Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik beschik over een oud model modem Technicolor TC7200.U, deze bevind zich in de woonkamer. Op zolder heb ik een nieuw modem ZIGGO gekoppeld aan de Technicolor. Wanneer ik in de woonkamer ben schakelt wifi automatisch naar het modem ZIGGO, door handmatig aan te passen kom ik op de Technicolor. Er wordt aangegeven, al een tijdje, dat de veiligheid van de TC niet goed is. Ik vraag mij af, is het niet zinvol om deze oude te vervangen voor een nieuw actueel exemplaar zodat ik ook in de woonkamer zonder iedere keer om te schakelen direct en een veilige verbinding krijg?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Naast de modemrouter is het AOP verouderd, dit moet door een monteur worden vervangen. De versterker en kabels zijn verouderd. De aansluitwijze modem op versterker is niet meer aanbevolen, tegenwoordig dient het modem met een splitter te worden aangesloten op het AOP. Verder verwacht ik dat de versterker overbodig is omdat er slechts een TV aangesloten is.
De moderator (zie mijn eerdere reactie) kan naast een nieuwe modemrouter ook nieuw aansluitmateriaal toesturen: een splitter POA-01-B en twee kabels IEC/F en IEC/IEC voor modem en TV. Daarnaast moet dus een monteursafspraak worden ingepland.
Wat is de geschatte lengte van de TV-kabel? Een kabel met lengte van 1,5/3/5 meter kan toegestuurd worden, voor 7,5/10 meter kun je terecht bij de Ziggo Webshop.
Ik bedoelde de downstream/upstream-gegevens, niet de download/upload-snelheden.
Vanmiddag is de monteur langs geweest. Hij heeft gebruik gemaakt van al het door u toegestuurde materialen. Binnen een kwartier was alles geïnstalleerd. De monteur heeft ook een test uitgevoerd, succesvol. Wij zijn weer anno 2021. De oude modem heeft de monteur ook gezien, deze wordt morgen per pakketpost verstuurd. U allen dank voor uw ondersteuning. Ik zal dit proces als oplossing markeren.
Welk type router/AP gebruik je op zolder? Je hebt maar een modem en dat is de TC7200.
De veiligheidsmelding wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat de TC7200 is ingesteld op WPA/WPA2 (TKIP/AES). Deze instelling moet worden aangepast naar WPA2 (AES).
Een nieuw type modemrouter (Connect Box, thans SmartWifi modem) wordt kosteloos toegestuurd door Ziggo. Om een goede werking van de CB te garanderen is wel van belang dat installatie en signaal in orde zijn:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Naast de modemrouter is het AOP verouderd, dit moet door een monteur worden vervangen. De versterker en kabels zijn verouderd. De aansluitwijze modem op versterker is niet meer aanbevolen, tegenwoordig dient het modem met een splitter te worden aangesloten op het AOP. Verder verwacht ik dat de versterker overbodig is omdat er slechts een TV aangesloten is.
De moderator (zie mijn eerdere reactie) kan naast een nieuwe modemrouter ook nieuw aansluitmateriaal toesturen: een splitter POA-01-B en twee kabels IEC/F en IEC/IEC voor modem en TV. Daarnaast moet dus een monteursafspraak worden ingepland.
Wat is de geschatte lengte van de TV-kabel? Een kabel met lengte van 1,5/3/5 meter kan toegestuurd worden, voor 7,5/10 meter kun je terecht bij de Ziggo Webshop.
Ik bedoelde de downstream/upstream-gegevens, niet de download/upload-snelheden.
TV-kabel 1,5/3,5 meter is voldoende. De versterker is geplaatst omdat de monteur destijds niet naar het kastje wilde of kon gaan. Deze staat op het erf van Muurvaren 41. Ik zal vanmiddag kijken of ik de downstream/upstream gegevens kan leveren. Na ontvangst van het materiaal zal ik een afspraak laten inplannen voor een monteur.
Hi @VELDEN54! Welkom op de Ziggo Community!
Fijn dat @tobiastheebe je al heeft geholpen. Ik heb de coaxkabels, splitter en het nieuwe modem toegestuurd. Als je dit binnen hebt dan horen we het graag en plannen we een monteur in voor de AOP.
Woensdag 24 november 2021 heb ik de Modem ontvangen. Ik heb even de post afgewacht maar die bracht mij niet de coaxkabels en splitter. Ik wacht de post van morgen af. Wellicht dat de monteur deze onderdelen meeneemt?? Graag zie ik deze onderdelen spoedig tegemoet, want ik zag op de modem dat ik niet veel tijd heb, de oude modem wordt binnen 1,5 week afgesloten.
Fijn dat het nieuwe modem al is bezorgd @VELDEN54. Nu het aansluitmateriaal en de monteur nog. Zelf verwacht ik dat je de splitter en coaxkabel binnen afzienbare tijd ontvangt. En anders heeft een monteur dat natuurlijk ook gewoon bij zich.
Ik ben daarom alvast zo vrij geweest om een afspraak voor komende woensdagochtend ( tussen 0800-1300 uur) te maken. Als dit onverhoopt niet schikt, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak eenvoudig wijzigen. We zijn benieuwd hoe het vanaf dan met de internetverbinding gaat, houd ons op de hoogte 🙂
Dankjewel wel voor je bericht. Vandaag rond het middaguur verdween de verbinding ding met ZIGGO. Dus niet met 15 dagen, zoals dat op de doos vermeld stond, maar binnen 5 dagen. Ik zal nu op de bestaande contacten het nieuwe modem aansluiten. We kunnen echt niet zonder internet. Nu doe ik dit via mijn iPhone van Tmobile. Jammer, afspraak staat in onze agenda. Hopelijk gaat de monteur ook naar de buitenkast. Deze kast staat op het grondgebied van mijn buren huisnummer 41. De vorige keer kreeg ik een signaalversterker gratis ter compensatie dat de monteur niet naar de buitenkast ging. Ik hou u op de hoogte.
Zojuist het modem vervangen. Precies volgens de handleiding uitgevoerd. Perfecte snelheid. Ik ben benieuwd wat de monteur nog kan toevoegen.
Vreemd dat de TC7200 al zo snel offline ging.
De versterker is een verouderd type voor een dubbelgats contactdoos. De AOP's en einddozen van tegenwoordig zijn enkelgats vanwege het overbodig worden van de radio-aansluiting. Dat betekent dat het AOP verouderd is en vervangen dient te worden door monteur.
Een versterker zou alleen geplaatst moeten worden bij gebruik van twee of meer TV's/decoders en/of kabellengtes van 10 meter of groter. In jouw geval zou de versterker overbodig moeten zijn. Het is een vreemde oplossing geweest (meer een workaround) van de monteur om de versterker te plaatsen. Waarschijnlijk was het signaal destijds te zwak.
Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Oude modem afgekoppeld. Nieuwe modem geplaatst. Overal snelle verbinding. Een verademing. Bijgaand prinsscreens van downstream/upstream-gegevens. Volgens mij kan de monteur afgebeld worden. Ook de wifi-booster op zolder is nagenoeg max snelheid. Ik weet niet wat het AOP is en wat hij doet. De oplossing die de monteur in het verleden heeft aangebracht kan gewoon gehandhaafd blijven. Niet in de laatste plaats dat ik ook nog eens € 50 extra kwijt ben. Ik haal in ieder geval de afspraak van de monteur uit mijn agenda. Ik hou u op de hoogte.
Als je goed leest dan zijn de kosten voor vervanging AOP voor rekening Ziggo.
De oude modem wordt maandag retour gezonden met de meegeleverde adressticker, ik ga er van uit dat dit de bedoeling is. Het klopt dat AOP niet voor mijn rekening is, maar er wordt wel € 50 in rekening gebracht. Zijn de meegestuurde gegevens downstream/upstream juist en tot tevredenheid?
Door de versterker is het vermogen in de downstream te hoog, dit bereikt op een aantal kanalen 15 dBmV (kritiek niveau). De versterker is geheel overbodig (geworden).
Verder is er veel ruis (correctable codewords) zichtbaar door instraling van 4G, dit komt waarschijnlijk voornamelijk door de TV-kabel en de open aansluitingen op de versterker.
Als je geen monteur wilt laten komen voor het verouderde AOP, dan zou je tenminste de versterker moeten vervangen door een splitter (POA-01-B en de kabels vervangen door nieuwe, beter afgeschermde exemplaren. Dit aansluitmateriaal stuurt Ziggo kosteloos toe.
Bedankt voor de reactie. Op basis van deze gegevens zal ik een nieuwe afspraak inplannen middels de link van de sms.
Hoi @VELDEN54
Heel wat ontwikkelingen hier. Goed dat je online bent via het nieuwe modem. Heb je de nieuwe aansluitmaterialen ook nog ontvangen en aangesloten? Ik zie de monteur nog ingepland staan, wil je dat hij alsnog komt voor de verouderde hoofdaansluiting?
Beste Rikst, Zeker heel wat ontwikkelingen. Ik heb de instructie gevolgd vervanging van modem. De verbinding is zeer snel zoals beloofd, wat een verschil met de oude modem. De aansluit-materialen zijn ontvangen maar niet gebruikt door mij, dat is iets voor de monteur. Ja, ik verwacht de monteur om de oude hoofdaansluiting te vervangen; om de verbinding te meten; Ja, laat de monteur ingepland staan. Zodra er weer ontwikkelingen zijn, meld ik dit.
Helemaal goed, dan laten we de afspraak gewoon staan en horen we van je zodat dat nodig is!
Vanmiddag is de monteur langs geweest. Hij heeft gebruik gemaakt van al het door u toegestuurde materialen. Binnen een kwartier was alles geïnstalleerd. De monteur heeft ook een test uitgevoerd, succesvol. Wij zijn weer anno 2021. De oude modem heeft de monteur ook gezien, deze wordt morgen per pakketpost verstuurd. U allen dank voor uw ondersteuning. Ik zal dit proces als oplossing markeren.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...