Vraag
Reacties
Oplossing
fvanrijn
Level 1

Internet instabiel

Goedenavond,

Sinds ongeveer een week is mijn internet heel instabiel. Het lijkt 's avonds erger dan overdag, maar ik maak overdag ook minder gebruik van de verbinding dus dat kan alleen zo lijken. Ik woon nu ongeveer 2.5 jaar op dit adres en heb, buiten werkzaamheden aan het netwerk, eigenlijk nooit echt problemen gehad. Ik heb het modem meeverhuisd uit mijn vorige woning. Als de verbinding up is, is de snelheid prima, maar hij valt regelmatig helemaal weg. TV is prima, ook als het internet eruit ligt. (Ik zie dat de zwarte kabel aan vervanging toe is, maar die is dus voor TV en niet internet)

Ik heb het idee dat mijn AOP en modem aardig op leeftijd zijn en misschien toe zijn aan vervanging. Kan iemand hier iets over zeggen voor ik vraag of een monteur kan komen?

Alvast bedankt,
Frans

Waarden uit modem:

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fester 538
Level 1
Als dit de eeste punt is waar ziggo werkelijk binnen komt . Kun ie beter kontackt opnemen met ziggo , deze vervangt het aop met de bij behorende splitter ook wat ik zie is dat de downstream op -6 zit . Dit moest eens mis gaan en gaan storen

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
efok
Level 17
Die splitter is niet gemaakt voor die contactdoos. Is dit wel de plaats waar de ziggo kabel als eerste binnenkomt? Het ziet er niet uit als een AOP. Al in de meterkast gekeken?
Steefb
Level 20
En dit lijkt me ook bijna garantie op storingen.
fvanrijn
Level 1
Topicstarter
efok Ik kan in de meterkast iig niets vinden. Zo ver ik weet is dat waar de kabel binnenkomt. Die splitter werkt al 2.5 jaar zonder problemen, dus het lijkt me niet waarschijnlijk dat het issue is dat hij niet gemaakt is voor de contactdoos.

Steefb Zoals ik zei, die zwarte kabel is voor het tv signaal. Ik heb hem eruit getrokken om te kijken of het invloed op de internetverbinding heeft.
0 Kudos
Fester 538
Level 1
Als dit de eeste punt is waar ziggo werkelijk binnen komt . Kun ie beter kontackt opnemen met ziggo , deze vervangt het aop met de bij behorende splitter ook wat ik zie is dat de downstream op -6 zit . Dit moest eens mis gaan en gaan storen
0 Kudos
Ga naar reactie