1
Vraag
2
Reacties
RHC.Spijker

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Internet gebruik op kabel instabiel

Internet via Wifi (op Laptop) geen problemen. Internet via kabel (PC) instabiel. bv You Tube start wel op. Ziggowebmail geeft melding niet beschikbaar. Sommige sites geen probleem, sommige site wel een probleem bij het googlen. Gechat met Ziggo. PC rechtstreeks op modem aangesloten. Fabrieksrecet modem geen oplossing. Kabel in andere poort modem geen oplossing. Doorverwezen naar deze site.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De verbinding kunnen we uitsluiten, temeer omdat je op de laptop geen problemen ondervindt.

Blijft over de PC zelf, met de daarop aanwezige programmatuur en virusscanner.

Op dit moment kan ik geen aanknopingspunt bedenken, in welke richting te zoeken.

Mogelijk heeft iemand anders nog een lumineus idee?

 

Kan je nog een schermprint plaatsen van de systeem info?

Type daarvoor in het zoekveld linksonder: systeeminformatie.  NOOT; het betreft geen privacy gevoelige informatie, alleen technische.

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De genoemde onbereikbare sites zijn allemaal alleen op IPv4 bereikbaar, de nog wel bereikbare sites allemaal op zowel IPv4 als IPv6. Misschien heeft het daarmee te maken.

 

Wellicht het proberen waard: IPv6 uitschakelen op de netwerkadapter van de PC. Ga via Start naar ncpa.cpl, rechtsklik op 'Wi-Fi', kies Eigenschappen. Verwijder vervolgens het vinkje voor 'Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6)'. Sluit af met 'OK'.

Bekijk in context

Uitgelicht
RHC.Spijker
topicstarter
Level 3
  • 22Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Vanmorgen opnieuw tot 2 keer toe de PC opgestart. In beide gevallen bereikte ik Ziggomail.

Hiermee lijkt het probleem opgelost. Ik wil een ieder die meegedacht heeft hartelijk bedanken voor de nodige aanwijzingen die tot deze oplossing hebben geleid. Ikzelf heb er niet zoveel verstand van en voel mij werkelijk gesteund. Dank. René Spijker.

39 Reacties 39
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk type modem heb je ?

RHC.Spijker
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo connect box pair wps 

CH7465LG-ZG

 

RHC.Spijker
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo connect box pair wps

CH7465LG-ZG

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @RHC.Spijker en welkom hier op onze Community! 

Ik begrijp uit de chat dat je bent doorverwezen met een verkeerde verwachting. Zoals Bert al aangeeft is dit een klant helpt klant forum waar wij moderators ook in elk topic een kijkje nemen en als we nodig zijn, een reactie achterlaten. Het is dus niet zo dat er binnen 24 uur een oplossing is, we zetten wel met zijn allen de schouders eronder om uit te sluiten waar het probleem vandaan komt en gaan voor de oplossing. Ik zorg ervoor dat mijn collega die je hebt gesproken, deze feedback ontvangt. Thanks voor het delen van de chat!

Hoe dan ook zijn we blij dat je hier terecht bent gekomen want dit probleem moet opgelost worden! Het zou top zijn als je alvast foto's kunt delen van je hoofdaansluiting en de up en downstreamwaarden van jouw modem. 

RHC.Spijker
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Connect Box status voor monteursOnderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz)618000000Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz)52000000Goed (Ranged)
Provisioning statusVerbondenGoed (Operational)
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je ook een schermafbeelding willen plaatsen van de overige tabbladen en de netwerkhistorie?Schermopname (49).png

RHC.Spijker
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Status
 
Downstream
 
Upstream
 
Configuratie
 
Netwerk historie
 
Ververs gegevens
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1618000000237256qam3
2602000000237256qam1
3610000000238256qam2
4626000000137256qam4
5634000000137256qam5
6642000000237256qam6
7650000000237256qam7
8658000000237256qam8
9666000000237256qam9
10674000000237256qam10
11682000000237256qam11
12690000000237256qam12
13698000000237256qam13
14706000000237256qam14
15714000000237256qam15
16722000000237256qam16
17730000000237256qam17
18738000000237256qam18
19746000000237256qam19
20754000000137256qam20
21762000000137256qam21
22770000000137256qam22
23778000000137256qam23
24786000000237256qam24

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)37.636187748691221
2Goed (Locked)37.636184425339617
3Goed (Locked)38.983187420195319
4Goed (Locked)37.636187420177732
5Goed (Locked)37.356187419888819
6Goed (Locked)37.356187420021024
7Goed (Locked)37.636187420574033
8Goed (Locked)37.636187419544725
9Goed (Locked)37.356187420601040
10Goed (Locked)37.636187419729227
11Goed (Locked)37.356187419951734
12Goed (Locked)37.356187420573521
13Goed (Locked)37.636187420649537
14Goed (Locked)37.356187419762823
15Goed (Locked)37.636186633887128
16Goed (Locked)37.636187419250133
17Goed (Locked)37.356187420699818
18Goed (Locked)37.356187420030526
19Goed (Locked)37.356187420795123
20Goed (Locked)37.356187420828718
21Goed (Locked)37.636187419231638
22Goed (Locked)37.636187420033732
23Goed (Locked)37.356184425865825
24Goed (Locked)37.636187419375068

 

Status
 
Downstream
 
Upstream
 
Configuratie
 
Netwerk historie
 
Ververs gegevens
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
152000000415.12064qam2
236000000415.12064qam4
344500000415.12064qam3
458800000415.12064qam1

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00000
22.00000
32.00000
42.00000

 

Status
 
Downstream
 
Upstream
 
Configuratie
 
Netwerk historie
 
Ververs gegevens
Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
16-12-2021 11:33:59noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:00bc MAC=27:90:FF:90:19:86;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-12-2021 11:32:02noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.185];CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-12-2021 11:28:10noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:00bc MAC=27:90:FF:90:19:86;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-12-2021 10:55:50noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.185];CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-12-2021 10:54:45noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=23.209.125.188 MAC=00:27:90:FF:90:19;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-12-2021 10:53:32noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.185];CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-12-2021 10:53:03noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.185];CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-12-2021 10:52:33noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=168.119.232.76 MAC=00:27:90:FF:90:19;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-12-2021 20:47:34errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-12-2021 20:36:29noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.201.61 MAC=00:27:90:FF:90:19;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-12-2021 20:19:31noticeTR069 start;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-12-2021 20:19:12noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=20.54.36.229 MAC=00:27:90:FF:90:19;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-12-2021 20:18:28noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-12-2021 20:18:03noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.80 MAC=5C:51:81:C4:20:EB;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-12-2021 20:17:56warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:02:53noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.108 MAC=00:71:CC:4E:74:D2;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:24noticeCable Modem Reboot - from SNMP;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-12-2021 20:14:06noticeReset to Factory defaults initiated by SNMP;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-12-2021 20:03:08criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-12-2021 20:02:10noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=15.73.182.58 MAC=00:27:90:FF:90:19;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

RHC.Spijker
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bovenstaande info kunnen verstrekken omdat ik op dit moment wel op de PC in Ziggo kan komen.

Ik zeg hier duidelijk bij dat daarmee het probleem niet is opgelost. Het komt wisselend voor dat ik wel of niet op Ziggomail en enkele andere sites kan inloggen, terwijl ik op bv You Tube altijd kan inloggen. Lukt het bv 's morgens in te loggen op Ziggomail, dan lukt het 's avonds weer niet en na één of meerdere dagen weer wel.

Zo gezegd een instabiele toestand en best lastig als je vanuit Ziggomail een belangrijke brief moet printen.

Ook googlen levert soms wel of soms niet wisselende resultaten/toegang tot sites op. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op de downstream is een lichte ruis aanwezig, die voor zover ik kan overzien, geen problemen veroorzaakt.

15-12-2021 20:14:06 heeft het modem een reset naar fabrieksinstellingen gekregen.

Voor de rest zien alle waarden er goed uit.

Waarom je de ene keer wel en de andere keer niet kan inloggen op andere sites en dus ook je Ziggomail, is mij niet duidelijk.

Ik vraag @tobiastheebe (mits on line) om een second opinion voor het geval ik iets over het hoofd zie.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@KBX458 Enige wat mij opvalt is dat in de downstream de unerrored codewords ('Pre RS Errors') op een drietal kanalen (CID 2, 15, 23) afwijken van de andere kanalen, deze zouden op alle kanalen gelijkmatig moeten oplopen. Voor de zekerheid ook even naar AOP e.d. kijken?

 

Uit voorzorg zou ik ook de UTP-kabel vervangen naar de PC.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@RHC.Spijker zou je dus een foto willen plaatsen van het AOP (de 1e plaats waar de groene kabel van Ziggo je huis binnenkomt) met de daarop bevestigde splitter en eventuele versterker?

RHC.Spijker
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

16396552387213023143968444787296.jpg

RHC.Spijker
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

1639655403577666365612167516271.jpg

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De antenne connector rechts is niet afgeschermd voor o.a. 4/5G, Digitenne enz. en werkt nu als ontvangstantenne die allerlei storingen op je netwerk triggert. Dit kan de veroorzaker van de genoemde ruis zijn.

Deze dient te worden vervangen door een coaxkabel met afgeschermde connector.

Ook het op voorhand vervangen van de utp kabel van het modem naar je pc is niet verkeerd.

 

RHC.Spijker
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

16396585175268185119832796168405.jpg

 kabeltje vervangen. Blanke delen dubbel afgetapt.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als je dan het modem even 30 sec. van de stroom haalt (stekker uit de wcd) en daarna opnieuw laat opstarten, dan is over een aantal uren te zien hoe het met de ruis gesteld is.

RHC.Spijker
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bij deze het modem 30 seconden van de stroom afgesloten gehad.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als je dan rond 17 uur nogmaals een schermopname van de downstreamtabel met de RS gegevens wilt plaatsen, kunnen we hopelijk verbetering zien. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic