Ml75

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet niet stabiel na levering SmartWifi modem

Ongevraagd kregen we het nieuwe ziggo modem. De zwarte WiFi v6.

Voorheen hadden we de witte en we gebruiken 3 stuks Deco m5 (in bridge) 

om door het hele huis en ook buiten goede WiFi te hebben. Nu met nieuwe zwarte modem en de Deco’s is het signaal niet stabiel. Een en al ellende en de ziggo medewerkers hebben geen idee. Heeft iemand dit ook? Tips? 

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Ml75
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inloggen op modem lukt niet. We gebruiken geen signaalversterker, kabel is nieuw en splitter ook. 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

 

 

dit is wel erg belangrijk, als dit niet up to date is kan de zwarte modem instabiel zijn. een AOP zit niet in het pakket, dus graag alsnog een foto daarvan 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Mogelijk bedoelde je dat de access points in bridge/AP mode zijn geconfigureerd? In dat geval kun je 192.168.178.1 gebruiken.

 

De onderdelen die je noemt kunnen zeker up-to-date zijn, maar je noemt niet het AOP. Kun je alsnog een of meerdere foto's plaatsen?

Ml75
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bedankt v jullie reacties! Ik heb nogmaals ziggo gebeld en omdat ik al zo vaak heb gebeld, werd ik (eindelijk) doorverbonden met een specialist  (een echte techneut). Deze zag direct een verkeerde instelling in het modem en heeft dit aangepast. We gaan de komende dagen kijken hoe t nu gaat. Dus dat wacht ik dan maar even af. Volgens deze techneut moet het nieuwe smart wifi modem wel compatibel zijn met de Deco m5 en zou t daar niet aan liggen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik ben benieuwd welke instelling dat geweest zou moeten zijn. Van een incompatibiliteit tussen het SmartWifi modem en Deco M5 is inderdaad geen sprake, dit zou ook vreemd zijn.

 

Het AOP (btv 01-SET of btv 1 IEC-NL) is up-to-date, dit geldt ook voor de splitter (POA-254) en kabels.

 

Kun je alsnog de downstream/upstream-waarden plaatsen?

 

Eventueel kun je de instelling 'IP-flood detectie' nog uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall na inloggen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het enige wat ik kan bedemken is het wegvallen van wifi 6 in de sagcom icm de pods

Ml75
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

probleem opgelost. De ofdma koppeling in (de externe ziggo kast) bleek aangetast. Deze is vervangen. WiFi lijkt nu een stuk stabieler. Maar met gamen komen we er nog wel achter of dit daadwerkelijk zo is

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @Ml75 en een warm welkom op de Community,

 

Super dat je dit forum gevonden hebt! Ik lees in je laatste bericht dat hetgeen waarvoor je dit topic gestart had al is opgelost. Dat is fijn om te lezen. Laat je het weten als wij nog ergens mee kunnen helpen? 

Uitgelicht topic