Vandaag is er een monteur geweest en die heeft ons aansluit punt vernieuwd.
Als gecheckt en het leek allemaal in orde, goed signaal, 600 mbit snelheid.
Nu een paar uur later valt de verbinding met de buitenwereld weer weg.
Ook kon ik even niet inloggen omdat er een ander gebruiker ingelogd was....?
Modem herstart en wachtwoord veranderd voor de zekerheid 😉
Kan het modem kapot zijn?
Alvast bedankt voor de hulp!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Sorry voor mijn late reactie, @Reinier1985
Ik ben gelijk over gegaan op het inplannen van een monteur. De eerste mogelijkheid had ik voor 27-09-2022 tussen 8:00 & 13:00 uur.
Per mail krijg je nog even een bevestiging. Wanneer deze afspraak niet gelegen komt, kun je hem verplaatsen in Mijn Ziggo.
Laat je na het bezoek even weten hoe het gegaan is?
Het blijkt een groter probleem te zijn in de hele wijk.
Er is nu een netwerk ticket aangemaakt en het wordt verder uit gezocht door Ziggo.
Bedankt voor alle hulp!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
De actuele downstream- en upstream-waarden zijn over het algemeen goed, de correctable RS errors ('Post RS Errors') lopen echter snel op. Partial bonding US duidt op kanaaluitval in de upstream, dat zie ik aan de actuele gegevens echter niet terug. Zou je ook de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' willen plaatsen?
Ook kon ik even niet inloggen omdat er een ander gebruiker ingelogd was....?
Dit wordt veroorzaakt door de webinterface van het modem te verlaten zonder uit te loggen.
Bijdeze!
Actuele gegevens waren vlak na de storing
De historie vertoont snel opeenvolgende T3 timeouts. Zou je de rest van de tabel ook willen plaatsen?
Het lijkt hetzelfde probleem dat zichtbaar was in het vorige topic.
De hele lijst
Ik zie dat er om 18:35 een reset is geweest, zeer waarschijnlijk na de uitval waar jij naar verwees. De oorzaak is helaas niet meer zichtbaar, maar ik vermoed opnieuw een T4 timeout.
Zojuist heb ik de moderators ingelicht, zij kunnen verder onderzoek verrichten naar de oorzaak van het signaalprobleem.
Dank u voor de hulp!
Het probleem is minder erg dan dat het was. Maar toch vervelend...
Ik wacht geduldig af op een reactie van een Mod.
Nogmaals bedankt voor de hulp!
Goedemorgen @Reinier1985,
Wat ontzettend balen dat je ook na het monteursbezoek van 6 september 2022 nog steed last hebt van uitval op de internetconnectie! Het is goed dat je direct weer even aan de belt trekt. Ik heb even een blik geworpen op het signaal en ik zie toch nog steeds wat ruis terug op de down- en upstream. Dit zal zich dan vertalen in niet -corrigeerbare foutcodes wat jij op jouw beurt weer opmerkt als haperingen of uitval op de internetconnectie. Het lijkt mij verstandig dat er toch opnieuw een storingsmonteur langskomt om de oorzaak v.d. ruis te achterhalen en te verhelpen. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland voor vrijdag 9 september 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het nou niet schikken op deze datum dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat jouw bevindigen zijn na het monteursbezoek?
Monteur geweest. Zei dat het zou moeten werken en anders dat we misschien een nieuw modem nodig hadden.
In de avond wederom last van het weg vallen van de connectie met de buitenwereld. Zelfde meldingen zoals in mijn andere posts.
Kan er een ander modem op gestuurd worden?
Alvast bedankt!
Een ander modem is vrijwel nooit de oplossing voor signaalproblemen.
@Reinier1985 heb je alleen een modem op het aansluitpunt. Zag dat mod zij dat er ruis zat. Dit is makkelijk op te slotten door een poa 254 te plaatsen. Misschien dat een mod die kan steuren en juiste kabel er bij.
Een POA-254 plaatsen is alleen zinvol als de TV-uitgang daarop daadwerkelijk gebruikt gaat worden, de data-aansluiting laat simpelweg 5 MHz tot 2 GHz door met ~4 dB demping. Wanneer het modem direct op het AOP aangesloten is, kan er alleen nog verstoring tussen AOP en EV of verder in het wijknet plaatsvinden.
Een POA-254 kan ook niet toegestuurd worden (helaas), ik heb deze alleen bij Cable Home verkocht zien worden.
ikzelf had die van mij gehaald bij
Cable Home en Cablers is hetzelfde bedrijf.
oh 😛
waarom dan 2 verschillende namen x)
@tobiastheebe wat ik gehoord heb is dat ze aan kijken zijn dat hij standaart in install pakket komt. Zou hoop ruis in het netwerk schelen.
@MR_CHIP ik had ziggo gebelt als goed is kunnen ze die gewoon sturen
ik heb hem niet meer nodig die van mij zit netjes bij me vader
want ik krijg binnenkort de next mini dus nu zit alleen het modem aangesloten op het aop > wcd
Zou top zijn als de POA-254 als standaardsplitter verstuurd zou worden. De verschillende aansluitingen is wel een nadeel voor niet-technische klanten.
die kabels kan je dan toch ook mee leveren zal niet zo moeilijk voor ziggo zijn
gewoon een iec f kabel en een f f kabel
Vroeger kreeg je die kabel al mee. Rood/rood en groen/rood
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.