Vraag
Reacties
Oplossing
cg
Level 2

Internet instabiel - Cisco EPC3925

Hallo, sinds een paar maanden heb ik gemiddeld 2 keer per week last van internet dat uitvalt. De modem die ik  heb is een Cisco EPC3925, mogelijk dat deze verouderd is? De modem staat in Bridge modus en gebruik een Asus ax88u router voor wifi.

Ik heb een foto toegevoegd van de huidige situatie.

Bedankt

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hallo @cg, een heel warm welkom op onze Ziggo Community! Je het zoals @tobiastheebe aangeeft een ouder type modem. Deze ga ik voor je omwisselen, tevens ontvang je nieuwe aansluitmaterialen van ons. Mocht dit geen verbetering brengen dan kunnen we een monteur inplannen die het AOP komt vervangen. Wil je voor het aansluiten het super advies van @tobiastheebe volgen? Dan weet ik zeker dat het helemaal goed komt. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De EPC3925 is inderdaad verouderd en kan kosteloos worden vervangen door een SmartWifi modem.

Het AOP (TRAS-1000) is verouderd. Verder is modem op versterker niet meer de aanbevolen aansluitwijze. Er dient in elk geval een splitter (POA-01-B) te worden geplaatst op het AOP om modem (met IEC/F-kabel groen/rood) en versterker op aan te sluiten. De open aansluiting die ontstaat op de versterker, dient vervolgens van een afsluitweerstand te worden voorzien. Ik zie dat er een 10 dB forward path attenuator op het modem is geplaatst vanwege een te hoog downstream-vermogen, deze kan komen te vervallen nadat het modem via de splitter is aangesloten.

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe modemrouter met het benodigde aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hallo @cg, een heel warm welkom op onze Ziggo Community! Je het zoals @tobiastheebe aangeeft een ouder type modem. Deze ga ik voor je omwisselen, tevens ontvang je nieuwe aansluitmaterialen van ons. Mocht dit geen verbetering brengen dan kunnen we een monteur inplannen die het AOP komt vervangen. Wil je voor het aansluiten het super advies van @tobiastheebe volgen? Dan weet ik zeker dat het helemaal goed komt. 

cg
Level 2
Topicstarter

Hallo @Lotte , bedankt! Ik ga mijn best doen om het advies van @tobiastheebe te volgen. Ik zal na installatie nog een foto van het eindresultaat plaatsen, misschien dat jullie het nog kunnen controleren.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@cg Dat zou super zijn! Geniet van je dag. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik loop de installatie na de upgrade/aanpassingen graag nogmaals na.

Zou je na de ingebruikname van het nieuwe modem ook de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen? Dan controleer ik ook het signaal nog even, de kans bestaat dat ook een monteursafspraak nodig is voor het vervangen van het AOP.

0 Kudos
cg
Level 2
Topicstarter

Bedankt! Ik zal de upstream resultaten na installatie ook hier delen. Jullie horen van mij. Fijne dag!

0 Kudos
cg
Level 2
Topicstarter

Hi @Lotte , Ik heb ondertussen de nieuwe modem ontvangen, echter mist het aansluitmateriaal nog. Volgens @tobiastheebe zijn advies zou ik een splitter (POA-01-B), een IEC/F-kabel groen/rood en een afsluitweerstand nodig hebben, klopt dat? Bedankt!

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mogelijk is dit aansluitmateriaal nog onderweg, dit wordt namelijk apart verzonden.

Ik weet niet of Ziggo ook een afsluitweerstand heeft verzonden, deze werden met de FRA-752N meegeleverd. Je kunt deze ook elders bestellen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@cg goed dat je het opmerkt! En zoals terecht is opgemerkt, komt de levering apart: je modem is er eerst, daarna komen de aansluitmaterialen. In dit geval zijn dat de kabel en de splitter. Een afsluitweerstand zit er helaas niet bij, die hebben we niet op voorraad. Online zal je haast overal wel kunnen vinden voor enkele Euro's. 

We horen graag van je! 

cg
Level 2
Topicstarter

Super, ik wacht het af! Fijne dag verder.

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@cg mag ik je eens vragen hoe het allemaal gegaan is? Werkt het nu goed? 

0 Kudos