1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bindit

Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Internet: Ziggo provider naar Vodafone Libertel B.V.

Goedendag, 

Van de week kwam ik er achter dat mijn Ziggo-provider, via controleren van IP-adres is veranderd. Naar Vodafone Libertel B.V.? Plaats: Den Haag, ik woon boven Haarlem. Voorheen zag je Ziggo IP rond je huis.

Mijn oude IP-adres met 83.XX.XX,  ik weet niet pressies meer. Nu begint het met 94.209.XX.XX.

Kan iemand mij uitleg geven, alvast bedankt.

8 Reacties 8
S4R

Level 16
  • 1400Posts
  • 56Oplossingen
  • 880Likes

Daar hebben er meer last van. Doe je niks aan.

Ik zou in Adam zitten nu. Wel in de buurt maar klopt ook niet.

MR_CHIP

Level 19
  • 10557Posts
  • 122Oplossingen
  • 3714Likes

ziggo = vodafone= liberty global

mijn ip info

"AS33915 Vodafone Libertel B.V.",

robinjoo19_0-1676238077900.png

robinjoo19_1-1676238084833.png

hostname eindigt op "chello.nl"

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22551Posts
  • 1012Oplossingen
  • 7072Likes

Ziggo en Vodafone heten gezamelijk VodafoneZiggo maar Internet is van Ziggo en telefonie van Vodafone. Libertel is de voorganger van Vodafone maar altijd een B.V. gebleven. Ook op mijn afschriften staat soms Vodadone Libertel is net hoe je contract of hoe het wordt weer gegeven.

Maar Ziggo gaat over naar 1 Systeem dat van Vodafone, dan kan je de naam Libertel wel eens vaker tegenkomen, maar dit is niks aan de hand, alles blijft 2 categorieën Vodafone voor Mobiel en Ziggo voor Internet en Televisie.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22551Posts
  • 1012Oplossingen
  • 7072Likes

@MR_CHIP  schreef:

ziggo = vodafone= liberty global

mijn ip info

"AS33915 Vodafone Libertel B.V.",

robinjoo19_0-1676238077900.png

robinjoo19_1-1676238084833.png

hostname eindigt op "chello.nl"

Ziggo = UPC = Liberty Global

Vodafone = Libertel b.v.

VodafoneZiggo = 50/50 en moederbedrijf is Liberty Global en de Media is van Liberty Media.

RoWi.

Level 20
  • 17734Posts
  • 748Oplossingen
  • 5990Likes

Om het nog complexer te maken Vodafone is een aanbieder geweest van vast internet. Het lijkt er op dat de door deze organisatie geregistreerde IPv4 adressen worden benut voor VodafoneZiggo klanten.

Bindit
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Het is me duidelijk, bedankt voor de reacties.

Richard G.

Level 16
  • 1603Posts
  • 84Oplossingen
  • 825Likes

Is wel grappig dat ze die oude naam weer van stal halen, lang niet in gebruik geweest.

Libertel was opgericht door een samenwerking tussen ING, Nationale Nederlanden en Vodafone, misschien nog eentje, weet ik niet meer zeker.

Vodafone was toen al in meerdere landen werkzaam.

Toen heb ik bij Libertel nog gewerkt. In de tijd dat ze als eerste telecom aanbieder prepaid gingen aanbieden (Libertel iZi voor de oude rotten die het nog weten).

Libertel werd daarna overgenomen door Vodafone en na relatief korte tijd officieel Vodafone-Libertel te hebben geheten verdween de naam Libertel helemaal. Vodafone heeft ook mobiel internet gaan aanbieden.

Dan heb je nog @Home en Ziggo en UPC wat weer allemaal bij elkaar ging komen, andere kabelbedrijven die door Ziggo werden overgenomen.

En uiteindelijk weer de samenwerking tussen Ziggo (lees: UPC/ Liberty global) en Vodafone.

Maar het is dus wel grappig dat nu opeens de naam Libertel B.V. opeens weer boven water komt na zo lang onzichtbaar te zijn geweest.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72604Posts
  • 5005Oplossingen
  • 20811Likes

Alles wat een internet verbinding heeft, heeft een IP adres.

Libertel / Vodafone / Ziggo / UPC enz.

Al deze IP adressen zijn ooit aangeleverd aan een provider en worden uitgegeven via een DHCP met nog de naam van de oorspronkelijke eigenaar en worden nu door Vodafone mobiel en Ziggo kabel gebruikt om uit te delen waar nodig.

Zie hier de eigenaren van de IP blokken: Major IP Address Blocks For Netherlands (nirsoft.net)

Waar geen namen staan zijn de IP adressen vaak van grote bedrijven zoals Philips.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic