Sixsonic

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Internet elke avond na 18:00 traag tot 23:00-00:00

Hallo,

 

Ik heb al geruime tijd een 500mbps abonnement wat nu 600 is, echter heb ik echt merkbaar last sinds het nieuwe jaar dat elke avond maar 150-250mbps beschikbaar is tussen 18:00 en 23:00-00:00.

 

Nu zijn we inmiddels een kabelschade (wat veel onderbrekingen bracht) in de wijkkast, een fysieke monteur die zegt dat hij niks kan met een bridge modem, en 3 splitters en kabels verder maar, s'avonds blijft de snelheid zielig laag, zo laag dat ik in staat ben om mijn pakket te downgraden aangezien ik s'avonds natuurlijk gebruik wil maken van mijn dik gekochte pakket.

 

Overdag tik ik heerlijk 600mbps aan maar zodra het 18:00 is geweest is het dramatisch.

 

Nu had mijn buurman vernomen van een fysieke monteur dat onze wijk nog draait op oude hardware, dus ik vermoed dat we hier een capaciteitsprobleem hebben.

 

Is het mogelijk om dit te laten onderzoeken?

Ik heb inmiddels al wel 20x contact gezocht met de klantenservice, maar het is moeilijk om verder te komen.

 

Groet,

Thomas

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Sixsonic,

 

Het is al enige tijd stil geweest. Ik zie dat er al diverse verbeteringen in de wijk zijn geweest, maar het grootste onderhoud staat gepland voor 13 juli.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Sixsonic
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dit alles is uiteraard met een internetkabel gemeten d.m.v. de ziggo.nl/speedtest.

Ook is er niemand anders in huis die mijn internet gebruikt.

Ook weet ik zeker dat de splitter goed op de hoofdaansluiting is aangedrukt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

Goedemiddag @Sixsonic en een warm welkom op de Community,

Goed dat je hiermee aan de bel trekt via dit topic! Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je om bepaalde tijdstippen niet de volledige internetsnelheid behaald! Zo te lezen heb je zelf al het nodige nagelopen en uitgesloten en heb je rechtstreeks d.m.v. een netwerkkabel getest op het modem. Ik heb ook even een blik geworpen op de verbinding en het valt mij op dat met name in de avond het erg druk is op het deel van het netwerk waar jij op aangesloten bent. Hiervan heb ik gelijk melding gedaan bij de afdeling die hierop actie kan ondernemen. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het jou weten onder dit topic. Tot die tijd zou je nu op de momenten waarop de snelheid ruim op 600 Mbit uitkomt het beste kunnen downloaden.

Sixsonic
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Paul Paul, toppie heel erg bedankt! Ben benieuwd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

@Sixsonic Heel graag gedaan. Jij bedankt voor het signaleren. Je hoort het van ons zodra er meer bekend is. Nog een fijne voortzetting van de zondag gewenst!

Sixsonic
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Paul, is er nog nieuws? As we speak weer 120mbps beschikbaar.

 

Groetjes,

Thomas

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

@Sixsonic Op dit moment staat er nog een ticket open voor wat betreft de problemen met de internetsnelheid in jouw wijk. Helaas heb ik de status niet inzichtelijk, ik heb even gevraagd aan de afdeling of er meer informatie te geven valt. Zodra ik een antwoord heb deel ik het onder dit topic. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Sixsonic,

 

Het is al enige tijd stil geweest. Ik zie dat er al diverse verbeteringen in de wijk zijn geweest, maar het grootste onderhoud staat gepland voor 13 juli.

Sixsonic
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Het is al beter als voorheen, bedankt voor de update. Heel fijn!

Uitgelicht topic