1
Vraag
2
Reageer en help mee
JeroenWinkel

Raadgever
  • 182Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Internet af en toe weg voor 1-2 seconden

Hallo,

het internet (bekabeld en wifi) is zo nu en dan weg voor 1-2 seconden en dan is het gelijk wel weer terug. Ik heb zelf even in het modem gekeken en daar is eigelijk niet veel opvallend behalve in het event log. 

Iemand enig idee of dit er mee te maken kan hebben ?

51 Reacties 51
Visser_
Expert
Expert
  • 1001Posts
  • 33Oplossingen
  • 355Likes

Hoi @JeroenWinkel ,

Kan je een foto maken van het AOP?En is het modem al eens gereset(reset gaatje 15 seconden indrukken) of herstart(stekker in en uit)?

JeroenWinkel
topicstarter
Raadgever
  • 182Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Aop is een tijdje geleden al vervangen, toen haalde ik regelmatig niet de snelheden die ik zou moeten krijgen. Dit is toen opgelost. Modem is al gereset. Ook al geprobeerd met eigen router (modem in bridge) en zonder routers.

Ik ben momenteel zelf niet thuis maar andere personen in het huis begonnen er nu ook over dus vandaar dat ik het toch maar even hier vraag

Visser_
Expert
Expert
  • 1001Posts
  • 33Oplossingen
  • 355Likes

Misschien is er een apparaat dat stoort.Heb je de mogelijkheid om alle bekabelde apparaten los te koppelen en het dan te testen?

JeroenWinkel
topicstarter
Raadgever
  • 182Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Ik zal dit volgende week even proberen, alvast bedankt voor het meedenken !

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59591Posts
  • 4011Oplossingen
  • 14906Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dit om uit te sluiten of er geen splitter is gebruikt die later problemen bleek te geven.

Jos P

Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Heb je heel toevallig misschien een multi room audio systeem zoals bijvoorbeeld Sonos bekabeld aangesloten? Hier heb ik zelf wel eens problemen mee gehad dat deze het interne netwerk volledig dicht slibde, door de communicatie tussen alle speakers. Uiteindelijk alles op Wifi gezet en het eigen sonosNet (eigen netwerk van die speakers) laten gebruiken en alle problemen waren verdwenen.

JeroenWinkel
topicstarter
Raadgever
  • 182Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Hierbij de gevraagde info. Foto volgt later maar dit is vrij recent allemaal gedaan door een monteur dus ik neem aan dat dit gewoon in orde moet zijn.

event log zit in de eerste post

JeroenWinkel
topicstarter
Raadgever
  • 182Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Nee in principe heb ik alleen computers verbonden via ethernet. De rest staat allemaal op wifi via het deco systeem van ziggo.

Visser_
Expert
Expert
  • 1001Posts
  • 33Oplossingen
  • 355Likes

Misschien een netwerkloop?Dacht dat de deco dat in bepaalde opstellingen wel kon veroorzaken.Misschien weet @Bert of @Jos P daar het fijne van?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59591Posts
  • 4011Oplossingen
  • 14906Likes

Geen afwijkingen in het signaal.

Geen idee wat betreft de Deco's.

Jos P

Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

O je hebt een opstelling met 2 decocs.

Kun je achterhalen 9f het probleem van het wegvallen op alle apparaten zich voordoet of bijvoorbeeld alleen de apparatuur die op WiFi zit. Of misschien zelfs achter een bepaalde Deco?

Zijn die trouwens allemaal bedraad aangesloten of heb je een draadloos kettinkje van modem via WiFi naar deco1 die het signaal doorgeeft aan deco2?

JeroenWinkel
topicstarter
Raadgever
  • 182Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Het probeem speelt zich ook af op computers die bekabeld zijn verbonden op het modem zelf. De decos zijn ook verbonden met kabel

JeroenWinkel
topicstarter
Raadgever
  • 182Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

En de dingen in het event log zijn volgens u ook normaal? Ik heb deze voorheen namelijk wel af en toe voorbij zien komen maar het is nu echt meerdere keren per dag 

JeroenWinkel
topicstarter
Raadgever
  • 182Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

update : om rond 22.00 viel het internet weer uit, nu wat langer dan voorheen. Ik zie nu ook dat het event log een t3 fout aangeeft

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 2399Posts
  • 257Oplossingen
  • 563Likes

Enorm frustrerend dat het nog altijd speelt @JeroenWinkel. Ik heb je verbinding door de mangel gehaald, maar zie op het oog geen gekkigheden. Toch heb ik een nauwkeurige modemsessie opgestart voor de komende 3 dagen. Wil je zelf ook de dagen en tijdstippen nauwkeurig opschrijven en hier delen? 

JeroenWinkel
topicstarter
Raadgever
  • 182Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Enig idee wat dan een oorzaak zou kunnen zijn van de t3 fouten en de cm status berichten?

Gister heb ik nergens last van gehad. 

Zondag 14 - 08 rond 12 uur 

JeroenWinkel
topicstarter
Raadgever
  • 182Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

14 - 08 16.16 internet weg voor 2 - 3 seconden

JeroenWinkel
topicstarter
Raadgever
  • 182Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

15 - 08 19.47 packet loss

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1552Posts
  • 98Oplossingen
  • 336Likes

@JeroenWinkel dankje voor de updates. 

We hebben inderdaad wat meer gegevens nav de modemsessie. Er valt nog wel wat te verbeteren qua signaal. Dat is verre van optimaal en kan de packetloss verklaren.

Binnenshuis lijkt alles verder prima, qua materialen. Daarom lijkt het ons wijs om een monteur te sturen, die wat meer kan uitrichten op locatie. Die komt 19 augustus tussen 12:00u en 18:00uur. 

Schikt dit niet? Via je Mijn Ziggo kan je dit over enkele uren aanpassen. Houd je ons op de hoogte? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.