Kamp nu al bijna circa 3 weken met problemen, rond de zelfde tijd is er achter de grond opengehaald.
Na aanspraak klantenservice hierheen gestuurd.
Het internet viel in het begin vaak uit, samen met ping uitschieters.
Na rondzoeken op het forum heb ik optimale settings toegpast, en de splitter P0A-01-B (die niet gebruikt word) er uit gehaald.
Sinds het eruit halen van de splitter valt het internet (bijna) nooit meer weg.
Voorheen bleef de ping stabieler met 20 +/- 2 in variatie in-game, en nu geregeld schieters tot 80, en gelukkig niet te vaak door de dag heen tot 2 a 300. (komt voor bij alle games die ik run)
Voor competitive gaming is dit een nachtmerrie.
Ik heb een cat 5e, cat 6 en cat 7 kabel geprobeerd, eveneens een andere pc & laptop, en alle 4 de poorten op de connectbox. dit mocht niet baten.
Coax is aangesloten aan het enige kastje in dit appartement (4hoog).
Coax in het kastje ging soepeler in vergelijk met in de splitter.
In de connectbox (ch7465lg-zg) zelf zie ik vaak partial bonding, voor de rest heb ik geen idee waar ik naar kijk.
Klantenservice had vanaf daar het signaal gecontroleerd wat hun naar de woning toe sturen, en dat zag er op het eerste oog goed uit.
Gisteren ochtend de router gereset en vanmiddag printscreens van up/down en nethisto gemaakt.
Bij netwerk diagnose blijft er een error staan;
Controle bekabelde aangesloten apparaten - een bekabelde apparaat werkt niet op de beste "duplex" snelheid.
Dit blijft die aanhouden, ook al gebruikte ik maar 1 poort, probeerde ik andere poorten, andere PCs, laptop en kabels. Laptop is een ouder model, PCs zijn recent.
Indien er iets is wat ik kan proberen, of bij vragen, hoor ik het graag.