Internet blijft uitvallen,
Vandaag al 2 keer afgelopen week 10 keer
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb gisteren nefit apparatuur weg gehaald en alle communicatie naar buiten stil gezet, dus in de kou gezeten, omdat ik zeker wilde zijn of deze communicatie stroom echt het probleem is, maar zojuist valt internet weer uit, dus het ligt niet aan de nefit, bosch spullen. Het is gewoon zwaar .... , ik ga op zoek naar een andere provider voor internet. Ik denk dat een half jaar problemen en iedere keer bellen en chatten ook niet de oplossing wordt helaas, dan maar 100 mb i.p.v.500. 122 euro per maand en een hoop stress.
Internet is weer uitgevallen, dagelijkse ellende helaas, weer alles resetten.
Internet is weer uitgevallen en weer tijdens een team vergadering.. heeft iemand nog suggesties ??
Ik heb nu dus ook definitief de Bosch nefit apparatuur vervangen door een andere thermostaat en een gateway kosten 70 euro om er voor te zorgen dat er geen communicatie is naar buiten. Omdat hier het proobleem leek te liggen, maar het maakt dus niets uit. Weg gegooid geld en de problemen zijn helaas hetzelfde idmedere dag valt het internet zomaar uit en komt hetna 10 minuten weer terug. Joop dat dit op te lossen is. Heb nu allees er aan gedaan wat binnen mijn mogelijkheden ligt
@ArieB Vervelend dat het probleem nog steeds de kop opsteekt ondanks alle ondernomen acties! Ik heb de verbinding tussen het modem en het netwerk nog even bekeken en ook dit ziet er verder goed uit.
Ik kan dan ook niet verklaren waardoor je zo frequent uitval constateert. Zijn er ook apparaten die dagelijks rond dezelfde tijd in- of uitgeschakeld worden? En ervaar je de uitval op alle aangesloten apparaten of bijvoorbeeld alleen op je wifi apparatuur?
Hallo Paul dank voor de reactie, nee het is willekeurig gisteren en vanmorgen vroeg ook weer. Het hele modem valt uit , ik werk vanuit huis en alles is met lan kabel uit gevoerd, alleen de telefoons en af en toe een laptop, zit op wifi en die vallen dan ook uit, het vervelendse is nog dat de huis automatisering ook alhebben die vaste ipnummer ook volledig onbereikbaar raken. Die zij direct op het modem aangesloten. Maar is dus willekeurig en afgelopen week 2 keer tijdens een teams vergadering maar ook zomaar midden in de nacht. , het is echt drama. Maat goed het lijkt allemaal goed, maa is het niet, en heb contact gehad met de helpdesk, en die geven aan dat wanneer er een monteur komt en die ziet dan dat alles goed is oo dat moment, dat ik die dan moet betalen. En dat is altijd zo, dat heb je zelf ook geconstateerd. Dus tja. Daar heb ik geen zin in. Ik denk dat ik op zoek moet gaan naar een andere oplossing aks dit zo door blijft gaan. Het is nu iedere dag 1 of 2 keer of wilkekeurige tijdstppen.
Oke. Voor de duidelijkheid; op het moment dat de verbinding wegvalt vallen dus álle verbindingen weg. Zowel bekabeld als draadloos? En zie je je modem ook daadwerkelijk uitvallen/opnieuw opstarten? Kan je de modem op die momenten nog benaderen?
Helaas vandaag al weer 2 keer uitgevallen. Weer volledig willekeurig, heb er op gelet of er hier iets aangezet is wat zou kunnen storen, maar niets van dit alles, ga morgen nog 1 keer kabels vervangen van muur naar modem en splitter verwisselen, Zal geen verbetering geven (heb dit al eerder geprobeerd) geeft dit geen oplossing dan moet ik voor internet een andere oplossing zoeken.
Wederom uitgevallen 04:33 vannacht
M.v.g. Arie
Internet valt weer uit 21:07 07-12-2020
😞
M.v.g.
A.Buijs
Jammer dat het zo instabiel blijft @ArieB. Heb je het modem al eens een tijdje rechtstreeks aangesloten op de hoofdaansluiting, dus zonder de splitter? Op die manier test je de verbinding rechtstreeks op de hoofdaansluiting.
Nee dat heb ik nog nooit gedaan, san zit het gezin een dag of 2 zonder tv , dat is hier geen optie helaas. Heb gisteren avond toen het wëer mis ging de lan kabels uit het modem gehaald en een switch er voor gezet, en dus maar 1 lan kabel op het modem gezet en de andere in de switch, misschien kan het modem niet tegen 3 bezette poorten , ik probeer van alles. Maar hierna houd het op . Dan weet ik het ook niet meer. Ik heb alles nagemeten en lan aansluitingen door gepiept (ben 20 jaar netwerk beheerder geweest en heb nog wat spullen 🙂 ) en vaste ip nummers geprobeerd en dhcp etc . Maar goed , ik wil positief blijven maar het wordt steeds moeilijker. Goed. Genoeg weer even. Kijken of we het 1 dag vol houden zonder uitval. Als het goed gaat laat ik het ook weten natuurlijk ..
08:37 op10-12-2020
Internet valt weer uit, nu tijdens vergadering waar ik in voor zit , helemaal ... ....
Ga nu dus echt kijken naar ander provider voor internet dit is en wordt helemaal niks
Misschien heb je het al eens geprobeerd maar kan je niet je modem tijdelijk in bridge modus laten zetten en een tijdje testen met een simpele router? Dan kan je uitsluiten of het het router gedeelte is van de connectbox die over z’n nek gaat.
Volgens mij is er geantwoord op een andere topic, maar goed tot nu toe iedere dag ellende, wordt nu voorgesteld om het ziggo modem in bridge te zetten, en zelf een router neer te zetten, (technisch geen probleen, ben zelf 20 jaar netwerkbeheerder geweest) maar ja moet ik dus zelf extra hardware neer gaan zetten en configureren om internet van ziggo goed te laten werken.. Het is de omgekeerde wereld.
Ik wil van alles proberen, maar dit gaat mij te ver. Ik ben nu in vergevorderd stadium om over te gaan naar andere provider en alleen TV nog bij ziggo te doen, daar heb ik totaal geen klachten over..
Vanochtend 12-12-2020 weer spontane uitval van internet wat 20 minuten duurde, dus mijn irritatie niveau stijgt met de dag.. iedere dag op willekeurige tijdstippen gaat alles uit .. ook 's-nachts . heb extra software geinstalleerd om mijn home automatisering te herstarten bij internet uit val zodoende zie ik dat het ook midden in de nacht gebeurd.
Dit wordt denk ik mijn laatste melding, Hoe goed ook bedoeld van jullie kant (dank daarvoor) met het is technisch blijkbaar niet op te lossen. dus dan maar 100mb via mijn vorige provider xs4all een ouderwetse telefoon lijn die niet uit valt 😞 .
Dus bedankt voor de inzet, (het is niet jullie schuld !! ) Maar ik ben er klaar mee. En alvast prettige feestdagen toe gewenst.
m.v.g.
Arie Buijs
Ok, als het tijdelijk neerzetten van een router een onmogelijke opgave is, dan blijft er denk ik niks anders over dan overstappen naar een andere provider. Heb je in ieder geval de ergernis niet meer (hoop ik).
Nou ja onmogelijk is het niet, maar heb er geen zin meer in 🙂 , en ja ik hoop ook dat het dan over is 🙂
Ik heb dit schijnbaar onverklaarbare probleem nogmaals onder de aandacht gebracht van het moderatieteam.
Ik heb toch maar weer 70 euro uitgegeven aan een router, om mogelijk het probleem op te lossen van Ziggo, en als tie binnen is zal ik vragen om het modem op bridge te zetten,
Het is eigenlijk de omgekeerde wereld, maar omdat ik het hard nodig heb voor werk, kan ik de uitval van het modem niet gebruiken tijdens mijn programmeer trajecten die nu noodzakelijk zijn voor het bedrijf.
Waarschijnlijk zal dit het probleem niet oplossen, en weer 70 euro in de vuilnisbak, maar goed, als ziggo niks doet dan alleen maar zeggen dat alles er goed uit ziet als ze het modem bekijken ( en dat is natuurlijk ook zo, want als het werkt, werkt het perfect !!). is dit de allerlaatste actie van mijn kant. en dan ben ik weg.
Ik probeer positief te blijven 🙂 en geef ZIggo nog 1 kans
Als een router geen oplossing biedt dan kan je die weer op marktplaats doorschuiven voor een redelijk bedrag. Scheelt alweer in de gemaakte kosten.
ik ben erg benieuwd of het een oplossing biedt. Ik bedacht me ook nog of je al eens hebt gecheckt of je ergens een netwerkloop hebt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.