Sinds vandaag, 19 mei rond 13:00 heb ik geen internet de oorzaak hiervan is dat ziggo ons internet voor de derde keer dit jaar geblokkeerd heeft gehaald wegens hacken. Het grootste probleem hiervan is dat ik volgende week toetsweek heb en dit probleem dus nu moet oplossen.
De apparaten in ons huis:
2 laptops met ziggo safe (voornamelijk voor school)
2 telefoons met ziggo safe
2 PC met professionele virus scanners (voor games zijn voor de tweede blokkade hellemaal opgeschoond)
Toen ik vandaag wakker werd en keer op mijn telefoon zag ik dat ik geen internet had (de persoon waarmee ik woon was niet thuis en had zijn laptop aan laten staan dus de enige twee apparaten die aan stonden was mijn telefoon en zijn laptop) omdat bij ons het internet al twee keer was geblokkeerd ben ik meteen begonnen met het bellen van de ziggo klantenservice. De eerste persoon die opnam zei dat ik moest wachten op de brief toen ik daar op antwoorden dat ik al wist wat er in die brief stond en meer wou weten hing hij op (dus nu wist ik dat wij weer waren geblokkeerd), De tweede keer dat ik belde (hier meteen na) kreeg ik twee vrouwen die mij doorverwezen (elke keer mijn verhaal opnieuw vertellen) toen uiteindelijk de derde vrouw mij wel wou helpen. Ik heb haar alles verteld van de eerste twee keer dat wij waren geblokkeerd en nu. Na dit lange gesprek (waarbij ik niet veel wijzer van ben geworden want ik weet nog steeds niet welk apperaat het probleem is en hoe de hack poging wordt gedaan) zei ze dat ik naar de ziggo community moest gaan en daar mijn verhaal moest neerzetten in de hoop dat iemand weet hoe ze mij kunnen helpen.
Dus mijn verhaal opsommen:
-Wij zijn voor de derde keer geblokkeerd door ziggo wegen hacken
-Wij hebben op al onze apparaten ten minste ziggo virus scanners
-Voor ons is het niet duidelijk welk apparaat het probleem is en hoe wij dit apparaat kunnen opsporen
-Er waren maar twee apparaten aan mijn telefoon en een van de laptops
Ik hoop dat een van de mensen die dit leest mij kan helpen.
Alvast bedankt