1
Vraag
2
Reageer en help mee
Gozul

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet niet om mee te gamen of streamen

Goedendag

 

Ben sinds 23 December 2022 naar ziggo overgestapt van een DSL verbinding naar 1Gbit Coax.

Helaas heb ik vaak geprobeerd om het internet te verbeteren door te bellen met ziggo. Er zijn erg veel monteurs gekomen maar tevergeefs beleef ik het zelfde probleem.

Het internet functioneert helemaal niet naar behoren. Kan het niet gebruiken zoals te zien in het video hieronder.

BV: https://www.youtube.com/watch?v=f4QA5iCq0k0

 

Heb nu meer dan 1 maand het zelfde probleem en ben er een beetje zat mee. Krijg niet geleverd wat ik geleverd wou krijgen en nu wil ik graag er mee stoppen zonder overige kosten te betalen. Heb ziggo 1 maand gegeven om dit probleem op te lossen.

Kan het binnen deze week gefixed worden dan zou ik het wel willen behouden maar zo niet dan zou ik graag afzien eerlijk gezegd..

45 Reacties 45
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Op enkele downstream-kanalen is CER (ruis) aanwezig. Kun je ook de upstream-gegevens plaatsen?

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Gozul
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gaat dus door 2 splitters naar mijn pc toe op dit moment, wat eerder ook het geval was met KPN, hierbij stuur ik effe de downstream en upstream ook erbij.

WhatsApp Image 2023-02-01 at 8.44.57 PM (2).jpeg

WhatsApp Image 2023-02-01 at 8.44.57 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-02-01 at 8.44.57 PM.jpeg

WhatsApp Image 2023-02-01 at 8.44.56 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-02-01 at 8.44.56 PM.jpeg

     

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De upstream-waarden zijn ook in orde.

 

Jammer dat geen van de monteurs een afsluitweerstand (+ IEC/F-verloopstekker) heeft geplaatst op de open/ongebruikte TV-uitgang van de splitter (POA-254). Het AOP (btv 01-SET) is prima.

 

De switch met 8 poorten kun je vervangen door een passieve RJ45-koppeling.

 

Overigens doe ik zelf niet aan gaming en ik kan aan de video niet goed zien welk probleem je ervaart. In PingPlotter zie ik alleen packet loss op tussenliggende hops en een target host (server), welke naar alle waarschijnlijkheid geen ICMP accepteren. Dit duidt niet op een probleem.

Gozul
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Eigenlijk zou ik daar het router van tp link hangen maar voor nu tot en met dit probleem word opgelost hou ik het daar, ook komen er meer tv's die ik moet aansluiten eraan.

 

En ja dat vind ik ook erg jammer, maar goed ik denk niet dat het probleem daardoor wordt veroorzaakt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De ontbrekende afsluitweerstand heeft wel een negatief effect op de afscherming van de coaxinstallatie en kan de uncorrectable errors veroorzaken die de downstream vertoont.

 

Ik heb mijn vorige reactie nog bijgewerkt.

Gozul
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan eventueel eentje zelf kopen om het aan de open TV-uitgang te plaatsen. Maar bij het pingplotter zie ik dat het eerste hop wel het minste problemen heeft.

Bij de video zie je dat iemand voor me staat en opeens still staat en dan later zie je dat persoon weer ergens anders alsof die teleporteert, ook zie je ''rubberbanding'' alsof je op je plek wordt terug getrokken dit komt vaak omdat er een hoge spike komt tussen de client en de server. 

Dit zie je terug op de video vanaf 0:16 tot 0:25 waar ik naar achter werdt getrokken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Hop 1 is de gateway (router), dus daarop is logischerwijs de laagste latency zichtbaar.

 

Kun je om te testen de PC/console direct op de modemrouter aansluiten, indien dit nu niet het geval is?

Gozul
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn excuses ik bedoelde Hop 3, en zal weer een directe kabel vanaf pc naar router aansluiten, dit heeft eerder niet geholpen dus denk niet echt dat het door de switches komt.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

gaat het om een consumenten of zakelijk abonnement ? wegens het ubee ubc1318zg modem wat normaal voor particuliere alleen bij uitzondering leverbaar is via de community 

Gozul
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gaat over een consument abonnement. Het ubee ubc heb ik gekregen voor de latency problemen die ik kreeg en nog steeds krijg

Gozul
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag nogmaals een ping spike

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zou in ieder geval een IEC/F-verloopstekker en afsluitweerstand aanschaffen om te plaatsen op de TV-uitgang van de POA-254 vanwege de CER (ruis) op enkele downstream-kanalen.

 

Mogelijk kan een moderator nog een andere signaaltechnische oorzaak ontdekken op de achtergrond. Het OFDMA-kanaal kan ook een oorzaak zijn.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes

Is 45.88.230.137 de server waar je op speelt? Bij mij geeft deze wel een ping respons:, zonder spikes. Eigenlijk net als in jouw laatste plaatje, daar zie ik ook geen issues. In je game video zie ik wel dat je een spike hebt na 0.15 linksboven in beeld, die inderdaad wel erg uit de bocht vliegt. Heb je pingplotter wel eens tegelijk met de game laten lopen? Wat zie je dan?

 

 

 

 

 

mtr -wr -c 100 45.88.230.137
Start: 2023-02-06T09:42:48+0100
HOST: desktop                               Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- _gateway                                     0.0%   100    0.4   0.4   0.3   0.5   0.0
  2.|-- 10.255.166.1                                 0.0%   100    9.4  10.4   8.8  16.9   1.0
  3.|-- asn-rc0002-cr101-et122-201.core.as33915.net  0.0%   100   13.1  13.2   8.8  17.5   1.5
  4.|-- asd-rc0001-cr101-be150-10.core.as9143.net    0.0%   100   16.1  16.0  14.5  22.7   1.0
  5.|-- nl-ams09c-ri1-ae50-0.core.as9143.net         0.0%   100   16.9  17.0  14.1  71.7   6.5
  6.|-- 213.46.182.254                               0.0%   100   19.7  18.0  14.3  60.7   5.9
  7.|-- ???                                         100.0   100    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0
  8.|-- 45.88.230.137                                0.0%   100   26.7  26.3  24.5  30.0   0.9

 

 

 

 

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

spelers die vooruitspringen hoef niet persee te maken hebben met je eigen verbinding maar kan ook aan hun verbinding liggen

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Gozul welkom op de Community en natuurlijk leuk dat je voor een Ziggo pakket gekozen hebt. Minder leuk is het dan uiteraard dat het niet aan je verwachting voldoet. Sorry!

Heb je iets gehad aan de handige tips die zijn gegeven? Wat is de stand van zaken?

Gozul
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat doe ik inderdaad maar daar zie ik niet bv dat het naar 1000 ms vliegt, ingame zie ik dat wel weer terug (op input latency), en ik zou willen dat het aan de game server ligt.

 

Helaas zitter er andere spelers is die niet laggen waneer ik lag. Zoals ik eerder heb aangegeven was ik eerder bij KPN met een VDSL Verbinding en dat was helaam zonder enige lag. Sinds ik ben overschakelt naar ziggo ervaar ik deze probleem. Precies het zelfde dag van overschakeling direct binnen 10 minuten.


Gozul
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verbinding van het server zelf is echt het probleem niet. Zoals eerder beschreven ervaar ik alleen dit probleem en niet meerdere mensen tegerlijkertijd. Het ligt aan ziggo.

Gozul
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel @Jacob 

Heb alles uitgeprobeerd, tevergeefs ervaar ik hetzelfde probleem.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Gozul,

 

Wat frustrerend om dit telkens weer ingame mee te maken, logisch dat je er klaar mee bent. Allereerst heb ik een modemsessie gestart om uit te sluiten of het op signaalniveau misgaat, deze zal de komende dagen op gedetailleerd niveau het signaal naar en van je modem vastleggen. Lukt het om de komende dagen tijdstippen vast te stellen wanneer je een spike/problemen ervaart? Die kunnen we er dan daarna naast leggen.

 

Verder ben ik nog wel benieuwd naar een aantal details: In je screenshots maak je telkens gebruik van 45.88.230.137 als doel. Dit lijkt een Rust-server te zijn, merk je daar ook problemen? Omdat je in je filmpje een andere game speelt. Merk je het ook bij ander gebruik van je verbinding? (Dus bijvoorbeeld browsen of Netflix).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic