1
Vraag
2
Reacties
M.Deurwaarder

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internet niet stabiel

Kamp nu al bijna circa 3 weken met problemen, rond de zelfde tijd is er achter de grond opengehaald.
Na aanspraak klantenservice hierheen gestuurd.
Het internet viel in het begin vaak uit, samen met ping uitschieters.
Na rondzoeken op het forum heb ik optimale settings toegpast, en de splitter P0A-01-B (die niet gebruikt word) er uit gehaald.
Sinds het eruit halen van de splitter valt het internet (bijna) nooit meer weg.
Voorheen bleef de ping stabieler met 20 +/- 2 in variatie in-game, en nu geregeld schieters tot 80, en gelukkig niet te vaak door de dag heen tot 2 a 300. (komt voor bij alle games die ik run)
Voor competitive gaming is dit een nachtmerrie.
Ik heb een cat 5e, cat 6 en cat 7 kabel geprobeerd, eveneens een andere pc & laptop, en alle 4 de poorten op de connectbox. dit mocht niet baten.
Coax is aangesloten aan het enige kastje in dit appartement (4hoog).
Coax in het kastje ging soepeler in vergelijk met in de splitter.
In de connectbox (ch7465lg-zg) zelf zie ik vaak partial bonding, voor de rest heb ik geen idee waar ik naar kijk.
Klantenservice had vanaf daar het signaal gecontroleerd wat hun naar de woning toe sturen, en dat zag er op het eerste oog goed uit.
Gisteren ochtend de router gereset en vanmiddag printscreens van up/down en nethisto gemaakt.
Bij netwerk diagnose blijft er een error staan; 

Controle bekabelde aangesloten apparaten - een bekabelde apparaat werkt niet op de beste "duplex" snelheid.
Dit blijft die aanhouden, ook al gebruikte ik maar 1 poort, probeerde ik andere poorten, andere PCs, laptop en kabels. Laptop is een ouder model, PCs zijn recent. 
Indien er iets is wat ik kan proberen, of bij vragen, hoor ik het graag.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De downstream vertoont instraling van 5G, zichtbaar aan de lage MER-waarde en het grote aantal RS errors op kanaal 19. Partial bonding en de meldingen in de log (MDD timeouts) houden hiermee verband, beide wijzen op kanaaluitval.

 

Het AOP (waarschijnlijk een TRAS-141/2000) is verouderd en moet vervangen worden door een monteur, er wordt dan kosteloos een btv 01-SET geplaatst, zonder overbodige radio-aansluiting.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bekijk in context

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community, @M.Deurwaarder


Eigenlijk heeft @tobiastheebe alles al gezegd. Er rest mij dan ook niets anders dan een monteur inplannen. Ik heb een afspraak ingepland voor donderdag 01-09-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Per mail volgt nog even een bevestiging hiervan. Wanneer deze afspraak niet gelegen komt, kun je hem zelf verplaatsen in Mijn Ziggo. 

Laat je na de afspraak even weten hoe het gaat met gamen? 🙂

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De downstream vertoont instraling van 5G, zichtbaar aan de lage MER-waarde en het grote aantal RS errors op kanaal 19. Partial bonding en de meldingen in de log (MDD timeouts) houden hiermee verband, beide wijzen op kanaaluitval.

 

Het AOP (waarschijnlijk een TRAS-141/2000) is verouderd en moet vervangen worden door een monteur, er wordt dan kosteloos een btv 01-SET geplaatst, zonder overbodige radio-aansluiting.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

M.Deurwaarder
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor reactie!

M.Deurwaarder
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Moet ik nog iets invullen of selecteren?
Of is het gewoon door drukte dat ik niks vernomen heb,
Groetjes

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik heb zojuist de moderators ingelicht.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community, @M.Deurwaarder


Eigenlijk heeft @tobiastheebe alles al gezegd. Er rest mij dan ook niets anders dan een monteur inplannen. Ik heb een afspraak ingepland voor donderdag 01-09-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Per mail volgt nog even een bevestiging hiervan. Wanneer deze afspraak niet gelegen komt, kun je hem zelf verplaatsen in Mijn Ziggo. 

Laat je na de afspraak even weten hoe het gaat met gamen? 🙂

M.Deurwaarder
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Games draaien nu stabiel online, geen spikes meer of iets, hoe de games zelf gingen hebben we het verder niet over 😋

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic