MTP88
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet (kabel en wifi) erg instabiel en valt vaak kort weg

Ik heb al een tijdje regelmatig problemen met mijn internetverbinding, zowel bekabeld als via wifi. Het meeste hinder ervaar ik via de kabel. De verbinding lijkt vaak kort weg te vallen waarna een interpagina niet wil laden, een livestream stil staat, ik effectief een disconnect krijg bij RDP of heel soms een download stopt. Er verschijnt dan echter bij Netwerk Status (Windows) nooit iets van een foutmelding. Meestal is het dan na ergens tussen de 10-60 seconden ook wel weer goed, maar het gebeurt best vaak.

 

De laatste tijd lijkt het echter erger te worden. De beschreven korte haperingen komen veel voor, maar daarnaast gaat nu de internetverbinding er soms enkele minuten helemaal af. Er staat in dat geval bij Netwerk Status "Identifying... No internet access". Dit probleem lost zichzelf daarna altijd weer op.

 

Ik heb de stappen op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/doet-het-niet/kabel allemaal geprobeerd, maar wordt niets wijzer. De stap voor het modem (Ubee EVW3226) levert niets op. Alle lampjes die moeten knipperen, knipperen. Een reset van het modem heb ik al een aantal keer probeerd. Probleemoplossing voor de netwerkinstellingen van mijn desktop helpt me ook niet verder. Een nieuwe pre-built desktop heeft het probleem ook niet opgelost (niet speciaal daarvoor gekocht), alhoewel ik de indruk had dat het de eerste paar dagen toen wel stabiel was. Een nieuwe netwerkkabel hielp ook niet. Ik gebruik overigens geen VPN.

 

Via de wifi heb ik ook weleens dat een internetpagina laden op de smartphone even niet lukt. Meestal schakel ik maar gewoon even over naar mobiele data, waarbij het meteen lukt. Overigens merk ik dit het vaakste vanuit plekken anders dan de woonkamer. Als ik in de woonkamer ben, loop ik namelijk meestal even snel naar de desktop om de pagina te openen. In theorie kan dit misschien nog een ongerelateerd wifi-dekkingsprobleem zijn, maar ik vind het wel opvallend dat ik daar af en toe ook dit soort problemen heb, dus daarom meld ik dit ook maar als extra informatie.

 

Misschien dat iemand hier me verder mee kan helpen? Bij voorbaat dank.

 

8 Reacties 8
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4292Posts
  • 226Oplossingen
  • 1430Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47613Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10488Likes

Je modem is ook wel heel oud en kan direct vervangen worden door Ziggo.

De gevraagde foto's zijn van belang om ook gelijk hedendaagse aansluitmaterialen mee te sturen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

MTP88
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij deze foto's van AOP, splitter en kabels:

 

IMG_1563.JPG

IMG_1569.JPG

IMG_1570.JPG

IMG_1572.JPG

IMG_1573.JPG

IMG_1576.JPG

 

De instructies werkten niet voor deze modem, maar ik heb dit kunnen vinden:

MTP88_0-1632779541813.png

MTP88_1-1632779553145.png

 

Hopelijk is hier wat uit af te leiden.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47613Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10488Likes

OK, duidelijk, hier moet veel vervangen gaan worden, ook de wandcontactdoos zal mogelijk vervangen moeten worden.

De eerste wandcontactdoos waar Ziggo je huis binnenkomt, de eerste splitter en eerste korte kabels zijn voor de kosten van Ziggo.

De eerste wandcontactdoos mag alleen door een Ziggo monteur vervangen worden en is gratis.

Een splitter en korte kabels kunnen opgestuurd worden door Ziggo.

Morgen komt er een Ziggo medewerker hier langs en die kan de beste stappen zetten om mee te beginnen.

MTP88
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de tip. Ik heb postcode en huisnummer aangevuld zodat ze me eventueel kunnen contacten.

 

Ik heb de foto's gepost. Het modem heb ik 6 jaar geleden gekregen van Ziggo toen ik klant werd. Ik heb er geen verstand van, maar zo te horen is ie niet meer van deze tijd. Hopelijk kan afgeleid worden hoe het nu verder moet en of vervangen (onderdeel van) de oplossing is. Ik wacht even af.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 685Posts
  • 27Oplossingen
  • 107Likes

@MTP88 van harte welkom op de Ziggo Community, leuk dat je ons hebt weten te vinden. Zoals je al hebt gelezen is hier altijd veel kennis en kunde aanwezig om je te helpen.

Zo bleek dus al dat je modem inderdaad aan de oude kant is. Ik heb je akkoord wel nodig, voor ik vanalles ga sturen, dus vind je het goed dat ik je een nieuw modem + nieuwe kabel- en splitter set stuur? Heel vaak geeft dat al verbetering. 

Werkt dat niet, dan kijken we verder. Doen? 🙂

MTP88
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@JacobJa, heel graag! Laten we kijken of dat helpt.

Dank allen tot nu toe.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 685Posts
  • 27Oplossingen
  • 107Likes

@MTP88 dan regelen we dit voor je! Er komt nu naar jouw adres een nieuw modem met een extra kabel en splitter. Alvast veel plezier ermee! 

Wil je ons laten weten of de nieuwe spullen effect hebben op je verbinding? 

Uitgelicht topic