Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik merkte toen ik bij Origin en Steam spellen probeerde te downloaden dat ik maar 12 MB/s kreeg.
Na een test op speedtest.net en de Ziggo speed test, merk ik dat ik maar 90 MB/s download heb en 30 MB/s upload. Terwijl ik volgens mijn abonnement 300/30 zou moeten hebben.
Ik heb verschillende internetkabels geprobeerd, beide dezelfde resultaten. Er zit nu een half jaar oude kabel aangesloten op de PC, een Cat5E kabel, gegevens;
Type: Cat 5e U/UTP - PVC,
Aansluiting 1: RJ45 male,
Aansluiting 2: RJ45 male,
Aders: CCA - AWG 28/7,
Lengte: 20 meter.
Heeft Ziggo een aanpassing gedaan aan het netwerk of iets? Ik maak maar op één apparaat gebruik van het internet, met uitzondering van de wifi op mijn telefoon. Ik ben niets aan het downloaden ook als ik de speedtests doe.
Of is de kabel te sloom? Eerst werkte het gewoon prima en kreeg ik rond die 300 MB/s download snelheid.
Ik weet wel dat er onlangs glasvezel in de buurt is aangelegd. Zouden glasvezel gebruikers mijn snelheid 'stelen'? Ik heb ook een glasvezel aansluiting gekregen, maar maak er geen gebruik van. Ik woon in een appartementenblok, weet niet of dat uitmaakt.
Thanks!
Edit: Mijn modem heb ik denk ik ook al zo'n 7 jaar. Moet ik deze een keer vervangen en zoja kost dat mij geld?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nu is deze weer op volle snelheid. Ik had de modem 'gereset', stekker eruit, minuutje wachten, terug aangesloten. Ik heb recent wel de stroom er afgehaald in mijn huis, misschien dat de modem daardoor in de war is geraakt. In eerste instantie niet aan gedacht om de modem te resetten, simpelste oplossing!
90 MB/s wil meestal zeggen dat er een 100 MB/s verbinding gemaakt wordt, over het algemeen een defecte utp kabel of aansluiting.
Ook switches met 100 MB/s max komen voor.
Ook netwerkkaarten kunnen op 100 MB/s ingesteld staan.
Nu is deze weer op volle snelheid. Ik had de modem 'gereset', stekker eruit, minuutje wachten, terug aangesloten. Ik heb recent wel de stroom er afgehaald in mijn huis, misschien dat de modem daardoor in de war is geraakt. In eerste instantie niet aan gedacht om de modem te resetten, simpelste oplossing!
CCA is niet de beste kabel op die lengte. Ik zou voor een Cu gaan. Misschien dat je toch door die kabel bent teruggevallen op een 100. Mbit/s verbinding. Ik heb ook 1x de fout gemaakt even snel een kabel bij de action te scoren. Meteen terugval in snelheid. Er is veel meuk in omloop.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...