Vraag
Reacties
Weika
Level 1

Internet download snelheid zeer laag via Mediabox XL

Hallo,

Ik ben pas geleden van Tele2 naar Ziggo veranderd omdat ik een snellere downloads snelheid wou hebben.

Ziggo Mediabox XL gister geinstalleerd en alle stappen gevolgd volgens de handleiding alles werkt prima alleen de download snelheid is rond 20mbps. Ik heb een internet abbonement van 200/20 dus ik denk niet dat het een de abbonement ligt. Verder heb ik geprobeerd om de cat5 kabel in andere porten te stoppen alleen dat hielp helaas niet.

Op wifi krijg ik met mobiel rond 60/20 als resultaat, maar ik denk niet dat er iets mis mee is want ik heb de test alleen op 2.4GHz getest.

Wel toevoegen dat ik met een powerline via de stopcontact verbonden bent met mijn computer maar de powerline staat tot 500mbps geadviseerd dus daaraan ligt het ook niet aan want op mijn oude abbonement haalde ik 40/10 en dat klopte ook met die abbonement.

Ook moet ik toevoegen dat mijn oude abbonement van Tele2 nog loopt tot volgend maand dus de router is hier nog geconnect aan de adsl kabel maar de Ziggo Mediabox XL gebruikt een coax kabel dus denk ook dat dat geen invloed heeft op het internet naast wifi verbinding.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
4 Reacties 4
efok
Level 17
Ik zou toch eerst die powerline adapter er even tussenuit gooien, je weet het nooit met die dingen. En je hebt die router toch niet aan beide modems geknoopt?
0 Kudos
Weika
Level 1
Topicstarter
efok wrote:
Ik zou toch eerst die powerline adapter er even tussenuit gooien, je weet het nooit met die dingen. En je hebt die router toch niet aan beide modems geknoopt?

Geprobeerd met de powerline meerdere malen gisteravond maar dat werkte niet en nee ik heb de modems niet met elkaar verbonden met kabel
0 Kudos
EnergieBoy
Level 19
Hoi Weika
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Wat leuk dat je de overstap hebt gedaan naar Ziggo. Minder leuk dat het nu niet naar verwachting werkt. Zoals efok al aangeeft, haal even de Powerline eraf en zorg dat je direct bent aangesloten met je laptop, of computer, met een UTP kabel op de modem van Ziggo. Pas dan kan je een goede meting doen via https://www.ziggo.nl/speedtest/ (sommige vinden het geen fijne speedtest maar hij is inmiddels goed dus je kan hem gewoon gebruiken).

Je computer, of laptop, dus echt alleen aansluiten op de Ziggo router en niet op beide (dus ook niet op die van Tele2). Kijk dan eens wat er gebeurd en of het dan wel beter is. Lukt dit nu niet dan zou ik de modem van Ziggo een reset geven. Resetten modem kan je hier vinden: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/doet-het-niet/kabel-traag/modem-resetten/

Laat weten of het inmiddels is gelukt of niet.
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
Hallo Weika, welkom op onze Community.

Fijn dat je bij ons bent gekomen. We gaan die snelheid helemaal in orde krijgen hoor. Laat je ons hier nog weten of de geboden tips verschil maken in download snelheid?

Tip voor als je er helemaal niet uitkomt: elke nieuwe klant kan kosteloos een Power Promise monteur inschakelen. Ik wil dit voor je regelen, maar lees je reactie waarschijnlijk pas na de feestdagen. Onze chat via de website is wel dag en nacht bereikbaar om een afspraak met je in te plannen.
0 Kudos