Internet blijft uitvallen,
Vandaag al 2 keer afgelopen week 10 keer
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het zou niet nodig hoeven zijn om een router aan te schaffen om voor stabiel internet te zorgen. Ook ik heb even een blik op je modem geworpen. Qua coaxsignaal ziet het prima uit. Daarin valt weinig te verbeteren.
Toch ervaar je uitval die we niet terugzien. Ik ben erg benieuwd wat dit kan zij en krijgt sterk het vermoeden dat een van de aangesloten apparaten misschien fungeert als DHCP server of ‘iets’ met het lokale ip-verkeer doet waardoor je toch op een of andere manier uitval krijgt.
Heb je toevallig jouw Mediabox XL nog verbonden met je modem? Dan is misschien een optie om die los te koppelen. Meer daarover op de volgende pagina.
Ja dat is precies het probleem, het ziet er altijd prima uit als er gekeken wordt, maar op het moment van uit val kan er niet gekeken worden 🙂 Er zijn geen andere dhcp servers aanwezig en op de NAS staat het ook niet aan.
De media box heeft ook geen internet verbinding.
En de dhcp stond en staat ook niet aan voor de bekabelde systemen , alleen wat telefoons. en ook 's-nacht zoals je gelezen hebt als alles uit is gaat het ook uit. (heb software geinstalleerd die dat in de gaten houdt.
Ik zie ook bijna geen collisions op de switches en geen problemen met dubbele ip-nummers.
En als er een monteur komt, ziet tie het zelfde als u, en ziet er het er allemaal perfect uit en dan kan ik hem gaan betalen volgens helpdesk, dus dat gaan we niet doen.
Maar ik heb gisteren 14-12-2020 het modem op bridge laten zetten en de aangeschafte router zoals aangesloten, en nu maar hopen dat de storing weg blijft, Het wifi signaal in het huis is stukken beter en we halen nu een download snelheid van 520 mb, en het gaat nu al 18 uur goed, bijna een record 🙂 .
Ik weet het zegt nog niets, Het kan ook aan de bekabeling buiten liggen of aan de kast die in de straat staat waar de honden tegen aan plassen, en het verkeer voorbij rijdt 🙂 maar we hopen op het beste.
En bedankt voor de reactie, en hopen dat het leed voorbij is.
Ik laat het natuurlijk weten als het probleem zich weer voor doet en ook als het probleem weg blijft, dit zal ik dan komend weekend melden als het een paar dagen goed gaat, en dan kan deze call afgesloten worden. Ik hou u op de hoogte .
Dit klinkt wel hoopvol zo met een aparte router. Ik duim met je mee dat het goed blijft gaan.
thnx
I have ziggo internet since November 10, 2020 and there is not a day with a broken Internet service, they have changed modem and all cables but the problem has not gone away. Customer service can't help either, all they can do is send a mechanic to check the equipment and charge new cables. Worse service and customer service I had. If they don't solve it, I migrate back to my previous INTERNET provider KPN. In any case, there was no faulty equipment and there was a pleasant customer service.
I have Ziggo internet since 10 or November 2020 and there is no day with broken internet service, they changed modem and all the cables but problem not disappeared. Client service also can't help ,all they can is send mechanic to check the equipment and charge for new cables. Worse service and client service I had. If they will not fix it - I will migrate back to my previous internet service provider KPN. There at least was no malfunctioning equipment and was pleasant client service.
Heb de router geplaatst, en het ziggo modem in bridge stand laten zetten en het internet is vandaag al 2 keer uit gevallen, nu was het in huis geen probleem omdat de eigen tp-link router het interne netwerk beschermd heeft en het netwerk intact gehouden heeft en de huis automatisering gewoon is door blijven werken. Maar in de log van de nieuwe router is te zien dat de wan kant uit valt hieronder een stukje log van de router.
2020-12-16 06:18:30 led-controller[688]: <6> 288051 Start to run WAN1_OFF
2020-12-16 06:18:30 led-controller[688]: <7> 288004 WAN1_OFF is found
2020-12-16 06:18:30 led-controller[688]: <7> 288003 Led rule name is WAN1_OFF
2020-12-16 06:21:58 led-controller[688]: <6> 288051 Start to run WAN1_ON
2020-12-16 06:21:58 led-controller[688]: <7> 288004 WAN1_ON is found
2020-12-16 06:21:58 led-controller[688]: <7> 288003 Led rule name is WAN1_ON
En om een uur of 2 vannacht hetzelfde.
Dus de bridge mode geeft aan dat het modem dus waarschijnlijk niet het probleem is maar dat het signaal van buiten dus steeds onderbroken raakt. Dus waar het dan fout gaat is voor mij een raadsel. misschien heb je wat aan deze informatie.
m.v.g.
ArieB
Goedemorgen @ArieB,
Balen dat je nog steeds last hebt van problemen met de internetverbinding! Ik heb nog eens een blik geworpen op het signaal, en het valt mij op dat er ruis te zien is op de downstream kanalen.
Aangezien jij zelf al het nodige hebt nagelopen en uitgesloten lijkt het mij verstandig dat er een netwerkmonteur langskomt om alles door te meten. Ik heb een monteur voor je weten te regelen op
dinsdag 22 december 2020 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken eenvoudig te wijzigen.
Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn?
Alvast een fijn weekend en prettige feestdagen!
Groeten,
Paul
Beste Paul, bedankt voor de actie, en dat je inderdaad iets op het signaal gezien heb wat er niet zou moeten zijn,( ben ik blij om ) Ik ga helaas wel de monteur voor nu even afzeggen.. ik ben blij met je antwoord en voor de actie, maar ik ben zwaar long patient en zit in de risico groep, dus ik laat even niemand binnen totdat ik gevaccineerd ben. Ik waardeer de actie wel en ga er zeker gebruik van maken wanneer het weer kan. nu weet ik tenminste dat er mogelijk toch iets met het signaal aan de hand is, er zijn namelijk ook werkzaamheden geweest afgelopen maandag hier in de wijk waardoor ik nu ook uit val heb van 1 televisie kanaal (16 Spike) daar kan ik niet meer op kijken terwijl alle ander zenders perfect zijn. Heb daar ook voor gebeld, (signaal was perfect werd gezegd) maar ze hebben er geen oplossing voor helaas wordt vermeld. er wordt gezegd dat er hier in huis iets stoort 🙂 , nou ja ik denk er het mijne van. dan maar via de tablet of laptop kijken werd er als oplossing aangeboden ????
Dus zolang ik even niemand toe kan laten, kunnen jullie ook niets aan doen natuurlijk, dat begrijp ik dus maar even geduld hebben aan mijn kant en het verlies maar even nemen. Maar zoals gezegd ik ben blij dat er mogelijk iets aan de hand is met het signaal. en nu met de eigen router blijft het interne netwerk intact, alleen soms even geen internet. Ik hou jullie op de hoogte en zodra het kan laat ik de monteur komen. bedankt voor de inzet Paul
en wens jullie alvast fijne dagen 🙂
Goedemorgen @ArieB,
Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Ik begrijp dat je nu even liever niemand binnen laat gezien de situatie. Je eigen gezondheid is het allerbelangrijkst en komt voorop.
Als je wel weer een monteur wenst langs te hebben dan horen wij het natuurlijk graag onder dit topic. En natuurlijk kun je ook bellen met 0900 1884 (of 1200 vanaf de vaste telefoonlijn van Ziggo)
om een afspraak te regelen.
Ik wens jou ook hele fijne feestdagen toe en een gezond & gelukkig 2021!
Groeten,
Paul
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.