1
Vraag
2
Reacties
Yinka

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet doet het niet, modem brandt groen, alle kabels gecheckt, wat te doen?

Mijn Internet doet het niet, op modem brandt groen lampje, alles gecheckt en opnieuw opgestart. Wat te doen 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Yinka
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank!! Klopt: op advies van ziggo medewerker kabel direct in gat gestoken en kabel geforceerd, met pincet rechtgetrokken, toen deed internet het weer. Mirakel! Ziggo gebeld, nieuwe kabel (groen en rood) komt eraan, net zoals een nieuwe splitter. Monteur zou wel degelijk 50 euro vragen, omdat het een kabel betreft, ook al komt die van Ziggo zelf. Wordt vervolgd als alles definitief in orde is, maar tot zover: geweldige job tobiastheebe 

Bekijk in context

14 Reacties 14
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Heb je al gecontroleerd of er een storing bekend is op jouw adres?

 

Indien geen storing:

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream en Upstream op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Yinka
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Foto's gemaakt, hoe te uploaden? Weet niet hoe ik op modem kan inloggen

Yinka
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

IMG_20220925_105845.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je hebt de stekker van de F/F-kabel (stekkers met rode ringen) op het AOP en op de TV/RADIO-uitgang van het aftakelement geforceerd, waardoor deze mogelijk is beschadigd. Beide zijn IEC-aansluitingen voor een stekker met groene ring.

 

Je hebt een IEC/F-kabel (stekkers met groene en rode ring) nodig om het modem direct op het AOP aan te sluiten. Als het goed is werd deze meegeleverd in het installatiepakket van het modem. Het aftakelement (UMU-1006) is verouderd en overbodig als je geen TV of Mediabox gaat aansluiten.

 

Als je een nieuwe klant bent, dan is een monteursafspraak mogelijk noodzakelijk om het AOP van signaal te voorzien. Het AOP zelf (DIO-01) is verouderd, en wordt daarbij vervangen door de monteur. Beide acties zijn kosteloos.

Yinka
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank!! Klopt: op advies van ziggo medewerker kabel direct in gat gestoken en kabel geforceerd, met pincet rechtgetrokken, toen deed internet het weer. Mirakel! Ziggo gebeld, nieuwe kabel (groen en rood) komt eraan, net zoals een nieuwe splitter. Monteur zou wel degelijk 50 euro vragen, omdat het een kabel betreft, ook al komt die van Ziggo zelf. Wordt vervolgd als alles definitief in orde is, maar tot zover: geweldige job tobiastheebe 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen dat er in ieder geval signaal aanwezig is op het AOP; een monteursafspraak is dus niet noodzakelijk, mocht je (later) toch nog problemen ervaren.

vicoensusan

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Huh??? Ik snap er niks van…hier een groen wifi teken op het modem en een groen knipperend streepje. Gereset, kabels gecheckt, niks veranderd: geen wifi

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@vicoensusan Sinds wanneer speelt dit?

vicoensusan

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds vanochtend, inmiddels contact met ziggo gehad: ligt wrsl aan de splitter

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

welke splitter? je hebt als het goed is een nieuwe kabel gekregen. de groene kant druk je in het aop en de rode kant in je modem. heeft internet het maandag nou wel of niet gedaan uiteindelijk?

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @vicoensusan

Hoe gaat het nu met het signaal? Kunnen wij hier nog iets voor je betekenen? 😄 

vicoensusan

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe versterker en splitter worden opgestuurd en de nieuwe mediabix (next mini) en dan moet het weer gaan lukken

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Top! Trek maar aan de bel bij vragen, dan helpen we jou graag 😄 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic