hoge kant met 47~49 dBmV en wordt verbeterd met een POA-01-B. Je gebruikt op dit moment een F/F-kabel om het modem op de POA-3IEC-NL aan te sluiten, deze moet vervangen worden door een IEC/F-kabel voor gebruik i.c.m. de POA-01-B.

jw2022
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Even een update, ik heb de POA-03 vervangen voor de POA-01 maar ik heb nu het probleem dat de internetsnelheid op de mediabox als traag wordt aangegeven.

Ik heb tevens het gevoel dat het aantal errors in ongeveer 3 kwartier een stuk hoger is dan voorheen.

Iemand misschien een idee.

Witte kabel is van de modum staat ongeveer 75 cm van de AOP

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

In de downstream zijn vermogen en MER verslechterd t.o.v. gisteren, de MER zakt op 850 MHz onder het acceptabel minimum (35 dB). De snelle toename van RS errors op de hogere kanalen blijft zichtbaar. Dit ligt niet aan het vervangen van de splitter.

 

Een monteursafspraak is de gewenste vervolgstap.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemiddag @jw2022 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat je internetverbinding met grote regelmaat wegvalt! Het is dan ook goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien hebben de hier aanwezige experst al het nodige met je nalgeopen en uitgesloten. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op het signaal en ondanks de aanpassingen in de binnenhuisinstallatie zie ik ook enige ruis op met name de downstream. Er speelt momenteel een netwerkstoring bij jou in de buurt waardoor er MER zichtbaar is. Gelukkig zijn er al monteurs bezig om deze storing op te lossen. Via deze pagina blijf je op de hoogte van de status m.b.t. de storing. Heb je ook na het oplossen van de storing nog storingsklachten, laat het dan weten. Mogelijk is er dan nog iets anders aan de hand. 

jw2022
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb niet gezien dat er een storing was.

Ik wacht dan even tot woensdag af.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@jw2022 Is goed! Mocht je na het verhelpen van de netwerkstoring nog last hebben trek dan even aan de bel via dit topic. 

jw2022
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik moet nog even wat langer wachten met testen.

De storing is verlengd tot 30 augustus.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@jw2022 Laten we afspreken dat je de verbinding test zodra de storing verholpen is. Mocht je dan nog steeds problemen met de verbinding ervaen dan kunnen wij hierop direct actie ondernomen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic