Israpil-N

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet ontzettend traag en slechte verbinding na upgrade SmartWifi modem

Hallo!

 

Onlangs de nieuwe SmartWifi modem ontvangen (model F3896LG-ZG). Na installatie heb ik last van trage en slechte internetverbinding. Zowel draadloos als bedraad.

 

Bijgeleverd foto van AOP en splitter (in de woonkamer). Tevens screenshots van netwerk status (down en upstream).


Wie kan mij hiermee helpen? 

 

Gr. Israpil

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP van Bosch is zeer verouderd. De splitter (MCP-03) is ook verouderd en overbodig. In de downstream is instraling van 4G + 5G uplink aanwezig (kanaal 15, 16, 22, 23). De event log geeft continue uitval van het OFDM-kanaal aan.

 

Een monteursafspraak is noodzakelijk voor het vervangen van het AOP. Het modem kan direct op het nieuwe AOP (btv 01-SET) worden aangesloten met een IEC/F-kabel, welke de monteur kan plaatsen. Je kunt via deze pagina een monteursafspraak aanvragen.

Bekijk in context

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Israpil-N dankje voor al de details. En inderdaad, dan is het AOP wel echt aan vervanging toe.

We regelen dit. Een monteur gaat dit oppakken, en wel op 15-02 tussen 08:00-13:00u. Schikt dit niet? Over enkele uren kan je dit zelf via je Mijn Ziggo aanpassen.

De pakketjes berichten stoppen dan ook. Dat komt in orde!

Bekijk in context

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP van Bosch is zeer verouderd. De splitter (MCP-03) is ook verouderd en overbodig. In de downstream is instraling van 4G + 5G uplink aanwezig (kanaal 15, 16, 22, 23). De event log geeft continue uitval van het OFDM-kanaal aan.

 

Een monteursafspraak is noodzakelijk voor het vervangen van het AOP. Het modem kan direct op het nieuwe AOP (btv 01-SET) worden aangesloten met een IEC/F-kabel, welke de monteur kan plaatsen. Je kunt via deze pagina een monteursafspraak aanvragen.

Israpil-N
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je snelle reactie. Ik krijg de melding dat het niet mogelijk is om een afspraak in te plannen via deze pagina

Ik zal dan klantenservice moeten bellen om een afspraak in te plannen. 

Toch bedankt voor de uitleg. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Jammer dat een monteursafspraak inplannen niet lukte via de gelinkte pagina. Kun je laten weten of het lukt om de klantenservice hiervoor te benaderen? Ik kan altijd nog een moderator (Ziggo-medewerker) inlichten.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Israpil-N 

Ik zie nog geen monteursafspraak staan, ik zie wel dat er nieuw aansluitmateriaal naar je onderweg is. Wil je dat ik alsnog een afspraak voor je maak?

Israpil-N
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Rikst,

Dat klopt, ik heb inderdaad nieuw aansluitmateriaal gekregen. Dat was op mijn verzoek. Vandaag de laatste puzzelstuk ontvangen (POA-254 splitter). Zie foto.

 

Zojuist alles weer aangesloten. 


Het lijkt erop dat mijn probleem voorlopig opgelost is. Ik hou het komende dagen in de gaten. Mocht de situatie verslechteren dan laat ik het jullie weten.

 

Zie bijlage voor netwerk status (down en upstream), na installatie POA-254 splitter. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De oorspronkelijke signaalproblemen zijn nog steeds aanwezig, de nieuwe splitter brengt daarin geen verbetering omdat de basis (het AOP) niet in orde is. De downstream vertoont instraling van 4G en 5G en op de hogere kanalen/frequenties is het vermogen aan de lage kant.

 

Een monteursafspraak blijft noodzakelijk voor het vervangen van het verouderde AOP en het plaatsen van een afsluitweerstand op de ongebruikte TV-uitgang. Het modem kan ook direct op het AOP worden aangesloten met een IEC/F-kabel, de splitter is overbodig.

Israpil-N
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @tobiastheebe,

 

Ik ben het mee eens dat het AOP verouderd is en toe is aan vervanging. Ik zou graag een monteurafspraak willen inplannen.


Zou jij of iemand anders een afspraak kunnen inplannen en het opsturen van nieuw aansluitmateriaal willen stopzetten bij Ziggo? Ik krijg constant mailtjes dat er pakketjes onderweg zijn. Dan is dat niet meer nodig lijkt mij. 

 

Alvast bedankt!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik ben een medeklant en kan dat niet voor je regelen. Ik heb het topic nog even onder de aandacht gebracht van de moderators.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Israpil-N dankje voor al de details. En inderdaad, dan is het AOP wel echt aan vervanging toe.

We regelen dit. Een monteur gaat dit oppakken, en wel op 15-02 tussen 08:00-13:00u. Schikt dit niet? Over enkele uren kan je dit zelf via je Mijn Ziggo aanpassen.

De pakketjes berichten stoppen dan ook. Dat komt in orde!

Uitgelicht topic