1
Vraag
2
Reacties
VELDEN54

Raadgever
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet modem verouderd

Ik beschik over een oud model modem Technicolor TC7200.U, deze bevind zich in de woonkamer. Op zolder heb ik een nieuw modem ZIGGO gekoppeld aan de Technicolor. Wanneer ik in de woonkamer ben schakelt wifi automatisch naar het modem ZIGGO, door handmatig aan te passen kom ik op de Technicolor. Er wordt aangegeven, al een tijdje, dat de veiligheid van de TC niet goed is. Ik vraag mij af, is het niet zinvol om deze oude te vervangen voor een nieuw actueel exemplaar zodat ik ook in de woonkamer zonder iedere keer om te schakelen direct en een veilige verbinding krijg?

27 Reacties 27
Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5046Posts
  • 517Oplossingen
  • 1977Likes

Super om te lezen @VELDEN54, dankjewel ook voor de terugkoppeling. Als we je in de toekomst ergens mee kunnen helpen dan weet je ons te vinden, (alvast) een fijn weekend!

Droopy

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen, ik heb dezelfde oude modem Technicolor 7200u. Kan ik deze modem ook gratis omruilen met een nieuwe splitter?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 677Posts
  • 104Oplossingen
  • 277Likes

Hey @Droopy daar kunnen we je vanzelfsprekend bij helpen! Omdat er in de voorgaande berichten meer is gedaan dan alleen een nieuwe splitter en nieuw modem, stuur een foto mee van de hoofdaansluiting. Dan kunnen we dit beter beoordelen en je voorzien van de best passende oplossing. 
Deel daarbij ook deze informatie zodat de Ziggo Community leden hier ook meer informatie uithalen kan: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

Droopy

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hartelijk dank voor de reactie, zie bijgaand bestand voor mijn aansluiting. De tweekoppige splitter heb ik via een losse kabel gekoppeld omdat deze niet hoed op de oude radio uitgang past van het AOP punt.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 677Posts
  • 104Oplossingen
  • 277Likes

Dank, dat verklaart ook waarom het signaal op je modem niet op orde is. Extra stukje coax. 

Een nieuwe splitter en coaxkabel komt jouw kant op! Ook een nieuw modem is aangevraagd. 
Daarnaast heb ik een monteur ingepland voor het aanpassen van de wandcontactdoos (kosteloos). Vervangen van coax/splitter/modem doet deze monteur niet kosteloos.
Die afspraak staat voor komende maandag 14 maart tussen 12-18 uur op de rol. Kijk natuurlijk even hoe het gaat na het ontvangen van de nieuwe kabel + modem + splitter. 

Verzetten van de afspraak? Dat kan via Mijn Ziggo en verzet deze alleen naar een datum later dan 14 maart zodat de materialen geleverd zijn en je zelf deze omzetting van modem + splitter doet. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 677Posts
  • 104Oplossingen
  • 277Likes

@Droopy hoe is het verlopen na de monteursafspraak, modem en aansluitmateriaal? Ik ben benieuwd 🙂 

Droopy

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jos, excuses voor de late reactie. Alles werkt goed na alleen vervangen van de modem. Monteur heb ik daarom afgezegd. 
nu lees ik ook dat jullie de Next mini hebben. Kan ik hiervoor mijn ci module voor omruilen met mijn tv start abonnement?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 2336Posts
  • 242Oplossingen
  • 535Likes

Halloo @Droopy. Super om te lezen dat alles naar behoren functioneert! Wat betreft de Next Mini. Ik zie dat je hier ook over hebt gebeld. Helaas is er geen TV Start Next Mini combinatie mogelijk met Internet Basic. Bij een Internet Start variant is dit wel mogelijk. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic