1
Vraag
2
Reageer en help mee
Toscadenhertog

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet abonnement upgraden

Wij hebben momenteel Internet Complete en dat voldeed in principe voldoende. Althans, zo goed als dat we er nu (vlak voor een verhuizing) nog mee konden leven. 

Maar gezien de aanhoudende lockdown en het verplichte thuiswerken zouden we misschien toch een stapje hoger willen? 

Mijn vraag is dan wel of het zin heeft om enkel te upgraden als we nu alleen maar gebruik maken van Wifi en wifi punten? Of is het dan zonde van het extra abonnement? 

9 Reacties 9
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ervaart u wel eens problemen met de snelheid van uw wifi-verbinding? Voor de meeste huishoudens is Internet compleet ruim voldoende om alle apparaten via wifi met het internet te verbinden. Alleen wanneer u op meerdere apparaten grote bestanden downloadt, kan een Internet Max verbetering brengen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dat hangt er vanaf.
Op de eerste plaats moet je nu een bekabelde Internetsnelheid meten die gelijk is aan je abo-snelheid van 250/25.
http://www.dslreports.com/speedtest

Als dat ok is en je meet via een 5Ghz Wifi Connectie ook rond 250/25 dan kan overstap naar Internet-Max 500/40 zin hebben en verhoging van de Wifi snelheid op gaan leveren op plekken waar je 250/25 meet. Hoe groot die verhoging max zal kunnen zijn hangt sterk af van de Wifi situatie in je huis. Wat max mogelijk is verschilt per plek.

Zit je nu met een Wifi verbinding lager dan 250/25, dan wordt de huidige Wifi connectie niet beter als je de snelheid van je Internetverbinding  verhoogt.
Je zult het dan eerst moeten zoeken in verbetering van de Wifi in je huis.
Of bekabelde aansluitingen gaan gebruiken ipv via Wifi.

Zoals Jan al opmerkt: voor een gemiddeld gezin met gemiddeld Internetgebruik moet 250/25 een goede Internetbeleving kunnen geven zonder irritatie. 
EDIT: dit incl de kanttekening die Jan hieronder maakt.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@hanh en @Toscadenhertog Het is inderdaad van belang te bepalen wat de bottleneck is . Ik verwacht dat die voor de meeste huishoudens niet ligt in de 250/25 intenetverbinding, maar in de inrichting van het thuisnetwerk. 

Toscadenhertog
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja daar was ik al een beetje bang voor. We gaan in juni verhuizen, dus ik ga nu geen (grote) aanpassingen meer doen aan mijn huidige netwerk. We werken inderdaad volledig op wifi, bedraad is niet mogelijk op de verschillende apparaten. 

 

Merken nu met veel video-meetings (tegelijk) dat het soms allemaal wat traag gaat. Maar goed, ook weer niet totaal onwerkbaar. 

 

Maar dan lijkt het inderdaad zonde / onnodig om nu over te stappen naar een ander internetabonnement.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Merken nu met veel video-meetings (tegelijk) dat het soms allemaal……

Ja, dat is geen gemiddeld gebruik. Hoewel, de laatste tijd …….

Hoop dat er in je nieuwe huis een nette UTP-kabelinfrastructuur ligt.
Dat levert het beste resultaat op, zonder de kans op vervelend gedoe met Wifi.
Met bekabelde verbindingen weet je beter of een verhoging van de Internetsnelheid zin kan hebben.

Waar je nog rekening mee moet houden is, dat video-meetings ook afhankelijk zijn van beschikbare capaciteiten in de buitenwereld. Daar wordt thans een onverwacht zwaarder beslag op gelegd, dan voor de crisis.

Toscadenhertog
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Haha, ja vandaar mijn vraag aangezien we nog wel even thuis zitten. En dat maakt werken dan wel net even iets gemakkelijker. 

Ja nieuwe huis, is een heel oud huis wat nu helemaal gestript wordt, dus daar wordt gelukkig zeker rekening mee gehouden om dit soort dingen te voorkomen. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Je hebt al goed informatie gekregen, @Toscadenhertog . Ik denk nog even mee. Logisch dat een hele infrastructuur niet mogelijk is, zomaar. Maar zou je “for the time being” niet alsnog voor de belangrijkste PC's/laptops een kabel van modem naar ruimte kunnen leggen? Niet mooi en goed weggewerkt, maar even lelijk los liggend? Zo heb ik maanden in mijn huidige huis een kabel van woonkamer door de hal, over de overloop, naar de studeerkamer gehad. Niet mooi, maar als het "moet” dan moet het. Ik kan eventueel (gratis) kabels van 15 meter toesturen. 

Toevoeging wat betreft je originele vraag; je kunt natuurlijk je internet abonnement uitbreiden. Maar eigenlijk denk ik dat je daar inderdaad niet heel veel mee opschiet. Qua snelheid zit je hiermee al heel hoog. Mocht je het wel willen proberen, kan het natuurlijk altijd en kan ik het ook weer samen met je terugdraaien als het uiteindelijk onnodig blijkt. 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Toscadenhertog Begrijp je dat ik warme gevoelens heb voor Ziggo Moderator Lycke vanwege haar benadering van een probleem?

Onze afstand is altijd digitaal, en dus niet eens in meters uit te drukken. In werkelijkheid zit ze ergens in Friesland. En ik ben een Ziggo klant in Den Haag.
We zien elkaar wel eens via een Skype Video Call, samen met enkele anderen, die een ‘gouden’ (oranje) kroontje hebben op de Community.

Zie maar, wat je met haar mi strakke voorstel doet.

Toscadenhertog
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen! 

Bedankt voor alle snelle reacties! Helaas gaat een kabel op dit moment ook niet werken, aangezien het om o.a. een Surface en Macbook gaat. En dure adapters kopen heb ik nu ook geen zin in. 

We gaan het gewoon aan kijken de komende periode. In ieder geval bedankt voor alle hulp! 

Gr. Tosca

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic