1
Vraag
2
Reacties
Robira

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Internet afgesloten door Ziggo zonder notificatie.

Afgelopen donderdag 18 april had ik opeens geen internet meer. Omdat er die dag werkzaamheden waren geweest aan het ziggo netwerk ging ik er vanuit dat dit de reden was. Ik heb met de klantenservice gebeld en na het testen van mijn modem op afstand kwam men tot de conclusie dat het modem defect was. Zaterdag 20 april werd er door de post een nieuw modem bezorgd. Tot mijn verbazing bleek dit (na activatie) ook geen internet te geven.

Bij de bezorging van de post zat er een brief van Ziggo dat mijn internet was afgesloten, omdat er vanaf mijn e-mail adres meer dan 650 mails per dag verstuurd schijnen te worden. Wederom met de klantenservice gebeld waar een hulpvaardige medewerker met mij alle opties is doorgelopen om het probleem op te lossen.

Ik heb inmiddels virusscanners en malware scanners gedraaid en mijn slimme thermostaat afgekoppeld. Alles blijkt clean te zijn. Aangezien ziggo dit niet voldoende vond heb ik aangeboden mijn computers opnieuw te formatteren en het besturingssysteem opnieuw op te bouwen.

Gisteren (eerste paasdag) wederom gebeld met een medewerkster van de klantenservice, die mij te kennen gaf dat ik mijn apparatuur naar een computerwinkel moest brengen. Dit gaf ze aan na overleg met medewerkers van de abuse afdeling (die ik overigens niet aan de lijn kreeg ?) Het opnieuw formatteren en installeren van een schone versie van Windows is niet voldoende om weer aangesloten te worden.

ik zou graag spreken met een medewerker van ziggo met kennis van zaken, i.p.v. met een callcentrum medewerkster die absoluut niet begrijpt waar het over gaat. Ik vind het trouwens bizar dat er zonder berichtgeving tot afsluiting wordt overgegaan. Ziggo had toch eerst even contact op kunnen nemen !
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Goedemorgen Robira,

Geen lekkere binnenkomer is dit natuurlijk. Je hebt al veel stappen ondernomen en dan wil je of een verklaring of je wilt dat het gewoon weer werkt daarna. Ik heb even in de systemen gekeken en ik zie een mededeling van Abuse dat de blokkade is opgeheven. Kan je hier bevestigen dat je internetverbinding weer werkt?

Bekijk in context

14 Reacties 14
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Merkwaardig verhaal, zonder meer duidelijkheid over de aard en oorzaak van die 650 mails, is het gissen naar de oorzaak. Ziggo moet je daar wel meer duidelijkheid over kunnen geven, vind ik
Ik zou niet direct grijpen naar drastische maatregelen als formatteren en dergelijke. Wellicht heb je een ip camera die mails verstuurt of een ander device.
Bij mijn router is het mogelijk om alle verkeer te monitoren, daar zou ik dek ik mee beginnen, om het apparaat te identificeren wat dit doet.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik leg je verhaal bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen mogelijk een duidelijker antwoord geven.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Tsja. Dit komt voor. Het gebeurt automatisch en duidelijke info blijft achterwege.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze idiote maatregel tegenkwam.
Waarom niet alleen Email geblokkeerd? Dat gebeurt ook wel.

In de gevallen die ik ken is nimmer aangetoond dat malware de oorzaak zou zijn.
Wel kwam ik een case tegen van een IP-camera die behoorlijk wat berichten per Email stuurde in de loop van 1 dag. Binnen de limiet van 500 p/dag. Die is overigens niet publiek bekend.

Wat nu?
Wacht een Ziggo Community Moderator af. Die komt langs in dit Topic en kan je verder helpen. Aan andere supportkanalen heb je in een situatie als deze wat minder.

EDIT: ik zag na mijn Post dat Bert al een alert heeft gegeven. Dat kan de komst van een Mod versnellen.

Han
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
efok wrote:
Ik zou niet direct grijpen naar drastische maatregelen als formatteren en dergelijke. Wellicht heb je een ip camera die mails verstuurt of een ander device.

Inderdaad. Bedenk ook dat de je de slimme thermostaat of IP-camera niet kan her-formateren (net als zo veel ander IoT-spul). Hoe weet een klantenservice medewerker (of abuse-medewerker) nu welk apparaat wel of niet als verdacht zou moeten worden aangemerkt?
Robira
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dank allemaal voor de reacties. Ik heb geen ip camera. Voor de zekerheid heb ik de WiFi verbinding van de slimme thermostaat uitgezet.

ik ga morgen de klantenservice maar weer eens bellen en proberen om iemand aan de lijn te krijgen die me wel verder kan gaan helpen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik snap je stap niet.
Ik schreef:
Wacht een Ziggo Community Moderator af. Die komt langs in dit Topic en kan je verder helpen. Aan andere supportkanalen heb je in een situatie als deze wat minder.

Dat heb je zelf ook ervaren.
Je kunt natuurlijk van alles tegelijk gaan proberen. Misschien heb je geluk, als je elders toevallig iemand treft die van de hoed en de rand weet.
Echt handig is deze aanpak m.i niet.
Robira
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Natuurlijk wacht ik op een moderator, maar ik kan niet te lang blijven wachten. Als er niet snel een oplossing komt moet ik met spoed op zoek naar een andere (desnoods tijdelijke) provider. Zonder goede internetverbinding is thuiswerken onmogelijk.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Je hebt een sterk punt.
Een echte oplossing kan ik je niet bieden.
Inderdaad kun je bv tijdelijk via een Wifi Hotspot op je Phone aan het werk met een 3G/4G verbinding van je Phone. Desnoods met een tijdelijke unlimited databundel.
Dat kan worden gecompenseerd door Ziggo, weet ik.
Een Mod kan je helpen. Garantie kan ik je niet geven. Vind wel dat dit moet.
Goed onderhandelen blijft belangrijk.
Je mede-klant,
Han
Robira
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb net een mail ontvangen van de abuse afdeling. Ze hebben me weer aangesloten. Iedereen hier heel erg bedankt voor het advies en het meedenken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wat Ziggo moderators toch teweeg kunnen brengen.:relaxed:
Veel succes verder. Robira
Robira
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dankjewel Bert !
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Goedemorgen Robira,

Geen lekkere binnenkomer is dit natuurlijk. Je hebt al veel stappen ondernomen en dan wil je of een verklaring of je wilt dat het gewoon weer werkt daarna. Ik heb even in de systemen gekeken en ik zie een mededeling van Abuse dat de blokkade is opgeheven. Kan je hier bevestigen dat je internetverbinding weer werkt?
Robira
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Michael,

Alles werkt weer zoals het moet. Vriendelijk bedankt!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Fijn om te lezen 🙂 Goed weekend!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic