VELDEN54

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet modem verouderd

Ik beschik over een oud model modem Technicolor TC7200.U, deze bevind zich in de woonkamer. Op zolder heb ik een nieuw modem ZIGGO gekoppeld aan de Technicolor. Wanneer ik in de woonkamer ben schakelt wifi automatisch naar het modem ZIGGO, door handmatig aan te passen kom ik op de Technicolor. Er wordt aangegeven, al een tijdje, dat de veiligheid van de TC niet goed is. Ik vraag mij af, is het niet zinvol om deze oude te vervangen voor een nieuw actueel exemplaar zodat ik ook in de woonkamer zonder iedere keer om te schakelen direct en een veilige verbinding krijg?

 

42 Reacties 42
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Super om te lezen @VELDEN54, dankjewel ook voor de terugkoppeling. Als we je in de toekomst ergens mee kunnen helpen dan weet je ons te vinden, (alvast) een fijn weekend!

Droopy

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen, ik heb dezelfde oude modem Technicolor 7200u. Kan ik deze modem ook gratis omruilen met een nieuwe splitter?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1325Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Hey @Droopy daar kunnen we je vanzelfsprekend bij helpen! Omdat er in de voorgaande berichten meer is gedaan dan alleen een nieuwe splitter en nieuw modem, stuur een foto mee van de hoofdaansluiting. Dan kunnen we dit beter beoordelen en je voorzien van de best passende oplossing. 
Deel daarbij ook deze informatie zodat de Ziggo Community leden hier ook meer informatie uithalen kan: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

Droopy

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hartelijk dank voor de reactie, zie bijgaand bestand voor mijn aansluiting. De tweekoppige splitter heb ik via een losse kabel gekoppeld omdat deze niet hoed op de oude radio uitgang past van het AOP punt.

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1325Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Dank, dat verklaart ook waarom het signaal op je modem niet op orde is. Extra stukje coax. 

Een nieuwe splitter en coaxkabel komt jouw kant op! Ook een nieuw modem is aangevraagd. 
Daarnaast heb ik een monteur ingepland voor het aanpassen van de wandcontactdoos (kosteloos). Vervangen van coax/splitter/modem doet deze monteur niet kosteloos.
Die afspraak staat voor komende maandag 14 maart tussen 12-18 uur op de rol. Kijk natuurlijk even hoe het gaat na het ontvangen van de nieuwe kabel + modem + splitter. 

Verzetten van de afspraak? Dat kan via Mijn Ziggo en verzet deze alleen naar een datum later dan 14 maart zodat de materialen geleverd zijn en je zelf deze omzetting van modem + splitter doet. 
 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1325Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

@Droopy hoe is het verlopen na de monteursafspraak, modem en aansluitmateriaal? Ik ben benieuwd 🙂 

Droopy

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jos, excuses voor de late reactie. Alles werkt goed na alleen vervangen van de modem. Monteur heb ik daarom afgezegd. 
nu lees ik ook dat jullie de Next mini hebben. Kan ik hiervoor mijn ci module voor omruilen met mijn tv start abonnement?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Halloo @Droopy. Super om te lezen dat alles naar behoren functioneert! Wat betreft de Next Mini. Ik zie dat je hier ook over hebt gebeld. Helaas is er geen TV Start Next Mini combinatie mogelijk met Internet Basic. Bij een Internet Start variant is dit wel mogelijk. 

Dijklaan202

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste maud ik zit met het modem tc 7210.z en heeft ook probleem met wifi continu door het  verouderde modem de bekabeling is uitstekend wordt gemeld graag zou ik willen vragen voor het nieuwere type modem kan ontvangen en het aansluiten/installeren lukt zelf vr gr mijnie

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

@Dijklaan202 De TC7210 is nog een vrij recent type modem. Welk probleem ervaar je precies met Wi-Fi?

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de pagina's Status, Connection en Status, Event Log?

Dijklaan202

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @tobiasthe ik zit in een huis met brandwerende muren en dit modem draait op 2.4 ghz  en 5 maar er is telkens wegval van internet dan weer uit dan weer aan en op de 2.4 ghz heb ik volle signaal  maar komt slecht door muren en met de 5 ghz maar 2 en soms 3 streepjes WiFi dus vandaar de vraag dat de nieuwe 5ghz modem beter werkt want als me kleinzoon er is moet die ze eigen telefoon internet omdat hij boven geen bereik heeft vr gr mijnie

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De dekking via 2,4 en 5 GHz zal niet beduidend groter zijn met een nieuw modem. 5 GHz wordt sneller verzwakt door muren en plafonds dan 2,4 GHz. Je kunt access points gebruiken om de dekking uit te breiden. Ziggo biedt een set van 3 stuks TP-Link Deco M4 aan, welke je zowel kunt hopen als huren.

 

Wat betreft de coaxinstallatie: het AOP (btv 1 IEC-NL of btv 01-SET) is up-to-date. Er is echter een nieuwe splitter met modemkabel nodig, welke kosteloos toegestuurd kunnen worden. De huidige splitter is verouderd. De kabel die naar het plafond loopt (vermoedelijk de TV-kabel?) is met een overbodige verlengkabel aangesloten.

 

Uitval kan worden veroorzaakt door een signaalprobleem op het modem, vandaar dat ik vroeg naar de downstream/upstream-waarden in mijn vorige reactie.

Dijklaan202

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok dank u wel voor het antwoord ik zou graag de splitter en modem kabel ontvangen als dat mogelijk is en zie bijlagen download /upload waarde dank u wel alvast vr gr mijnie fijne dag toegewenst 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Dit zijn niet de gevraagde gegevens. Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de pagina's Status, Connection en Status, Event Log?

 

Ik heb de moderators gevraagd of een splitter + modemkabel toegestuurd kunnen worden.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Dijklaan202, welkom hier!

Super irritant dat je problemen ervaart met jouw wifi-verbinding! Ik zie dat je al snel en goed te hulp wordt gestaan door @tobiastheebe. Heel fijn om te zien. Bij deze heb ik alvast een nieuwe splitter en aansluitkabel voor jouw modem aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele dagen in de bus. We zien graag de verdere gevraagde gegevens nog tegemoet 🙂

Dijklaan202

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank u wel alvast voor de service  cecilia ik wacht het pakketje af hopelijk wordt het daarmee beter  vr gr mijnie

Dijklaan202

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi tobias ik heb het geprobeerd zelfs met reset maar ik kom er niet in op 1 of andere manier maar ik wacht even de kabel en spliter af en hoop dat het dan beter is dank voor u moeite ook vr gr mijnie

Dijklaan202

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En ik heb ook even de overbodige kabel weg gehaald dat was omdat er en tv versterker tussen zat maar werkte niet lekker dus vandaar de overbodige kabel gr mijnie maar tv is super

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Dijklaan202 We zijn heel erg benieuwd of alles inmiddels naar wens werkt. Als wij jou hier nog ergens mee kunnen helpen, dan horen wij het graag. 

Dijklaan202

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goeiedag ja heg probleem is verholpen vr gr mijnie dank voor de service

Uitgelicht topic