1
Vraag
2
Reacties
rolluf

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet instabiel Connectbox

Goedemiddag,

 

Wij hebben sinds enige tijd problemen met instabiliteit van ons Ziggo internet. Sinds ongeveer een jaar hadden we regelmatig uitval - die kon worden opgelost door het resetten van onze Connectbox. De problemen bleken hardnekkig - al was er volgens de helpdesk niets op ons signaal aan te merken- , en na een belletje met Ziggo werd er een monteur op ons afgestuurd. Die heeft de Connectbox vervangen, en de coaxkabel van aansluiting naar Connectbox. Daarna leek het even beter te gaan met de stabiliteit, maar sinds een week of 2 moeten we minstens om de 2 dagen de Connectbox resetten - de irritatie begint weer aardig toe te nemen. De Connectbox staat overigens in bridge mode - verbonden met een Netgear router.

 

Adviezen bijzonder welkom!

 

Vriendelijke groet,

 

Rolf

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@rolluf Dan weten we zeker dat het hier om handmatige resets gaat, dat is fijn! Ik wil voorstellen om een monteur in te plannen. De voorwaarden voor een bezoek, lees je hier.

 

Ik heb de monteur ingepland op maandag 29-11-2021 8:00-13:00 uur . Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak altijd verplaatsen of annuleren via mijn Ziggo. 

 

Hou je ons op de hoogte? 

Bekijk in context

19 Reacties 19
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream-, upstream- en 'Netwerk historie'-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

rolluf
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zie hieronder - laat maar weten als ik iets gemist hebt. De OUT1 output van de splitter op de aansluiting (recent aangelegd door de monteur) gaat rechtstreeks naar de Connectbox.

rolluf
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En nog 2 files...

 

Hartelijk dank,

Rolf

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Er is enige ruis aanwezig op het signaal. Zijn alle eventuele open coax-aansluitingen op de versterker en splitter voorzien van afsluitweerstanden? Ik zie in de log duidelijk dat je het modem regelmatig stroomloos maakt.

 

Kun je aangeven welke problemen je precies ondervindt? Wat voor type Netgear-router gebruik je? Is de kabel tussen modem en router tenminste Cat 5e?

rolluf
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mbt versterker en afsluitweerstanden - ik geloof het niet. Helpt als ik uitgang zou afsluiten (al weet ik niet of ik nog een afsluitweerstand heb.

versterker-coax.jpg

De problemen die we ondervinden: De internetverbinding valt weg. Hetgeen alleen kan worden verholpen door een reset (spanning eraf) op de Connectbox. De router is een Netgear Nighthawk R7000. De 1m kabel tussen modem en router is een Cat 5e. Dank!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Je kunt hier een afsluitweerstand bestellen om op de open aansluiting te plaatsen. Dit zorgt mogelijk voor iets minder ruis, ik betwijfel alleen of het de uitval gaat oplossen.

 

Ik heb de moderators (Ziggo-medewerkers) ingelicht zodat zij op afstand e.e.a. kunnen controleren, zij reageren binnen 24 uur.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

rolluf
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank! Adresgegevens zijn ingevuld.

 

Groet Rolf

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

Goedemorgen @rolluf en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je de laatste tijd last hebt van instabliteit op de internetverbinding! Het is goed dat je hiermee even aan de bel trekt d.m.v. dit topic. Ik heb gelijk even een blik geworpen op de verbinding en die ziet er zo op het oog goed uit. Wel zie ik de nodige foutmeldingen, Pre en Post codeword errors terug in het modemlog van het SmartWifi (Compal Connectbox) modem. 
 

Belangrijk:Er is een verschil tussen de Arris en de Compal Connectbox GUI wat verwarring oplevert bij klanten (en medewerkers).

 

Compal:

Unerrored codewords = Pre RS errors

Correctable codewords = Post RS errors

(Uncorrectable codewords = staat niet in de GUI)

 

Arris:

(Unerrored codewords = staat niet in de GUI)

Correctable codewords = Pre RS errors

Uncorrectable codewords = Post RS errors
 

We onderzoeken graag waarom je de afgelopen tijd last hebt van problemen met de connectie. Hiervoor wil ik een aantal zaken controleren. Kun je nagaan of je zelf het modem op deze data opnieuw hebt opgestart?

14-11-2021 20:31
15-11-2021 13:15
17-11-2021 10:20
 

 

rolluf
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Paul,

Ik heb de dagen/tijden van het opnieuw opstarten niet precies bijgehouden, maar ik vermoed van wel. De restart van 17-11-2021 10:20 is er zeker een, want dat was de druppel, en voor ons aanleiding dit te melden.

Gr Rolf

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @rolluf

 

 

Helder dan is dit handmatig gedaan! Herstart je het modem vaker zelf, of merk je ook dat hij uit zichzelf opstart? 

rolluf
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voor zover ik weet start hij nooit uit zichzelf op. Dus altijd handmatig. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@rolluf Dan weten we zeker dat het hier om handmatige resets gaat, dat is fijn! Ik wil voorstellen om een monteur in te plannen. De voorwaarden voor een bezoek, lees je hier.

 

Ik heb de monteur ingepland op maandag 29-11-2021 8:00-13:00 uur . Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak altijd verplaatsen of annuleren via mijn Ziggo. 

 

Hou je ons op de hoogte? 

rolluf
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor jullie bericht. Maar begrijp ik nu goed uit de email dat ik voor dit monteursbezoek 50 euro moet betalen? Ik heb in de zomer ook een monteur op bezoek gehad - die heeft de aansluiting vernieuwd en de Connectbox vervangen. Is er een duidelijk plan nu? Anders heeft het niet zoveel zin lijkt me.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@rolluf Ik begrijp dat je niet zit te wachten op extra kosten! Het is echter zo dat je alleen betaald op het moment dat de oorzaak van het probleem in de bekabeling/ eigen apparatuur zit. Die kans is klein wanneer er net een monteur is geweest. De monteur gaat het netwerk nalopen, ik vermoed dat de oorzaak daar te vinden is. 

rolluf
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel. Dat was niet geheel duidelijk toen ik de email las.

 

Dank,

Rolf

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@rolluf Begrijp ik, de e-mail is vrij kort door de bocht. Ik ben blij dat ik het kon toelichten. 

 

Hou je ons op de hoogte? Fijn weekend! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @rolluf

De monteur is op 29 november bij je thuis geweest en heeft enkele werkzaamheden uitgevoerd en je voorzien van advies wat betreft je eigen router en het vervangen van de CAT5 kabel. Draait alles momenteel weer als een zonnetje? 🙂

 

rolluf
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Cecilia,

Ik gebruik sinds een week de Connectbox met 2 Smartwifi pods, en tot nu toe werkt het naar behoren.

Ik juich nog niet te vroeg - als we een maandje verder zijn zonder resetten van de Connectbox, dan ben ik helemaal tevreden!

Groet, Rolf

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Dat zijn goede berichten @rolluf! Laten we hopen dat deze trend zich voortzet. Mocht er onverhoopt toch iets gebeuren, dan weet je ons hier te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic