Regelmatig verliest het modem verbinding met de buitenwereld. Na een minuut of 2 herstelt hij zich vanzelf.
Ik heb een screenshot van de log erbij gedaan.
Alvast bedankt voor de hulp!
Opgelost! Ga naar oplossing.
In zowel de downstream als upstream lijkt ruis aanwezig te zijn, gezien de snel oplopende RS errors + lage MER-waarden op de hogere kanalen in de DS en partial bonding + grote aantallen T3 timeouts in de US.
Het AOP is verouderd en moet vervangen worden door een monteur, er wordt dan kosteloos een TRISZ-DG300 geplaatst. De splitter (POA 01-UPC) is overbodig en kan worden verwijderd.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De T4 timeouts duiden inderdaad op uitval doordat de maintenance ranging (periodieke communicatie tussen modem en CMTS (router bij Ziggo)) mislukt.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?
Bij deze!
In zowel de downstream als upstream lijkt ruis aanwezig te zijn, gezien de snel oplopende RS errors + lage MER-waarden op de hogere kanalen in de DS en partial bonding + grote aantallen T3 timeouts in de US.
Het AOP is verouderd en moet vervangen worden door een monteur, er wordt dan kosteloos een TRISZ-DG300 geplaatst. De splitter (POA 01-UPC) is overbodig en kan worden verwijderd.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.
Heel erg bedankt voor de hulp en de snelle reactie!
Hey @Reinier1985, van harte welkom hier!
Je bent gelijk al goed geholpen door de Community om de problemen met je verbinding aan te pakken, lees ik wel! Nu was mijn hulp even nodig om een monteur in te plannen.
Dat heb ik dan ook gelijk voor je gedaan. De afspraak staat nu voor dinsdag 6 september tussen 08:00 en 13:00 uur. Mocht dit je niet uitkomen, dan kun je in Mijn Ziggo gemakkelijk de afspraak verzetten naar een andere datum of tijd.
Laat je hier weten hoe het gaat als de monteur is geweest?
Monteur geweest.
Helaas is het probleem nog niet helemaal opgelost. Wel minder erg.
Ik heb een nieuw topic gestart.
Bedankt voor de hulp zo ver!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.