Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Weeteesef
Level 2

Internet/Wifi valt vaak uit voor enkele seconden

Beste mensen van de community,

 

Mijn wifi valt om de haverklap uit, om het na een halve minuut ofzo weer te doen. Het ligt niet aan mijn devices; mijn telefoon en Ziggo op mijn GoogleTV vallen op hetzelfde moment stil. Ik heb hier wat gegevens wat mij vrij weinig zegt. Daarnaast is er ooit een nieuwe kabel in de grond gezet, en is er niet veel kabel over uit de muur om deze in de splitter te zetten. Kan iemand mij verder helpen?

 

Weeteesef_0-1669152877638.png

 

Weeteesef_2-1669152988504.png

Weeteesef_0-1669153187010.pngWeeteesef_1-1669153240103.png

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

22-11-2022 22:32:20noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:26f0:b200:03a2:0000:0000:0000:1e13 MAC=01:5C:88:FE:46:86;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 22:23:09noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 22:23:08warningLost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 22:22:02noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=95.216.117.157 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 22:19:44noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.220];CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 22:18:20noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:26f0:b200:03a2:0000:0000:0000:1e13 MAC=01:5C:88:FE:46:86;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 21:40:07noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.220];CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 21:39:18noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=40.115.3.253 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 19:18:33noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 19:18:32warningLost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 19:18:20noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=35.214.109.143 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 19:02:06noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 19:02:04warningLost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 18:59:47noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.201.10 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 17:31:33noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 17:31:32warningLost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 17:30:53noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 17:30:52warningLost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 17:29:35noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2022 17:29:34warningLost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

 

 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Welkom op de Ziggo Community, @Weeteesef

Wat super irritant dat het internet om de haverklap wegvalt. Het is dan ook goed dat je deze problemen hier voorlegt. 
Mooi dat @Bert en @Verwijderd account je hierin te hulp geschoten zijn en de oplossing aangedragen hebben. Er rest mij niets anders dan je een coaxkabel nasturen. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. 

Bekijk in context

Ga naar reactie
10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie veel ruissignaal van 4G/5G in je modem komen.

Ergens moet een lek zijn, niet goed afgeschermde stekkers of splitters of kabels, binnen of buiten.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Weeteesef
Level 2
Topicstarter

Hoi Bert, bedankt voor je snelle reactie. Bijgevoegd foto's van mijn installatie. Excuses voor de vlekken, 1 vd lenzen kapot.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo @Weeteesef ,

Het meeste ziet er goed uit.Die TV kabel is echter verouderd.Hoe lang is die?Tot 5 meter kan een moderator er gratis eentje toesturen.

Weeteesef
Level 2
Topicstarter

@Verwijderd accountOke dat wist ik niet. Bedankt voor de informatie. Kabel is niet langer dan 5 meter, schat iets van 3,5-4,5 meter!

 

Als ik zelf meedenk mbt ruis, kan de nabijheid van dat Philips Hue kastje er eventueel mee te maken hebben?

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Prima, een moderator zal die over enkele dagen toesturen!

Dat Philips Hue kastje moet bij goede kabels geen problemen opleveren.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Welkom op de Ziggo Community, @Weeteesef

Wat super irritant dat het internet om de haverklap wegvalt. Het is dan ook goed dat je deze problemen hier voorlegt. 
Mooi dat @Bert en @Verwijderd account je hierin te hulp geschoten zijn en de oplossing aangedragen hebben. Er rest mij niets anders dan je een coaxkabel nasturen. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. 

Ga naar reactie
Weeteesef
Level 2
Topicstarter

Bedankt. Maar denken jullie dat de verouderde tv-kabel de oorzaak is van de ruis?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De TV-kabel is het enige onderdeel van de coaxinstallatie dat niet up-to-date is en daardoor de meest waarschijnlijke oorzaak van de instraling.

Weeteesef
Level 2
Topicstarter

Dank jullie wel voor de hulp. Nieuwe kabel is binnen, aangesloten en modem gereboot. Kan ik op basis van de bijlage concluderen dat het niet heeft geholpen?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bij het Compal-modem kunnen de 'Pre RS Errors' genegeerd worden, dit zijn geen errors maar unerrored codewords. De 'Post RS Errors' zijn correctable codeword errors en de aantallen zijn in orde voor de online-tijd van het modem. Daarnaast zijn de MER-waarden nu hoger en consistenter over de kanalen. De instraling is niet meer zichtbaar en leek dus inderdaad door de TV-kabel te worden veroorzaakt.