Hallo A. Schippers,
Bedankt voor je snelle reactie!
Gebruik je achter je zakelijke internetverbinding nog een eigen router?
Wij hebben verschillende DrayTek switches achter de modem staan, verder laten we alle DHCP/DNS-zaken handelen door de Modem, verder merken we dezelfde issues als we deze switches loskoppelen, en direct met de ethernet-kabel aan de modem vast zitten, dus dit zou geen verschil moeten maken.
Gebruik je anti-virus op de devices met problemen?
We gebruiken geen anti-virus lokaal draaiend, we gebruiken de standaard iptables op Linux draaien, en alles dat op een Macbook mee komt, maar niks out-of-the-ordinary. Het is wellicht ook belangrijk om te melden dat 2 weken geleden (voordat we bij Ziggo zaten) geen issues hadden met al onze computers, en daardoor lijkt het echt te komen door Ziggo zelf.
Staan er bijzondere zaken in je modem log?
Ik heb sinds gisteren, toen de modem vervangen werd, geen log-entries meer gehad in de modem log. Toen ik aan de telefoon was met Ziggo zagen ze ook niks geks op onze modem.
Zie je netwerk errors op router / (managed) switch
Nvt.