1
Vraag
2
Reacties
Aarjan

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Internet hapert na plaatsen van Zonneplan dongle op slimme meter

Sinds een paar weken heb ik erg last van haperingen van het internet.

Zowel wifi als bij opnames bekijken via de Next box.

 

Na van alles proberen blijkt dit te komen die de dongle van Zonneplan op de slimme meter.

Zodra die er uit is zijn er gelijk geen haperingen meer.

Deze dongle heeft een ingebouwde simkaart, dus maakt geen gebruik van de modem.

Inmiddels al 2 nieuwe dongles ontvangen, maar allemaal hetzelfde probleem.

 

Dus heb telefonisch Ziggo gevraagd om het modem te vervangen.

 

Dit bleek niet te kunnen, maar ik zou het beste naar een Ziggo winkel kunnen gaan.

Mogelijk dat ze hem dat om zouden kunnen ruilen.

Dus vanmiddag langs geweest.

Tevergeefs... Kon wel een ander modem krijgen, maar dan wel met een nieuw, duurder, contract.

 

Dat wil ik niet, dus hoop dat hier iemand een oplossing voor dit probleem heeft.

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Aarjan
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor jullie reacties!

 

Op zoek naar de up- en downstreamwaardes moest ik inloggen op het modem.

Het wachtwoord had ik ooit, jaren terug, gewijzigd, maar kon het niet meer terug vinden.

 

Dus heb het advies gevolgd om het modem te resetten.

 

Na de reset viel het mij op dat de haperingen verdwenen waren...

Dus afgelopen dag flink Spotify geluisterd en "opgenomen" tv uitzendingen terug gekeken.

 

Geen enkele hapering meer!!!

 

Dus een reset van het modem was de oplossing.

 

Bedankt voor jullie hulp!!

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ik denk dat de dongle stoort op de 2.4ghz band oid. is zoiets op te lossen door handmatig een kanaal in te stellen in het modem oid? @tobiastheebe 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In Nederland wordt de 2,4 GHz-band niet gebruikt voor mobiele telecommunicatie. Er kan sprake zijn van instraling van 2G/4G uplink op de coaxinstallatie.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Aarjan
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor jullie reacties!

 

Op zoek naar de up- en downstreamwaardes moest ik inloggen op het modem.

Het wachtwoord had ik ooit, jaren terug, gewijzigd, maar kon het niet meer terug vinden.

 

Dus heb het advies gevolgd om het modem te resetten.

 

Na de reset viel het mij op dat de haperingen verdwenen waren...

Dus afgelopen dag flink Spotify geluisterd en "opgenomen" tv uitzendingen terug gekeken.

 

Geen enkele hapering meer!!!

 

Dus een reset van het modem was de oplossing.

 

Bedankt voor jullie hulp!!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic