smachielsen
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Internet downstream ernstig traag/ upstream ok

Sinds 2 dagen last van een ernstig trage downstream (20Mb ipv 600Mb), upstream geen enkel probleem en haal keurig 40Mb. Ik heb een connectbox in bridgemodus staan. Router (Asus RT-AC5300) staat erachter en zowel kabel als wifi geven hetzelfde probleem. Inmiddels als test een andere router geplaatst (Asus RT-AC86U) en dezelfde trage downstream snelheid. 

 

Ik krijg Ziggo niet te pakken maar vermoed dat de connectbox het probleem is (inmiddels ook de stroom er 2 minuten afgehaald zonder oplossing). 

 

Help.

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
smachielsen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

@Jacob Z Monteur is zojuist geweest en heeft de AOP vervangen. Signaalsterkte is nog steeds niet voldoende en volgende week komt er een netwerkspecialist van Ziggo het signaal versterken.

Voorlopig het modem op de 1e poort van m'n Hirschmann HMV41 aangesloten en dit werkt in ieder geval een heel stuk beter dan rechtstreeks via de splitter op de AOP.

 

Ik plaats volgende week een update als monteur #2 is geweest.

Bekijk in context

smachielsen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Monteur #2 heeft de boel doorgemeten. Storing geconstateerd op de coax wat waarschijnlijk in een verdeelkast zit. In huis alles in orde.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43681Reacties
  • 2540Oplossingen
  • 9319Likes

@smachielsen Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

smachielsen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

netwerk historie_Page_1.jpgnetwerk historie_Page_2.jpgupstream.JPGdownstream2.JPGdownstream1.JPG

smachielsen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

IMG_1930.jpgIMG_1931.jpg

smachielsen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

connect box.JPG

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43681Reacties
  • 2540Oplossingen
  • 9319Likes

2 oorzaken die beiden invloeden kunnen hebben op je signaal.

 

Je modem zit op een versterker aangesloten en dat kan problemen veroorzaken, de laatste jaren is de standaard aansluitwijze 1e wandcontactdoos (AOP) -> POA-01 splitter met 1 uitgang naar het modem en 1 uitgang naar de versterker.

Daarom stuurt Ziggo je gratis een splitter en een kabel naar je modem.

 

2e oorzaak, een oude AOP die mogelijk niet afgeschermd is tegen instraling van 4G en andere zenders.

 

Je stekkers aan je versterker zijn prima in orde, aan de andere kant van die kabels ook?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43681Reacties
  • 2540Oplossingen
  • 9319Likes

Vervolg: onder de pijl hoort 0 te zijn, wat daar nu te zien is is niet te repareren signaal en dan zal je computer steeds opnieuw om hele datapakketten blijven vragen, met de nodige vertraging van dien.

 

1111.png

smachielsen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

dank, wel vreemd dat het tot 2 dagen geleden perfect heeft gewerkt.

 

smachielsen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Je modem zit op een versterker aangesloten en dat kan problemen veroorzaken, de laatste jaren is de standaard aansluitwijze 1e wandcontactdoos (AOP) -> POA-01 splitter met 1 uitgang naar het modem en 1 uitgang naar de versterker.

Daarom stuurt Ziggo je gratis een splitter en een kabel naar je modem.

 

OK, splitter nooit ontvangen maar zal morgen bellen.

 

 

2e oorzaak, een oude AOP die mogelijk niet afgeschermd is tegen instraling van 4G en andere zenders.

Ik neem aan dat hiervoor een Ziggo monteur moet komen ?

 

 

Je stekkers aan je versterker zijn prima in orde, aan de andere kant van die kabels ook?

 

Ja, prima in orde.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43681Reacties
  • 2540Oplossingen
  • 9319Likes

"Daarom stuurt Ziggo je gratis een splitter en een kabel naar je modem.

OK, splitter nooit ontvangen maar zal morgen bellen."

 

Ik vergat erbij te schrijven, op aanvraag, Ziggo kan niet weten wie een versterker heeft of niet.🙂

 

"2e oorzaak, een oude AOP die mogelijk niet afgeschermd is tegen instraling van 4G en andere zenders.

Ik neem aan dat hiervoor een Ziggo monteur moet komen ?"

 

Morgen komt er een Ziggo moderator hier langs en kan de nodige stappen nemen of de splitter en kabel sturen en/of een monteur afspreken, maar ik laat de volgorde aan hen.

Zij kunnen nog dieper in de systemen kijken en de nodige stappen zetten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 4721Reacties
  • 459Oplossingen
  • 1531Likes

Hi @smachielsen, allereerst nog welkom op de Ziggo Community!

 

Ik zie dat je samen met @Bert direct al veel hebt uitgesloten, top. Het gaat duidelijk niet goed met de verbinding, en dat zie ik ook terug aan deze kant. Om je een idee te geven:

 

 

 

Wat er dinsdag precies is gebeurd dat het signaal zo is gekelderd, blijft gissen, maar we zien dit alleen terug bij jouw verbinding. Ik zie dat er al een monteur staat ingepland, dat lijkt me een goede volgende stap. Ik heb je tevens alvast een splitter & kabel gestuurd om het aan te sluiten volgens het bericht @Bert (splitter op je eerste aansluitpunt, vanaf daar een kabel naar je modem en andere kabel naar je versterker)

smachielsen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dank


inmiddels is de snelheid weer terug, dit zonder enige wijziging van de situatie. Vreemd.

 

smachielsen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

@Alex @Bert  inmiddels in afwachting van de monteur zelf aan de slag gegaan en de benodigde spullen in huis gehaald. Helaas geen verbetering. In ieder geval bedankt voor jullie hulp, dinsdag komt de Ziggo monteur.

de juist splitter op de AOP en Ziggo kabel rechtstreeks naar het modemde juist splitter op de AOP en Ziggo kabel rechtstreeks naar het modem

Jacob Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 411Reacties
  • 12Oplossingen
  • 52Likes

@smachielsen jij ook dank voor je toelichting. 

Prima, dat is vandaag dus. Houd je ons op de hoogte qua resultaat en wat de monteur precies heeft gedaan? Dat is weer nuttige informatie! Bedankt! 

smachielsen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

@Jacob Z Monteur is zojuist geweest en heeft de AOP vervangen. Signaalsterkte is nog steeds niet voldoende en volgende week komt er een netwerkspecialist van Ziggo het signaal versterken.

Voorlopig het modem op de 1e poort van m'n Hirschmann HMV41 aangesloten en dit werkt in ieder geval een heel stuk beter dan rechtstreeks via de splitter op de AOP.

 

Ik plaats volgende week een update als monteur #2 is geweest.

Bekijk in context

Jacob Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 411Reacties
  • 12Oplossingen
  • 52Likes

@smachielsen, dankje voor de update! 

So far, so good dus. Nu nog het laatste hoofdstuk, we horen het graag! 

smachielsen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Monteur #2 heeft de boel doorgemeten. Storing geconstateerd op de coax wat waarschijnlijk in een verdeelkast zit. In huis alles in orde.

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 4858Reacties
  • 1049Oplossingen
  • 1407Likes

Fijn dat de oorzaak boven water is @smachielsen. Houd je ons op de hoogte van het verdere verloop? Bij vragen zitten we voor je klaar 🙂

Uitgelicht topic