Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
ik ben net over gestapt van Delta naar Ziggo, nu heb ik dagelijks meerdere keren per dag dat de internet verbinding hikt. op de TV via de next mini krijg ik een melding moment geduld en dan de melding "te traag internet" 10 seconden later is het beeld er weer. op de computer valt internet verkeer weg, mijn VPN verbinding stopt. ik heb een ping aan gezet naar internet en er vallen 8 pings weg en dan komt loopt de ping weer verder. thuiswerken is nu geen pretje. alles werkt op de kabel dus geen Wifi gebruik voor Tv en Pc.
heb het modem rechtstreeks op de AOP gezet, zat eerst splitter tussen daardoor zijn de storingen al minder geworden.
ik heb contact gehad met Ziggo er moet een monteur langskomen maar die kan niet eerder dan 5 december
is hier iemand met een gouden advies of een medewerker van Ziggo die achter de schermen alvast zaken kan checken c.q. aanpassen. zodat het eerder is opgelost kan deze week dus niet thuiswerken.
bijgevoegd gegevens van het modem en de aop aansluiting
alvast bedankt voor je reactie
Het AOP (DIO-01) is licht verouderd maar voldoet nog voor dit type modem.
In zowel de downstream als upstream is ruis aanwezig. Uncorrectable errors 'Fouten na RS' mogen alleen voorkomen tijdens werkzaameden of bekende storingen. Alle US-kanalen zijn op afwijkende frequenties gekoppeld. Het zendvermogen US is (te) hoog voor een modem dat direct op het AOP aangesloten is.
Een monteursafspraak is een goede vervolgstap, er kan dan meteen een nieuw AOP (TRISZ-DG300) geplaatst worden. Het is soms mogelijk om de afspraak te wijzigen in Mijn Ziggo c.q. een eerdere datum te kiezen, dit kun je dagelijks in de ochtend controleren.
Hey @JT. Welkom hier!
Ik sluit me volledig aan bij wat er al genoemd is door @tobiastheebe. Top dat er al een monteur ingepland is. Hopenlijk lukt het nog deze afspraak te vervroegen. Laat je ons weten hoe het gaat?
Monteur is geweest, heeft AOP vervangen en is in het kastje bij de weg wezen kijken. terwijl hij daar bezig was werd hij al door 2 buurtbewoners gevraagd wat er aan de hand was. het blijkt dat er meer mensen in de buurt problemen hebben met Ziggo en dat er een netwerk storing open staat bij Ziggo voor hier in de regio.
Monteur geeft het door, ik hoop dat Ziggo dit probleem snel gaat oplossen anders kan ik beter weer naar Delta terug. want zo kan ik niet thuiswerken.
vandaag thuis aan het werk maar het was zonet weer raak, internet radio valt weg op mij bekabelde netwerk aansluiting. VPN vliegt eruit en alle schermen staan stil. dit duurt 30 seconden tot een minuut en dan werkt alles weer. erg frustrerend. iemand nog advies. kan wel weer een monteur komen maar alles is goed volgens het laatste bezoek van de monteur van mijn huis aansluiting tot kastje in de straat. heb hier nog steeds elke dag last van TV die zegt moment geduld, internet is te traag. ben je iets aan het terugkijken stopt dat ook weer. het is allemaal maar even maar erg vervelend. hoop dat iemand hier nog een idee heeft wat te doen.
De signaalproblemen van eerder zijn nog steeds aanwezig, ik heb zojuist de moderators ingelicht. Vermoedelijk is een gespecialiseerd (netwerk)monteur de volgende stap, de oorzaak ligt waarschijnlijk bij de EV (straatkast) zelf of hogerop in het wijknet.
Bedankt voor het melden @tobiastheebe. Er speelt inderdaad wat buitenhuis bij een Node, waardoor niet alleen jij, maar ook buurtgenoten problemen ondervinden. Vandaag is er een vervolgactie aangemaakt door een monteur die bij een buurtgenoot aan het werk was. Hierdoor moet ik wel weer een beroep doen op je geduld, maar het heeft onze aandacht en lossen het op @JT.
bedankt @Vincent voor je reactie. kan ik ook een bericht krijgen als er aanpassingen / reparaties zijn uitgevoerd en is er ook een reactie tijd wanneer Ziggo dit opgelost moet hebben. Dan weet ik ook wanneer het weer goed moet zijn.
@JT We houden het voor je in de gaten en als er nieuws is dan laten we het aan je weten.
is er toevallig een vodafone abbonement aanwezig bij iemand in je huishouden? misschien kan een moderator daar een wifi backup op zetten eventueel ?
Nee geen vodafone abbo hier, afgelopen weekend de buurman even gevraagt naar zijn Ziggo ervaring. Dat duurde wel een uur voordat hij al zijn ergernis kwijt was. Hij heeft inmiddels een Glasvezel abbo aangevraagt bij Delta, heeft al maanden last van Ziggo problemen. Ik heb zo mijn twijfels of dit wel een goede zet was overstappen naar Ziggo. Lijkt erop dat Ziggo dit niet snel op kan lossen wat eigenlijk een kwalijke zaak is. Zal eens verder in de buurt horen of er meer zijn die dezelfde problemen hebben. Anders toch maar terug naar Delta dit heeft me al genoeg tijd gekost.
zit je niet vast aan een contract ?
ik hoop in ieder geval dat de problemen snel worden opgelost
Hoop ik ook, vandaag weer contact gehad met Ziggo, vrijdag komt er weer een monteur. Ze geven aan dat voordat ze verder kunnen kijken toch van 1 punt uit moeten beginnen. Van afstand heeft Ziggo nog op mijn Router geken en zien daar veel connectie fouten. Ben benieuwd of de monteur het probleem kan oplossen.
laat je ons je ervaring weten na de monteur ? 🙂
Hoe is de monteursafspraak gegaan @JT?
Monteur is geweest op vrijdag voor kerst, volgens deze monteur kan het in de kabel zitten van mijn huis naar de kast, deze kabel is verlengt. Op een halve meter voor de kast. Hiervoor moet een speciale graafploeg komen om dit te doen. Dus maar weer wachten, zeker in de vakantie periode met kinderen thuis de uit de online games worden gegooid of films kijken die x keer stoppen. Is dit waardeloos. En spijt van de overstap. Sinds 16 november afhankelijk van Ziggo en er is geen dag geweest zonder problemen.
Heb jij of heeft een ander familielid een Vodafone-abonnement? Als overbrugging kan hieraan een extra databundel worden gekoppeld.
In ieder geval fijn om te lezen dat er een mogelijke oorzaak is vastgesteld.
Nee geen vodafone abonnement
Wat rot om te lezen @JT 😞 Dat is alles behalve een vliegende start op deze manier en hier zit je ook echt niet op de wachten als je overstapt. Ik zou willen dat ik het proces voor je kon versnellen maar helaas ligt dat niet in mijn macht.
We lezen hier graag updates als de monteur langs is geweest en zodra je diensten naar behoren werken zorgen we uiteraard voor een vergoeding over de gehele periode dat je niet of niet volledig gebruik hebt kunnen maken van je diensten.
@Mariska zou je willen kijken wat de status van de van mijn probleem is er zou een graafploeg komen om mijn kabel naar de centrale kast te repareren. dit is alweer 3 weken geleden.
alvast bedankt
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...