1
Vraag
2
Reageer en help mee
MTP88

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Internet (kabel en wifi) erg instabiel en valt vaak kort weg

Ik heb al een tijdje regelmatig problemen met mijn internetverbinding, zowel bekabeld als via wifi. Het meeste hinder ervaar ik via de kabel. De verbinding lijkt vaak kort weg te vallen waarna een interpagina niet wil laden, een livestream stil staat, ik effectief een disconnect krijg bij RDP of heel soms een download stopt. Er verschijnt dan echter bij Netwerk Status (Windows) nooit iets van een foutmelding. Meestal is het dan na ergens tussen de 10-60 seconden ook wel weer goed, maar het gebeurt best vaak.

 

De laatste tijd lijkt het echter erger te worden. De beschreven korte haperingen komen veel voor, maar daarnaast gaat nu de internetverbinding er soms enkele minuten helemaal af. Er staat in dat geval bij Netwerk Status "Identifying... No internet access". Dit probleem lost zichzelf daarna altijd weer op.

 

Ik heb de stappen op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/doet-het-niet/kabel allemaal geprobeerd, maar wordt niets wijzer. De stap voor het modem (Ubee EVW3226) levert niets op. Alle lampjes die moeten knipperen, knipperen. Een reset van het modem heb ik al een aantal keer probeerd. Probleemoplossing voor de netwerkinstellingen van mijn desktop helpt me ook niet verder. Een nieuwe pre-built desktop heeft het probleem ook niet opgelost (niet speciaal daarvoor gekocht), alhoewel ik de indruk had dat het de eerste paar dagen toen wel stabiel was. Een nieuwe netwerkkabel hielp ook niet. Ik gebruik overigens geen VPN.

 

Via de wifi heb ik ook weleens dat een internetpagina laden op de smartphone even niet lukt. Meestal schakel ik maar gewoon even over naar mobiele data, waarbij het meteen lukt. Overigens merk ik dit het vaakste vanuit plekken anders dan de woonkamer. Als ik in de woonkamer ben, loop ik namelijk meestal even snel naar de desktop om de pagina te openen. In theorie kan dit misschien nog een ongerelateerd wifi-dekkingsprobleem zijn, maar ik vind het wel opvallend dat ik daar af en toe ook dit soort problemen heb, dus daarom meld ik dit ook maar als extra informatie.

 

Misschien dat iemand hier me verder mee kan helpen? Bij voorbaat dank.

 

67 Reacties 67
MTP88
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Paul  Ik had wel een torrent client lopen. Ik zal die wel uitschakelen en dan maar even kijken hoe het dan gaat?

 

Ik heb een paar storingen gehad. Bij de dikgedrukte tijdstippen ging dit keer de hele verbinding er een minuutje ofzo totaal af (met in de taakbalk bij Network settings het  MTP88_0-1639953224556.png icoontje). Dat had ik nog niet gehad sinds ik het nieuwe routermodem heb.

 

16-12-21 19:52
16-12-21 23:10
17-12-21 00:04
17-12-21 00:49
17-12-21 01:12

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@MTP88 Dankjewel voor het delen van je bevindingen. Vreemd genoeg zie ik op de doorgegeven data geen afwijkingen terug als ik kijk naar de connectie tussen jouw modem en ons netwerk. Probeer inderdaad eens de Torrentclient eerst eens uit te zetten en te controleren hoe het dan gaat.
Pas, indien je de Torrentclient daarna weer gaat gebruiken, de instellingen voor het up- en downloaden wel aan. Op het moment dat de Torrentclient op maximaal staat ingesteld, dan kan het de gehele upload capaciteit van de verbinding belasten waardoor je ook op andere apparaten mogelijk ogenschijnlijke uitval en slechte perfomrance constateert. 

MTP88
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@PaulJa prima. Gek dat er niets te zien was op de data dat het er even af was, maar hopelijk was een uitzondering.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@MTP88 Hoe is het de afgelopen paar dagen gegaan met de verbinding? 

MTP88
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@PaulIn principe was de verbinding voorbeeldig. Alleen op 23-12-2021 19:27 ging ie er weer even heel kort een aantal seconden af met MTP88_0-1640612978886.png in beeld, maar dat mocht geen naam hebben. Ik ben op dit moment erg tevreden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@MTP88 Fijn dat de verbinding de afgelopen periode goed werkt en dat je hierover tevreden bent. Als ik de connectie bekijk, dan ziet deze er ook prima uit. Wil je de komende week nog in de gaten houden hoe het gaat en je bevindingen delen?

MTP88
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@PaulIk zal het in de gaten houden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@MTP88 Top, dan houden we nog even de vinger aan de pols. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic