Beste mensen van de community,
Mijn wifi valt om de haverklap uit, om het na een halve minuut ofzo weer te doen. Het ligt niet aan mijn devices; mijn telefoon en Ziggo op mijn GoogleTV vallen op hetzelfde moment stil. Ik heb hier wat gegevens wat mij vrij weinig zegt. Daarnaast is er ooit een nieuwe kabel in de grond gezet, en is er niet veel kabel over uit de muur om deze in de splitter te zetten. Kan iemand mij verder helpen?
Tijd Prioriteit Omschrijving
22-11-2022 22:32:20 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:26f0:b200:03a2:0000:0000:0000:1e13 MAC=01:5C:88:FE:46:86;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 22:23:09 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 22:23:08 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 22:22:02 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=95.216.117.157 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 22:19:44 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.220];CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 22:18:20 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:26f0:b200:03a2:0000:0000:0000:1e13 MAC=01:5C:88:FE:46:86;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 21:40:07 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.220];CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 21:39:18 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=40.115.3.253 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 19:18:33 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 19:18:32 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 19:18:20 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=35.214.109.143 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 19:02:06 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 19:02:04 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 18:59:47 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.201.10 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 17:31:33 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 17:31:32 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 17:30:53 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 17:30:52 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 17:29:35 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-11-2022 17:29:34 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:7e:95:4f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welkom op de Ziggo Community, @Weeteesef
Wat super irritant dat het internet om de haverklap wegvalt. Het is dan ook goed dat je deze problemen hier voorlegt.
Mooi dat @Bert en @Verwijderd account je hierin te hulp geschoten zijn en de oplossing aangedragen hebben. Er rest mij niets anders dan je een coaxkabel nasturen. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie veel ruissignaal van 4G/5G in je modem komen.
Ergens moet een lek zijn, niet goed afgeschermde stekkers of splitters of kabels, binnen of buiten.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Hoi Bert, bedankt voor je snelle reactie. Bijgevoegd foto's van mijn installatie. Excuses voor de vlekken, 1 vd lenzen kapot.
Hallo @Weeteesef ,
Het meeste ziet er goed uit.Die TV kabel is echter verouderd.Hoe lang is die?Tot 5 meter kan een moderator er gratis eentje toesturen.
@Verwijderd accountOke dat wist ik niet. Bedankt voor de informatie. Kabel is niet langer dan 5 meter, schat iets van 3,5-4,5 meter!
Als ik zelf meedenk mbt ruis, kan de nabijheid van dat Philips Hue kastje er eventueel mee te maken hebben?
Prima, een moderator zal die over enkele dagen toesturen!
Dat Philips Hue kastje moet bij goede kabels geen problemen opleveren.
Welkom op de Ziggo Community, @Weeteesef
Wat super irritant dat het internet om de haverklap wegvalt. Het is dan ook goed dat je deze problemen hier voorlegt.
Mooi dat @Bert en @Verwijderd account je hierin te hulp geschoten zijn en de oplossing aangedragen hebben. Er rest mij niets anders dan je een coaxkabel nasturen. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op.
Bedankt. Maar denken jullie dat de verouderde tv-kabel de oorzaak is van de ruis?
De TV-kabel is het enige onderdeel van de coaxinstallatie dat niet up-to-date is en daardoor de meest waarschijnlijke oorzaak van de instraling.
Dank jullie wel voor de hulp. Nieuwe kabel is binnen, aangesloten en modem gereboot. Kan ik op basis van de bijlage concluderen dat het niet heeft geholpen?
Bij het Compal-modem kunnen de 'Pre RS Errors' genegeerd worden, dit zijn geen errors maar unerrored codewords. De 'Post RS Errors' zijn correctable codeword errors en de aantallen zijn in orde voor de online-tijd van het modem. Daarnaast zijn de MER-waarden nu hoger en consistenter over de kanalen. De instraling is niet meer zichtbaar en leek dus inderdaad door de TV-kabel te worden veroorzaakt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.