Vraag
Reacties
Oplossing
Reinier1985
Level 3

Internet connectie valt weg.

Regelmatig verliest het modem verbinding met de buitenwereld. Na een minuut of 2 herstelt hij zich vanzelf.

 

Ik heb een screenshot van de log erbij gedaan.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In zowel de downstream als upstream lijkt ruis aanwezig te zijn, gezien de snel oplopende RS errors + lage MER-waarden op de hogere kanalen in de DS en partial bonding + grote aantallen T3 timeouts in de US.

 

Het AOP is verouderd en moet vervangen worden door een monteur, er wordt dan kosteloos een TRISZ-DG300 geplaatst. De splitter (POA 01-UPC) is overbodig en kan worden verwijderd.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De T4 timeouts duiden inderdaad op uitval doordat de maintenance ranging (periodieke communicatie tussen modem en CMTS (router bij Ziggo)) mislukt.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?

Reinier1985
Level 3
Topicstarter

Bij deze!

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In zowel de downstream als upstream lijkt ruis aanwezig te zijn, gezien de snel oplopende RS errors + lage MER-waarden op de hogere kanalen in de DS en partial bonding + grote aantallen T3 timeouts in de US.

 

Het AOP is verouderd en moet vervangen worden door een monteur, er wordt dan kosteloos een TRISZ-DG300 geplaatst. De splitter (POA 01-UPC) is overbodig en kan worden verwijderd.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Reinier1985
Level 3
Topicstarter

Heel erg bedankt voor de hulp en de snelle reactie!

Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @Reinier1985, van harte welkom hier! 

 

Je bent gelijk al goed geholpen door de Community om de problemen met je verbinding aan te pakken, lees ik wel! Nu was mijn hulp even nodig om een monteur in te plannen. 

 

Dat heb ik dan ook gelijk voor je gedaan. De afspraak staat nu voor dinsdag 6 september tussen 08:00 en 13:00 uur. Mocht dit je niet uitkomen, dan kun je in Mijn Ziggo gemakkelijk de afspraak verzetten naar een andere datum of tijd. 

 

Laat je hier weten hoe het gaat als de monteur is geweest? 

Reinier1985
Level 3
Topicstarter

Monteur geweest.

 

Helaas is het probleem nog niet helemaal opgelost. Wel minder erg.

 

Ik heb een nieuw topic gestart.

 

Bedankt voor de hulp zo ver!

0 Kudos