1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Jesse_

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet op Samsung Smart TV werkt niet

Ik probeer internet aan te sluiten op mijn Smart TV van Samsung.
Ik heb een kabel aangesloten van het witte kastje (vakje 1 van int) naar mijn tv.
Hij geeft dat hij verbinding heeft maar als je vervolgens naar web browser gaat doet hij het niet. Hij geeft dan: Netwerk is niet aangesloten.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het internet het wel gaat doen?

Ik heb een Samsung UE32EH5300WXXN TV.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6919Posts
  • 788Oplossingen
  • 2016Likes
Jammer! Als je een app probeert, zoals Netfix of Youtube, als die op de TV staan, krijg je daar dan dezelfde melding of kun je die wel gewoon gebruiken?

Anders zou ik de TV eens proberen te resetten:
1 Zet de televisie aan, druk de Menu-knop in op de afstandsbediening en ga naar ‘Instellingen’.
2 Navigeer vervolgens naar 'Ondersteuning', kies voor 'Zelfdiagnose' en daarna voor 'Televisie resetten'.
3 De standaard pincode, als die wordt gevraagd, is 0000, tenzij je dit eerder hebt aangepast bij het instellen van de TV. Selecteer 'Ja' en dan wordt de tv gereset.
4 De tv wordt automatisch uit- en ingeschakeld.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Jesse_, welkom hier!

Goed dat je het hier aangeeft. Ik ben wel benieuwd, krijg je wel een internetverbinding als je bijvoorbeeld een laptop aansluit in plaats van de Smart TV? Dan weten we al gelijk meer.
Jesse_
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Michael,

Ik heb het net getest en als ik dat stekkertje in mijn laptop doe, doet internet het wel.
Heb dus de kabel aangesloten van het witte kastje (vakje 1 van int) naar mijn laptop.

Groetjes,
Jesse
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Jesse_,

Top dan weten we dat de verbinding wel moet werken. Ik heb het volgende nog gevonden op de site van Samsung, heb je dit al gedaan?

De kabelverbinding is gelegd. Wat nu?

Nu alleen nog de tv instellen:

1 Toets de menu-knop van je afstandsbediening in.
2 Kies 'Algemeen' en vervolgens 'Netwerk'.
3 Navigeer naar 'Netwerk instellingen' en kies voor 'bekabeld' zodat de tv de verbinding controleert.

Ben benieuwd!
Jesse_
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Michael,

Ik heb het net geprobeerd, maar het internet doet het nog steeds niet.

Ik ben naar 'Netwerk instellingen gegaan' en toen kreeg ik de eerste foto.


En toen heb ik op start gedrukt en toen kreeg ik foto twee.


Maar hij geeft dan aan dat hij verbonden is, maar als je naar web browser gaat, doet hij het nog steeds niet.

Groeten,
Jesse
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6919Posts
  • 788Oplossingen
  • 2016Likes
Hoi Jesse,

Als je de tv eens een minuutje of 5 van de stroom afhaalt en daarna opnieuw probeert, lukt het dan wel? 🙂

Groet,
Evert
Jesse_
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Evert,

Heb ik ook al geprobeerd, werkt helaas ook niet.
Heb al draad vervangen, wit kastje uitgezet en aangezet.
Helaas werkt nog niets.

Groeten,
Jesse
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6919Posts
  • 788Oplossingen
  • 2016Likes
Jammer! Als je een app probeert, zoals Netfix of Youtube, als die op de TV staan, krijg je daar dan dezelfde melding of kun je die wel gewoon gebruiken?

Anders zou ik de TV eens proberen te resetten:
1 Zet de televisie aan, druk de Menu-knop in op de afstandsbediening en ga naar ‘Instellingen’.
2 Navigeer vervolgens naar 'Ondersteuning', kies voor 'Zelfdiagnose' en daarna voor 'Televisie resetten'.
3 De standaard pincode, als die wordt gevraagd, is 0000, tenzij je dit eerder hebt aangepast bij het instellen van de TV. Selecteer 'Ja' en dan wordt de tv gereset.
4 De tv wordt automatisch uit- en ingeschakeld.
Jesse_
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Evert,

Heb uiteindelijk de tv gereset en dat heeft wel geholpen.
Internet doet het nu.

Dank je wel voor je hulp.

Groeten,
Jesse
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6919Posts
  • 788Oplossingen
  • 2016Likes
Super! Mooi dat het werkt! :blush:

Bedankt voor de update en een fijne avond verder! :sunglasses:
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Mooi werk, Evert! Lekker bezig hoor.

Fijn dat het weer werk, Jesse_. Veel kijkplezier gewenst!