Goedemorgen @rolluf en een warm welkom op de Community,
Wat ontzettend vervelend dat je de laatste tijd last hebt van instabliteit op de internetverbinding! Het is goed dat je hiermee even aan de bel trekt d.m.v. dit topic. Ik heb gelijk even een blik geworpen op de verbinding en die ziet er zo op het oog goed uit. Wel zie ik de nodige foutmeldingen, Pre en Post codeword errors terug in het modemlog van het SmartWifi (Compal Connectbox) modem.
Belangrijk:Er is een verschil tussen de Arris en de Compal Connectbox GUI wat verwarring oplevert bij klanten (en medewerkers).
Compal:
Unerrored codewords = Pre RS errors
Correctable codewords = Post RS errors
(Uncorrectable codewords = staat niet in de GUI)
Arris:
(Unerrored codewords = staat niet in de GUI)
Correctable codewords = Pre RS errors
Uncorrectable codewords = Post RS errors
We onderzoeken graag waarom je de afgelopen tijd last hebt van problemen met de connectie. Hiervoor wil ik een aantal zaken controleren. Kun je nagaan of je zelf het modem op deze data opnieuw hebt opgestart?
14-11-2021 20:31
15-11-2021 13:15
17-11-2021 10:20