Hallo, sinds een paar maanden heb ik gemiddeld 2 keer per week last van internet dat uitvalt. De modem die ik heb is een Cisco EPC3925, mogelijk dat deze verouderd is? De modem staat in Bridge modus en gebruik een Asus ax88u router voor wifi.
Ik heb een foto toegevoegd van de huidige situatie.
Bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @cg, een heel warm welkom op onze Ziggo Community! Je het zoals @tobiastheebe aangeeft een ouder type modem. Deze ga ik voor je omwisselen, tevens ontvang je nieuwe aansluitmaterialen van ons. Mocht dit geen verbetering brengen dan kunnen we een monteur inplannen die het AOP komt vervangen. Wil je voor het aansluiten het super advies van @tobiastheebe volgen? Dan weet ik zeker dat het helemaal goed komt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De EPC3925 is inderdaad verouderd en kan kosteloos worden vervangen door een SmartWifi modem.
Het AOP (TRAS-1000) is verouderd. Verder is modem op versterker niet meer de aanbevolen aansluitwijze. Er dient in elk geval een splitter (POA-01-B) te worden geplaatst op het AOP om modem (met IEC/F-kabel groen/rood) en versterker op aan te sluiten. De open aansluiting die ontstaat op de versterker, dient vervolgens van een afsluitweerstand te worden voorzien. Ik zie dat er een 10 dB forward path attenuator op het modem is geplaatst vanwege een te hoog downstream-vermogen, deze kan komen te vervallen nadat het modem via de splitter is aangesloten.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe modemrouter met het benodigde aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Hallo @cg, een heel warm welkom op onze Ziggo Community! Je het zoals @tobiastheebe aangeeft een ouder type modem. Deze ga ik voor je omwisselen, tevens ontvang je nieuwe aansluitmaterialen van ons. Mocht dit geen verbetering brengen dan kunnen we een monteur inplannen die het AOP komt vervangen. Wil je voor het aansluiten het super advies van @tobiastheebe volgen? Dan weet ik zeker dat het helemaal goed komt.
Hallo @Lotte , bedankt! Ik ga mijn best doen om het advies van @tobiastheebe te volgen. Ik zal na installatie nog een foto van het eindresultaat plaatsen, misschien dat jullie het nog kunnen controleren.
@cg Dat zou super zijn! Geniet van je dag.
Ik loop de installatie na de upgrade/aanpassingen graag nogmaals na.
Zou je na de ingebruikname van het nieuwe modem ook de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen? Dan controleer ik ook het signaal nog even, de kans bestaat dat ook een monteursafspraak nodig is voor het vervangen van het AOP.
Bedankt! Ik zal de upstream resultaten na installatie ook hier delen. Jullie horen van mij. Fijne dag!
Hi @Lotte , Ik heb ondertussen de nieuwe modem ontvangen, echter mist het aansluitmateriaal nog. Volgens @tobiastheebe zijn advies zou ik een splitter (POA-01-B), een IEC/F-kabel groen/rood en een afsluitweerstand nodig hebben, klopt dat? Bedankt!
Mogelijk is dit aansluitmateriaal nog onderweg, dit wordt namelijk apart verzonden.
Ik weet niet of Ziggo ook een afsluitweerstand heeft verzonden, deze werden met de FRA-752N meegeleverd. Je kunt deze ook elders bestellen.
@cg goed dat je het opmerkt! En zoals terecht is opgemerkt, komt de levering apart: je modem is er eerst, daarna komen de aansluitmaterialen. In dit geval zijn dat de kabel en de splitter. Een afsluitweerstand zit er helaas niet bij, die hebben we niet op voorraad. Online zal je haast overal wel kunnen vinden voor enkele Euro's.
We horen graag van je!
Super, ik wacht het af! Fijne dag verder.
@cg mag ik je eens vragen hoe het allemaal gegaan is? Werkt het nu goed?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.