rick_

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet haalt snelheid niet en TV soms blokkerig

Mijn internetverbinding is soms traag en niet stabiel.
Ook is het beeld op de tv soms blokkerig.

Mensen die ik op bezoek krijg zeggen me dat de huisaansluiting niet helemaal tof uitziet,
zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Het lijkt wel of de groene kabel met een koperen klem is doorverbonden met het grijze splitterkastje.

Bvd, Rick

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Bel de helpdesk met de vraag een fatsoenlijk Abonnee Overname Punt (AOP) te plaatsen.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Bel de helpdesk met de vraag een fatsoenlijk Abonnee Overname Punt (AOP) te plaatsen.

rick_
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt Jan voor de snelle reactie, dat zal ik gelijk morgen doen.


Niet van toepassing

En dan gek vinden dat er iets niet goed werkt?

Dit is een AOP.

rick_
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt Peter, ik zal eens gaan bellen morgen of men zo'n AOP ook bij mij kan monteren.
Ziet er inderdaad eens stuk beter uit als zo'n klemmetje.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
PeterH2020 wrote:

 

 

@rick_ is dit zo door een ziggo monteur aangesloten?

rick_
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee Peter, dit heeft geen ziggo-monteur gedaan. 

Maar ik denk wel dat ik er nu een nodig ga hebben die het me in orde maakt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @rick_ . Welkom hier!

Poeh. 

Dat jouw diensten niet goed werken, dat kan ik me heel erg goed voorstellen. Dit ziet er absoluut niet goed uit. Een monteur is hier zeker nodig. Zal ik de agenda er maar snel bijpakken? 

Je zegt dat dit niet door een monteur zo gedaan is (gelukkig maar :'-) ). Heb je dit zelf zo gemaakt? 

rick_
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Lycke,

Nee, gelukkig geen ziggo-monteur, dat zou niet goed zijn voor zijn beoordelingsgesprek denk ik 🙂

Een vriend van mij denkt technisch te zijn aangelegd, volgens mij heeft hij hier de plank redelijk misgeslagen.

Maar als je iemand kunt langs sturen zou dat fijn zijn.

 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Meteen geregeld! 30 december tussen 12:00 en 18:00 staat de afspraak nu. Mocht dit nou niet uitkomen; bij de bevestiging ontvang je een link waarmee je de afspraak kunt verzetten :-). 

rick_
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helemaal top, bedankt!

rick_
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Lycke,

ik heb de uitnodiging ontvangen. Daaruit blijkt dat ik 50,= moet betalen voor de werkzaamheden als ik het goed begrijp.
Het gaat hier toch om het overnamepunt? Waarom zijn daar dan kosten aan verbonden?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Werk aan  het Aop is gratis.
Als er iets nodig is voor verbetering eigen installatie kan dit zelf of door een monteur worden gedaan tegen betaling van iha niet meer dan 50 Euro.

Maak goede afspraak met de monteur.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
rick_ wrote:

Hallo Lycke,

ik heb de uitnodiging ontvangen. Daaruit blijkt dat ik 50,= moet betalen voor de werkzaamheden als ik het goed begrijp.
Het gaat hier toch om het overnamepunt? Waarom zijn daar dan kosten aan verbonden?

 

Als het goed is staat er dat de kosten voor eigen rekening zijn wanneer de storing in jouw “domein” zit. Het AOP valt onder onze verantwoordelijkheid, dus dit gaat gratis zijn 🙂 

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes

@Lycke Dus maw: je kunt het AOP slopen en dan wordt dit gratis vervangen? Uit de foto's blijkt overduidelijk dat het AOP door een prutser is verwijderd en de boel verkeerd is aangesloten.

Bij ons zakelijk abonnement zou er iemand langskomen om het AOP na te kijken. We hadden een storing (uren zonder internet gezeten) en dat heb ik zelf opgelost met een nieuwe kabel. Ik had daarna (vorig jaar) al aangegeven dat de kabel (door verzakking) onder spanning (fysiek, niet elektrisch) stond en er een verouderd type AOP zat.

Dat langskomen zou alleen kosteloos gebeuren wanneer het abonnement aangepast zou worden (snelheid verhoogd naar hoogste snelheid + verlenging). Hebben we gedaan, maar vervolgens nog steeds geen monteur geweest. Krijg er een beetje vieze smaak in mijn mond van, vooral wanneer ik dit topic lees.

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes

@rick_  schreef:

Hallo Lycke,

ik heb de uitnodiging ontvangen. Daaruit blijkt dat ik 50,= moet betalen voor de werkzaamheden als ik het goed begrijp.
Het gaat hier toch om het overnamepunt? Waarom zijn daar dan kosten aan verbonden?


Zoals de aansluiting er nu uitziet is overduidelijk dat het AOP verwijderd is door een prutser die niet eens de moeite heeft genomen een einddoos van de bijv de bouwmarkt te plaatsen. Het AOP is er niet voor niets; het vormt o.a. een galvanische scheiding waarmee voorkomen wordt dat er ongewenste spanning op apparatuur komt te staan (twee kanten op). Je zou zelfs zelf onder spanning kunnen komen te staan. Ook wordt instraling (storing) voorkomen die storingen kan veroorzaken.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@simonlebon ik wil het graag even goed bekijken. Want zonder verdere informatie is het lastig te zeggen waar dit precies fout is gegaan. 

Daarnaast, het is natuurlijk altijd maatwerk: dus daar komen we ook wel uit. Wil je in je profiel je adres aanvullen? Dan kan ik even meekijken. En dan kan er ook wel een monteur geregeld worden om je aansluitpunt weer op te frissen.

Wil je ook eens een foto daarvan meesturen aub? Ik ben wel benieuwd hoe dit er nu voor staat. Alvast dank! 

Uitgelicht topic