1
Vraag
2
Reacties
de4boompjes

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet, Wifi en bedraad, valt gemiddeld 3 keer op een dag weg!

Goedenavond, 

Ik had het idee dat het over was maar het probleem van wegvallend internet is weer terug.

Begin van dit jaar hebben we veel problemen gehad met de mediabox in combinatie met het Internet. We hebben veel monteurs gezien maar het mediaboxprobleem was pas over met de komst van de Mediabox Next. Wat een verademing was dat voor het Live televisiekijken. Alleen waar we de cloud nodig hadden was er nog een probleem. Het internet viel regelmatig weg. Kabels en alle aansluitingen waren van de juiste kwaliteit maar ook hier is er een aantal maal een monteur voor langs geweest. De laatste heeft het kunnen fixen. De aansluiting in de straatkast werd vernieuwd en het signaal vanuit de versterker naar de connectbox wat geknepen. Dit is een aantal maanden goed gegaan.

Tot een maand geleden. Ik zeg er gelijk bij dat dit rond de tijd is dat ook de gemeente bij ons in de straat bezig is met het ophogen van de straat. Het internet valt zo'n 3 keer per dag weg. Wifi en bekabeld. Het internet geeft “geen internet verbinding”. Pas na een reset werkt het weer.

Metingen vanuit de klantenservice lijken niets aan te geven ("maar u ervaart het blijkbaar wel zo”). Voor 50 euro kan er wel weer eenmonteur langs komen, tenzij... etc. etc.

De standaard checks heb ik doorlopen, alle kabels los gehaald en opnieuw aangesloten, connectbox en wifi-booster terug gezet naar fabieks instellingen. het lijkt allemaal niet te helpen.

Wat heb ik in de meterkast:  De AOP met een enkele verbinding naar de versterker. Van hieruit zijn 2 televisietoestellen aangesloten en met een wat geknepen signaal de Connectbox. Deze voedt met Utp een switch waaraan de mediabox Next,  een ziggo wifi-booster waaraan 2 PC's  …  Wat foto's uit de meterkast:

AOP
Versterker. De tweede zwarte kabel gaat naar de connectbox
overzicht versterker

 

Van signaalsterktes up- en down heb ik niet veel kaas gegeten dus ik heb de volgende screenshots gemaakt van de status uit de connectbox: 

 

Vreemd in de netwerkhistorie is overigens  dat deze geen recente data geeft, ook niet na "ververs gegevens”

Zelf heb ik het idee dat het probleem buiten te vinden is omdat de situatie binnen al meerdere keren door een monteur is gezien en deze ook een aantal maanden goed heeft gewerkt.

 

Wie heeft er een idee, oplossing, tips…?

gr. Rob 

25 Reacties 25
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @de4boompjes ik haak hier als weekend mod even op in op verzoek van onze Super Experts. Je modem staat lekker te snorren, het signaal tussen de modem en de wijkcentrale is helemaal in orde. We kunnen precies meten hoeveel bits er uitvallen in die communicatie. Er is niets geks te zien. Dat geld ook voor andere modems die op het kastje in de straat zijn aangesloten.

Dit wijst erop dat er in je thuisnetwerk iets misgaat. Dit komt overeen met je gevoel dat het alleen gebeurd wanneer je een apparaat flink aan het (net)werk zet.

Kun je je gehele netwerk afkoppelen en dan met 1 apparaat bedraad rechtstreeks op de modem testen? Zet daarbij ook tijdelijk wifi uit in de modem om er zeker van te zijn dat er geen activiteit is. Dat is een echte rechtstreekse test, en dat is nog niet correct uitgevoerd 🙂

Als ik een gokje mag wagen? Je apparaat met het mac-adres van “BSH Bosch und Siemens Hausgeräte” gooit roet in het eten. Kookplaten en koelkasten voldoen niet altijd aan wifi en netwerk standaarden blijkt.

de4boompjes
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Thanks gentlemen. Het hele netwerk ontkoppelen en Wifi uit lijkt onmogelijk in deze tijd 🙂 Maar goed dat is een test die ik morgen kan uitvoeren. Alles er af en alleen de Next aan de kabel. Deze dan ook even laten werken met terug kijken of zoiets. Het proberen waard. Wordt dus vervolgt.

De Bosch zal ik er in ieder geval even uithalen. 

De log in de router laat overigens geen verse data zien. De laatste info is gelijk aan die van de eerdere post hierboven, 25-10   06:58

 

de4boompjes
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Anne H Ziggo wrote:

Hallo@de4boompjes….

Als ik een gokje mag wagen? Je apparaat met het mac-adres van “BSH Bosch und Siemens Hausgeräte” gooit roet in het eten. Kookplaten en koelkasten voldoen niet altijd aan wifi en netwerk standaarden blijkt.

Ik ben vandaag nog even niet begonnen met afkoppelen. En ik moet ook even afkloppen maar Anne, jouw tip over de Bosch machines heb ik gisteren ter harte genomen en op de oven, in dit geval, de wifi uitgeschakeld.  Sindsdien (24+ uur) geen uitval gehad. k'nok, k’nok. 

Ik blijf dit even volgen...  

 

de4boompjes
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vier dagen verder inmiddels en nog geen uitval gehad. De oven lijkt nog steeds de boosdoener. Die laten we dus lekker buiten het netwerk staan. De gerechten zijn er niet minder om.Al blijken er nog een paar hick-ups in de Log te staan. Geen idee of dit kwaad ka of dat dit moet worden opgelost.

 

gr

Rob

RDS

Level 5
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Interessant, ik heb sinds vandaag ook die melding “ToD request sent”. Zover ik mij kan herinneren daarvoor nooit gezien. 
Iets in het (landelijk) Ziggo netwerk gewijzigd? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

ToD = Time of Day , dat lost zichzelf meestal weer op in de loop van de tijd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic