rvanoppen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet geblokkeerd

Sinds vandaag, 19 mei rond 13:00 heb ik geen internet de oorzaak hiervan is dat ziggo ons internet voor de derde keer dit jaar geblokkeerd heeft gehaald wegens hacken. Het grootste probleem hiervan is dat ik volgende week toetsweek heb en dit probleem dus nu moet oplossen.

 

De apparaten in ons huis:

2 laptops met ziggo safe (voornamelijk voor school) 

2 telefoons met ziggo safe   

2 PC met professionele virus scanners (voor games zijn voor de tweede blokkade hellemaal opgeschoond)

 

Toen ik vandaag wakker werd en keer op mijn telefoon zag ik dat ik geen internet had (de persoon waarmee ik woon was niet thuis en had zijn laptop aan laten staan dus de enige twee apparaten die aan stonden was mijn telefoon en zijn laptop) omdat bij ons het internet al twee keer was geblokkeerd ben ik meteen begonnen met het bellen van de ziggo klantenservice. De eerste persoon die opnam zei dat ik moest wachten op de brief toen ik daar op antwoorden dat ik al wist wat er in die brief stond en meer wou weten hing hij op (dus nu wist ik dat wij weer waren geblokkeerd), De tweede keer dat ik belde (hier meteen na) kreeg ik twee vrouwen die mij doorverwezen (elke keer mijn verhaal opnieuw vertellen) toen uiteindelijk de derde vrouw mij wel wou helpen. Ik heb haar alles verteld van de eerste twee keer dat wij waren geblokkeerd en nu. Na dit lange gesprek (waarbij ik niet veel wijzer van ben geworden want ik weet nog steeds niet welk apperaat het probleem is en hoe de hack poging wordt gedaan) zei ze dat ik naar de ziggo community moest gaan en daar mijn verhaal moest neerzetten in de hoop dat iemand weet hoe ze mij kunnen helpen. 

 

Dus mijn verhaal opsommen:

-Wij zijn voor de derde keer geblokkeerd door ziggo wegen hacken

-Wij hebben op al onze apparaten ten minste ziggo virus scanners

-Voor ons is het niet duidelijk welk apparaat het probleem is en hoe wij dit apparaat kunnen opsporen  

-Er waren maar twee apparaten aan mijn telefoon en een van de laptops 

 

Ik hoop dat een van de mensen die dit leest mij kan helpen.

Alvast bedankt 

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @rvanoppen, allereerst welkom op de Ziggo Community! 

 

Wat een ongelooflijk zure situatie, zeker als je veel contact hebt gehad maar telkens doorverwezen wordt en niet verder komt. Ik ben er aan deze kant ingedoken en laat ik in ieder geval met de deur in huis vallen: Het is een complexe situatie.

 

Er zijn vanaf het IP-adres dat aan jullie verbinding is gekoppeld, verdachte activiteiten gesignaleerd. Daarom is uit de gehele verbinding geblokkeerd. Je geeft zelf inderdaad al aan dat het niet de eerste keer is, wat het allemaal vervelender maakt maar vooral aangeeft dat er wel echt iets aan de hand is. Ik zal je straks ook nog enkele details via privébericht sturen.

 

Uit je bericht maak ik op dat je met nog iemand samenwoont. Heb je die ook betrokken bij de hele situatie en alles laten testen en uitsluiten? Ik lees ook dat je een eigen router hebt (met heel netwerk?), weet je zeker dat je álle apparaten binnen dat netwerk hebt uitgesloten?

 

We hebben hier op de Community helaas niet meer informatie dat je tot nu toe al is verteld, maar kunnen wellicht opnieuw samen álles bij langs lopen als je niet weet waar dit vandaan komt.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Tip: Denk er ook aan dat virusscanners, zelfs professionele, niet altijd alles vinden.
Scan al je windows pc apparatuur met
1.) ADWCleaner (nu ook van Malware bytes)
2.) Malware bytes anti malware (ook gratis)
Ook in die volgorde.
Mocht je weer internet verbinding hebben, kun je voor een meer grondige en deskundige anti-malware check terecht bij een gespecialiseerd forum zoals PCWebplus. Dat is gratis.

Uitgelicht topic