EH

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet geen optimale snelheid

Goedemorgen,

 

Wij hebben nu een paar maanden de Deco M4 TP-link's, werkt prima, maar de laatste week is de snelheid van het internet via de Deco's maar ook bedraad aanzienlijk trager dan voorheen. 

Volgens abonnement krijgen we 300 mb, maar we halen nog geen 100. 

 

Netwerk is alsvolgt opgebouwd.

Connectbox bedraad naar DECO1, van DECO naar switch1, van switch 1 naar deco 2 naar switch 2 en van switch 2 naar deco 3.

 

Connectbox herstart en Deco's herstart lossen het niet op. Snelheid nu tussen 60 en 85 MB (met of zonder kabel). Upload blijft prima zo rond de 30MB.

 

Waardoor kan dit veroorzaakt worden?

Alvast dank Erik

 

 

 

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Misschien helpt dit topic je op weg Leidraad voor TP-Link DECO 

 

Hier in staat alles uitgeschreven en wat je beste kan doen, eventueel bekabeld aansluiten en je modem wifi uitzetten is de beste optie, maar dit is mooi uitgeschreven topic.

 

Mocht je nog vragen hebben kan je ze altijd hier stellen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Zal ook even de stappen hier zetten: 

 

Deco M4 installatie in combinatie met Ziggo

 

Om gebruik te maken van uw Ziggo modem in combinatie met de Deco M4 kunt u de volgende procedure uitvoeren:

 

Stap 1: Installeer de Deco app via de Google Playstore of de Appstore

 

Stap 2: Zet uw WiFi netwerk uit van uw Ziggo modem. Hoe dit moet kunt u terug vinden via www.ziggo.nl/wifi-uit, deze blijft na de installatie uitgeschakeld.

 

Stap 3: Schakel uw Bluetooth en locatie voorziening in op uw smart toestel

 

Stap 4: Open de Deco app en registreer een TP-Link ID

 

Stap 5: Gebruik uw TP-Link ID om in te loggen in de Deco app

 

Stap 6: Sluit Deco 1 aan op de netspanning en de meegeleverde netwerk kabel aan uw Ziggo modem

 

Stap 7: Druk op “Laten we beginnen” en loop de installatie door (tijdens de installatie moet u voor  Soort verbinding “Dynamisch IP” kiezen)

 

Stap 8: Op het einde van de installatie krijg u de optie “Voeg nog een Deco toe”, sluit Deco 2 dicht aan bij Deco 1 op de netspanning en wacht tot de LED van Deco 2 blauw pulseert. Kies dan voor “Voeg nog een Deco toe” en loop de installatie door

 

Stap 9: Voer Stap 7 uit op Deco 3 en op het einde van de installatie kiest u  “Ik ben voor nu klaar”

 

Stap 10: Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Snelle roaming” en schakel deze in

 

Stap 11: Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bedrijfsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt

 

Stap 12: Indien u achteraf nog een Deco wil toevoegen dan kunt in rechts boven in het hoofd scherm van de Deco APP op het  "+" icon drukken.

 

Stap 13: Mocht u de Decos achteraf willen bekabelen dan kan dit op 2 manieren (sluit niet meerdere Decos op uw Ziggo modem-router).

 

Dave-_0-1613530655023.png

 

tap 14: U kunt het volgende FAQ bezichtigen voor tips omtrent het plaatsing van uw Decos: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1446/

Stap 15: Geniet van uw Deco netwerk

Let op! Uw hoofd Deco moet ten alle tijden bekabeld aangesloten blijven aan uw Ziggo modem

 

 

Deco M4 Leds uitzetten

 

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1463/

 

Draadloze printers in de Deco M4 app zit een wps oplossing

 

 

EH
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Dave,

 

Dank voor je antwoord, ik heb de meeste van die stappen wel doorlopen, maar zal ze nog eens stap voor stap zetten als ik daar echt de tijd voor heb. De Deco's zijn bekabeld aan elkaar verbonden, mogelijk zit het probleem in een slechte kabel of connector.

 

Kun je mij uitleggen hoe het komt dat de download niet maximaal is, maar de upload wel?

 

Groet Erik

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het is mogelijk dat je ergens een defecte of Cat 5-kabel gebruikt (in beide gevallen valt de linksnelheid terug naar 100 Mbps) of dat een of beide switches alleen voor 10/100 Mbps geschikt zijn.

 

Heb je de snelheid ook al eens getest bij een directe, bekabelde verbinding met de router, via speedtest.net of dslreports.com? Zo ja, wat is hiervan het resultaat?

 

Voor optimale prestaties wordt aangeraden om ofwel het modem in bridge mode te (laten) zetten en de Deco's in router mode te laten staan of om het modem in router mode te laten staan en de Deco's in AP mode te zetten.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@EH 

Kan vele factoren zijn download laag is en upload wel goed, AOP die verouderd is, kabels die niet helemaal goed zitten.

Misschien 30 seconde modem herstart modem daarna de Deco's ook even herstarten wil vaak helpen, switchen opnieuw opstarten is een optie.

 

Ik heb het als volgt:

Mijn Hoofd Deco met UTP naar modem Lan Poort 1 en deze staat in de Meterkast,

Dan heb ik 1 UTP naar een TP Link Switch van de Action die gaat met een Kabel naar de Slaapkamer om vervolgens daar een TP-Link Switch Internet te geven en 1 draad naar de Deco 2 en dan 1 UTP voor de TV, 1 UTP voor AppleTV heb ik nog 1 poort over.

Mijn 3 Deco staat nu offline op Zolder met een UTP kabel via de Meterkast TP Link Switch naar Deco 3

 

Op Lan Poort 2 van mijn Modem staat de WD MyCloud

Lan Poort 3 UTP naar woonkamer 8 poort 100/1000switch daar staat de Next, BlueRay, nog een WD MyCloud en TV en een kabel naar me Bureau voor mijn partners laptop de wifi in de laptop is stuk met extra wifi connector of UTP op internet.

Lan Poort 4 gaat naar de TP-Link switch meterkast waar de kabels zie Deco 3

 

Wegens mijn Handicap heb ik alles op klik aan klik uit dus knoppen 1 drukken en alles 1 voor 1 opstarten, gezond persoon kan trap op en af, dat red ik helaas niet meer. Zo heb ik hem verdeeld.

 

Maar check voor de zekerheid even je kabels na, modem en switches, plaats even foto van je Ziggo aansluiting waar deze binnenkomt, dan kunnen we altijd verder kijken of we iets voor je kunnen doen aan je snelheden.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Hey @EH en welkom hier,

Aan tips geen gebrek 🙂 Laat het maar weten wanneer je tijd hebt gehad om hiermee aan de slag te gaan, we zijn benieuwd!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

@EH ben ik veel te snel of heb je al een update voor ons, hoe gaat het nu? 🙂 

Uitgelicht topic